آشنایی با برترین تکنیک موشن گرافیک

تکنیک های موشن گرافیک
تکنیک موشن گرافیک انواع مختلفی دارد. یکی از بهترین حالت‌های موشن گرافیک، استفاده از المان‌های آماده است. منظور من از المان‌های آماده برای موشن گرافیک یعنی همان تصاویر دو بعدی از افراد، ماشین، ساختمان، کیف، کامپیوتر، لپ تاپ و هر جسمی که شاید به‌عنوان تصاویر فلت (flat) دیده باشید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بهترین تکنیک‌های موشن گرافیک صحبت کنیم.
تکنیک‌ موشن گرافیک
تکنیک‌ موشن گرافیک

تکنیک‌های موشن گرافیک

برای کسی که به کار طراحی و ساخت موشن گرافیک می‌پردازد، آشنایی با جدیدترین تکنیک‌های موشن یکی از الزامات مهمی است که او را نسبت به سایرین متمایز می‌کند. این تکنیک‌ها به مرور و با رشد تکنولوژی و ورود نرم‌افزارهای جدید پیشرفته‌تر می‌شود. در ادامه بهترین تکنیک‌های این حوزه را بررسی می‌کنیم.

اثر Glitch

طراحان موشن گرافیک از این تکنیک برای نمایش آشفتگی در تصویر استفاده می‌کنند. گاهی آشفتگی‌ها و به هم ریختگی پیکسل‌های تصویر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در ذهن مخاطب بگذارد و به همین خاطر به عنوان یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های ساخت موشن گراقیک به حساب می‌آید.

شکل‌گیری

از این تکنیک معمولا برای ساخت لوگوموشن استفاده می‌شود. به این صورت که هماهنگی خاص و برنامه‌ریزی شده‌ای بین تمامی لایه‌های طراحی شده در ساخت موشن گراقی ایجاد می‌شود و تمامی اجزا اعم از اشیا، آیکون و تمامی اشکال در هماهنگی ساختاریافته‌ای با یکدیگر قرار دارند. 

حرکت مایع

تا حالا تصاویری که به صورت مایع به حرکت در می‌آیند را دیده‌اید؟ این یکی دیگر از تکنیک‌های خلاقانه‌ای است که معمولا در ساخت موشن و انیمیشن مورد توجه زیادی قرار گرفته است. حرکت مایع را می‌توان جز یکی از موارد خلاقانه ساخت موشن در نظر گرفت.

بیشتر بدانید: قیمت موشن گرافیک

ترکیب موشن دو بعدی و سه بعدی

در چند سال اخیر تکنیک طراحی موشن گرافیک دو بعدی و سه بعدی امکان طراحی‌های حرفه‌ای تر و خلاقی را برای سازندگان موشن فراهم کرده است. این تکنیک یکی از جدیدترین سبک‌های موشن به حساب می‌آید که در آن تصاویر دو بعدی و سه بعدی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و موشن گرافیک منحصر به فردی را تولید می‌کند.

مُد شدن تصاویر فلت

اخیراً استفاده از تصاویر فلت بسیار رایج شده است. تا جایی که حتی ویدئوهای محبوب شبکه‌های اجتماعی هم به این سمت رفته‌اند. اخیراً بیلبوردهای شهری، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی نیز علاقه خودشان را تصاویر فلت نشان می‌دهند.

رنگ های پرکاربرد در موشن گرافیک
رنگ های پرکاربرد در موشن گرافیک

رنگ‌های کاربردی در طراحی موشن

رنگ‌ها همیشه نقش مهمی در جذب افراد به موضوعی داشته است. برخی رنگ‌ها مانند نارنجی باعث می‌شود نگاه مخاطب به پیام یا جمله‌ای جذب شود. معمولا در ساخت انواع موشن گرافیک رنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که انتخاب آن‌ها بر اساس برند و نظر کارشناسان انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: کاربردهای موشن گرافیک

رنگ‌های پر رنگ

معمولا رنگ‌های پررنگ و مخصوصا روشن در طراحی و ساخت موشن بسیار پرکاربرد است. این رنگ‌ها به شدت در ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارد و او را جذب برند و کسب و کار شما می‌کند. اگر به دنبال طراحی یک ویدئو موشن خلاقانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما از این نوع رنگ‌ها در تیزرهای تبلیغاتی و فیلم‌های موشن خود استفاده نمایید.

رنگ‌های پاستیکی 

اگر می‌خواهید حس نوستالژی را در ویدئو موشن‌های خود زنده کنید و یک یادآوری شیرینی برای کاربران خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از این نوع رنگ‌ها در ساخت موشن خود استفاده نمایید. رنگ‌های پاستیلی حس تازگی نابی را می‌تواند به مخاطبین القا کند. 

گرادیان

به تازگی رنگ‌های گرادیان که طیفی از ترکیب چند نوع رنگ است، مورد توجه قرار گرفته است. رنگ‌هایی که در ایجاد گرادیان استفاده می‌شود، باید همخوانی مناسبی با یکدیگر داشته باشند تا تصویر زیبایی را رقم بزند. اگر به دنبال سبک مدرن‌تری هستید، از این رنگ می‌توانید در ساخت موشن خود استفاده نمایید. 

معرفی تکنیک های برتر موشن
معرفی تکنیک های برتر موشن

تایپوگرافی در موشن گرافیک

با رشد و پیشرفت علم گرافیک موضوع تایپوگرافی به یکی از مباحث مهمی تبدیل شد که در ایجاد هماهنگی با انواع تصاویر نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این قسمت قصد داریم به بررسی تایپوگرافی‌های پرکاربرد در دنیای موشن بپردازیم. 

کلاژ 

در این نوع تایپوگرافی تصاویر به دقت در نوشته‌ها جا می‌گیرد. در واقع همان محتوایی که قرار است به مخاطب القا کنید به صورت تصویری در این حروف قرار می‌گیرد. کلاژ یکی از جدیدترین سبک‌های تایپوگرافی است که در موشن گرافیک به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. 

مارکو 

یکی دیگر از تایپوگرافی‌هایی که در ساخت موشن استفاده می‌شود، مارکو است که معمولا برای طراحی عناوین و مطالب مهم که می‌خواهید برای کاربر نمایان باشد، استفاده می‌شود. در این تکنیک حروف بسیار بزرگ است و نسبت به بقیه از ضخامت بیشتری برخوردار هستند. 

لایه‌ای

در این روش تمامی حروف به صورت چند لایه طراحی می‌شود و روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع تایپوگرافی تصاویر دو بعدی و یا سه بعدی خلاقانه‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند که قشنگی خاصی به نوشته‌های موجود در ویدئو موشن می‌دهد. تکنیک تایپوگرافی لایه‌ای به خصوص در مطالب آموزشی و برای بیان قسمت‌های مهم کاربرد دارد.

کاربرد عمومی تکنیک موشن گرافیک

خب با این حساب باید ما هم به‌عنوان یک حرفه‌ای که دوست دارد. خدمات و محصولات خودش را معرفی کند وارد بازی شویم.
یادگیری برای افرادی که با نرم‌افزارهای شبیه به فتوشاپ آشنا هستند. کار ساده‌ای محسوب می‌شود. در کل پیدا کردن تصاویر فلت کار پیچیده‌ای نیست. اگر اطلاعات کلی هم راجع به ویندوز و گرافیک هم دارید. باز هم پیشنهاد می‌کنم این تکنیک مفید را یاد بگیرید. چون تکنیک موشن گرافیک خیلی سریع‌تر و ارزان‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی شما را نزد مخاطبین خودتان محبوب می‌کند.

یادگیری به‌موقع کار کردن با تصاویر فلت

این یعنی بازار خوبی در ایران پیش رو داریم. بدیهی است اگر به‌موقع وارد این حوزه شویم. آینده درخشانی در پیش رو داریم.
تا چند سال پیش تکنیک موشن گرافیک را فقط برای ساخت لوگو، آرم، مارک شرکت‌های تجاری به کار می‌بردند. یعنی تصاویر فلت که با یکدیگر ترکیب‌شده بودند. ولی الآن شاهد گسترش بیشتر آن در ایران هستیم.

سادگی در عین زیبایی

کار کردن با تکنیک موشن گرافیک بسیار ساده است. شما کافی است وکتورهای آماده تصاویر فلت یا تیزرهای از پیش‌ساخته‌ای را سفارش دهید. سپس فونت، رنگ، متن، صدا به سلیقه خودتان با تغییر دهید. شاید در کمتر از ۱ ساعت یک تیزر فوق‌العاده جذاب با تکنیک موشن گرافیک ساخته‌اید. که در قسمت‌های بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهم کرد.

نتیجه‌گیری

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که زمان کافی برای یادگیری ندارید. اصلاً نگران نباشید! الآن افراد زیادی هستند که با هزینه‌ای اندک، یک تیزر تبلیغاتی با تصاویر فلت زیبا برای شما ایجاد می‌کنند. تیم رستا آی‌تی نیز در این زمینه خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد. ما سعی کرده‌ایم برای بالا بردن کیفیت خدمات خودمان، ابتدا نمونه‌های قبلی خودمان را در معرض نمایش قرار دهیم تا شما کاربر عزیز، ساده‌تر به هدفتان برسید. تیم رستا آی‌تی به‌صورت تلفنی یا حضوری می‌توانید پاسخ گوی سؤالات شما باشد. پیشنهاد می‌کنم همین امروز از فرصت مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا