تاریخچه موشن گرافیک

تاریخچه موشن گرافیک

تاریخچه موشن گرافیک بیش‌تر از ادوبی و افتر افکتس برمی‌گردد. یکی از اولین کاربردهای اصطلاح موشن گرافیک توسط انیمیشن‌ساز جان ویتنی بود که در سال ۱۹۶۰ شرکت گرافیک متحرک یا موشن گرافی را تأسیس کرد. با این‌حال ، گرافیک حرکت به قبل از رسانه‌های الکترونیکی بازمی‌گردد. تاریخچه موشن گرافیکدر سال ۱۸۰۰ با معرفی فیلیپبوک ها عرضه شد. گرافیک حرکتی به‌طور خلاصه، هر تصویری است که از فنّاوری برای ایجاد توهم حرکت، دگرگونی، یا چرخش به‌منظور ارتباط دادن پیام‌ها از طریق داستان‌سرایی صوتی و تصویری استفاده می‌کند. گرافیک متحرک شامل چیزهایی مانند فیلم، ویدئو، متن متحرک و انیمیشن‌های مبتنی بر وب است. در میان چیزهای دیگر این زمینه به‌سرعت تکامل‌یافته و به‌عنوان نتیجه مستقیم بهبود فنّاوری در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این هنر توضیح دهیم. پس اگر علاقه به این حوزه دارید، خواندن این مطلب به شدت توصیه می‌شود.

تاریخچه موشن گرافیک
تاریخچه موشن گرافیک

شروع تاریخچه موشن گرافیک

تاریخچه موشن گرافیک مربوط به اوایل سال ۱۸۰۰ است. در این سال اولین تجهیزات انیمیشن مانند کتاب‌های فیلیپ برای تولید حرکت از طریق طراحی‌های متوالی ایجاد شدند، اما انیمیشن واقعاً تا شروع فیلم‌برداری از بین نرفت. اولین اعتبار شروع موشن گرافیک و انیمیشن را نمی‌توان به هیچ‌یک از افراد به‌طور خاص نسبت داد؛ زیرا که انواع مختلفی از پروژه‌های انیمیشن در همان زمان در حال تولید هستند. مارسل دوشامپ، «والترروتمن و» آثار فرناندلگر همه تجربه‌های بزرگی در ترکیب تکنیک‌ها و رسانه‌ها برای فیلم‌های موشن نشان می‌دهند. اگرچه هیچ حرکت سازنده‌ای در گرافیک حرکتی وجود ندارد، افراد زیادی وجود داشتند که پیشگامان این میدان بودند، مانند Saul Bass، پابلو فرو و جان وی تنی.

ارقام مهم مارسل دو شامپ

تاریخچه موشن گرافیکمربوط قرن بیستم، توسط مارسل دوشامپ تأثیر عظیمی بر هنر قرن بیست و یکم داشت؛ و به همراه پابلو پیکاسو و هنری ماتیس، به‌عنوان یکی از سه هنرمندانی که به تحولات انقلابی در هنر پلاستیک کمک می‌کردند. شناخته می‌شود دوشامپ در سال ۱۹۲۶ همراه باری و مارک آلگارات یک فیلم آزمایشی به نام سینمای ضعیف فیلم‌برداری کردند. به‌عنوان بخشی از کارهای چرخشی سینما دوشامپ، rotoreliefs (تصاویر انیمیشنی چرخان) روی حلقه‌های مقوایی مسطح نقاشی شدند و روی یک دستگاه گرامافون چرخیدند. زمانی که دیسک در حال چرخش بود، به نظر می‌رسید که ۳ بعدی باشد. این فیلم متناوب را مانند چرخ نخ‌ریسی دیسک را به نمایش می‌گذارد.

سینمای ضعیف

والتر روتنمن یک کارگردان آلمانی بود که عمدتاً در فیلم تجربی کار می‌کرد. او حرفه خود را در اوایل دهه ۱۹۲۰ آغاز کرد. او این کار را از فیلم‌های انتزاعی شروع کرد: اپوس I ۱۹۲۱، اولین فیلم عمومی او و اپوس ۲ (۱۹۲۳) از فیلم‌های وی هستند. این فیلم‌ها در شکل‌های جدیدی از بیان فیلم‌ها و شکل‌های مختلفی از رنگ‌ها و در خارج و خارج از لنز قرار داشتند. انیمیشن با روغن روی صفحات شیشه‌ای نقاشی شده بودند. تا رنگ مرطوب از بین رود و به‌آسانی تغییر کنند. آن‌ها بشقاب‌ها و صفحات رنگ‌شده را در زیر دوربین انیمیشن رنگ کرده بودند و بعد از هر ضربه یا تغییر متناوب عکس گرفته می‌شدند… این مقدمه شروع تاریخچه موشن گرافیکمحسوب می‌شد.

فرناند لگر و مقدمات تاریخچه موشن گرافیک

فرناند لگر، نقاش فرانسوی، مجسمه‌ساز و فیلم‌ساز بود که به‌عنوان سرآغاز هنر پاپ شناخته می‌شد. در سال ۱۹۲۴، لگر مدیر اجرایی و آثار ممتاز را Ballet Mecanique با فیلم‌ساز دادلی مورفی به نمایش گذاشت. آن شامل یک سری تصاویر از لب‌های زن و دندان، عکس‌های کلوزآپ از اشیا معمولی و تصاویری از فعالیت‌های انسانی و ماشین‌های ریتمیک بود. این فیلم یکی از شاهکارهای مقدمات تاریخچه موشن گرافیک و روش خاص اولیه فیلم‌سازی است.

سئول باس و تاریخچه موشن گرافیک

سئول باس Saul(باس) درزمینهٔ گرافیک و تاریخچه موشن گرافیک یک نام عالی و به‌یادماندنی محسوب می‌شود. درزمینهٔ طراحی تیتراژ عنوان فیلم نقش مهمی داشت. اگرچه او یک شغل به‌یادماندنی به‌عنوان طراح گرافیک داشت، فیلم‌سازی و طراحی پوستر چیزی است که واقعاً او را برجسته می‌کند. طرح‌های او ساده بودند اما وضعیت فیلم‌ها را به‌طور مؤثر منتقل می‌کردند. بعضی از توالی‌ها و تیتراژهای برجسته و قابل‌توجه او برای فیلم‌هایی مانند مرد با بازوی طلایی (۱۹۵۵) روان ۱۹۶۰ Goodfellas (1990) و کازینو (۱۹۹۵) بود.

تاریخچه موشن
تاریخچه موشن

تاریخچه موشن گرافیک انیمیشن

جان وی تنی یکی از پدران تاریخچه موشن گرافیک و انیمیشن کامپیوتر است. در سال ۱۹۶۰، او یکی از اولین کسانی بود که از عبارت «گرافیک حرکتی» استفاده کرد، زمانی که شرکت گرافیک متحرک را تأسیس کرد تا از طریق اختراع کامپیوتری آنالوگ خود، تصاویر متحرک رادیوی و تلویزیونی را ایجاد کند. یکی از معروف‌ترین آثار او، دنباله پویانمایی آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۵۸ بود. این کار گرافیک چرخشی را از کوچک به بزرگ نشان می‌داد.

استن باراخگ و تاریخچه موشن گرافیک

استن Brakhage یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم تجربی قرن بیستم محسوب می‌شود. او انواع مختلفی از قالب‌ها را کشف کرد و یک فرمت بزرگ و متنوع را ایجاد کرد. برخی از روش‌ها و تکنیک‌های او شامل دوربین دستی، نقاشی مستقیم روی سلولوئید، برش ویرایش سریع، ویرایش فیلم و استفاده از چند نوردهی است. شما می‌توانید تأثیر او را در اعتبار فیلم هفت (۱۹۹۵) که توسط (کایل کوپر) طراحی‌شده است، مشاهده کنید. این‌ها مقدمه بسیار خوبی برای شروع پیشرفته‌تر تاریخچه موشن گرافیک محسوب می‌شوند.

با برترین تکنیک‌های موشن گرافیک آشنا شوید.

فرو ۱۹۳۵ و تاریخچه موشن گرافیک

طراح گرافیک و نقش اصلی تاریخچه موشن گرافیک آمریکایی، پابلو گود، پیشگام ویرایش سریع و تصاویر چندصفحه‌ای انیمیشن بود. برنده شدن بیش از ۷۰ جایزه ملی و بین‌المللی، آثار او در فیلم‌های محبوب مانند فیلادلفیا، Beetlejuice، مردان به سیاه و یک ساعت است. عناوین و دنباله‌های او در ۱۲ فیلم برنده جایزه اسکار ظاهر شدند. کار طراحی او که تأثیر زیادی در تاریخچه موشن گرافیک داشت را می‌توانید از طریق لینک https://vimeo.com/90413568 ببینید.

بهتر است بدانید: تعرفه ساخت موشن گرافیک

شخصیت مهم و معروف تاریخچه موشن گرافیک

نورمن مک لارن به‌عنوان یک انیماتور و فیلم‌ساز، در تعدادی از حوزه‌های انیمیشن و فیلم‌سازی، ازجمله پویانمایی فیلم، موسیقی بصری، فیلم انتزاعی، pixilation و صدای گرافیکی، پیشگام بود. او چندین تکنیک بدیع برای ترکیب و هم‌زمان کردن انیمیشن با موسیقی ایجاد کرد؛ که به‌نوعی تاریخچه موشن گرافیک را تغییر داد و گرافیک حرکت از آن زاییده شد.

(کایل کوپر) یکی از بازیگران اصلی در تاریخچه موشن گرافیک و این صنعت محسوب می‌شود، یک طراح گرافیک آمریکایی است. او تحت نظارت پل رند بزرگ در دانشگاه ییل و کار در طراحی عنوان فیلم، اغلب با سئول باس مقایسه می‌شود. کار او برای دنباله عنوان هفت (با تأثیر استن Brakhage) واقعاً به‌صورت خلاقانه هنرنمایی می‌کند و شما می‌توانید آثار او را در سایر فیلم‌های محبوب مانند سه‌گانه Spiderman (۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷)، شرلوک هلمز (۲۰۰۹، ۲۰۰۷) و داستان ترسناک تلویزیونی شامل مرده (۲۰۱۰) ببینید. عنوان فیلم هفت را در لینک https://vimeo.com/95739920 مشاهده نمایید.

تاریخچه موشن گرافیک و صنعت گرافیک

گرافیک متحرک یکی از رایج‌ترین شکل‌های هنری قرن ۲۱ است . یک طراح گرافیک حرکتی معمولی در طراحی گرافیک سنتی آموزش داده می‌شود؛ و یا از انیمیشن می‌آید. دانش رنگ ، چاپ ، تصویر و صدابری تبدیل به یک هنرمند گرافیک حرکتی خوب و همچنین یادگیری برنامه‌های نرم‌افزاری ضروری هستند. همان‌طور که فنّاوری بهبودیافته است. صنعت موشن گرافی هم به‌صورت پیوسته تکامل‌یافته است. قبل از اینکه کامپیوترها به‌طور گسترده در دسترس باشند گرافیک حرکت گران و زمان‌گیر بود . برافزایش دسترسی به نرم‌افزار گرافیکی کاربر این امر تغییر کرده است. ابزارهای بسیاری برای حرکت هنرمندان گرافیک وجود دارد. اگرچه یک منحنی یادگیری وجود دارد؛ اما کشف و یادگیری آن بسیار راحت می‌باشد.

برنامه‌های به وجود آمده در طول تاریخ گرافیک
برنامه‌های به وجود آمده در طول تاریخ گرافیک

برنامه‌های به وجود آمده در طول تاریخ گرافیک

بعد از پرداختن به تاریخچه موشن گرافیک یکی از برنامه‌های اصلی استفاده‌شده برای موشن و حرکت طراحان گرافیکی، ادوب افتر افکتس است. این برنامه به کاربران امکان ایجاد و اصلاح گرافیکی را در طول زمان می‌دهد. ادوب فلش به‌طور گسترده‌ای برای طراحی حرکت برای وب استفاده می‌شود. برنامه‌های نرم‌افزاری سه‌بعدی، مانند Cinema سینما ۴ D، ابزارهای گرافیکی حرکت را یکپارچه کرده است و بعد از اثرات و فتوشاپ به‌خوبی کار می‌کند. برخی از برنامه‌های دیگر مورداستفاده برای گرافیک حرکت عبارت‌اند از: Nuke، Combustion Combustion، Apple حرکت / تولید و برنامه‌های سه‌بعدی مانند Autodesk ۳ DS Max و Maya، Newtek Lightwave و بلندر و بسیاری دیگر از برنامه‌های گرافیکی دیگر می‌توان نام برد.

ارائه محصولات گرافیک حرکتی

با بهبود فنّاوری، به‌ویژه اینترنت، صنعت گرافیک حرکتی و موشن به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. ایجاد محتوا، توزیع و تحویل در حال حاضر بسیار متفاوت است که طراحان می‌توانند از هرجایی کار کنند و در هر زمان و با استفاده از یک ارتباط اینترنتی و با استفاده از اینترنت می‌توان به‌صورت دورکاری این محصولات را ارائه داد. این کوئن مثبتی در تاریخچه موشن گرافیک محسوب می‌شود.

منابع برای طراحی موشن گرافی

امروزه در کل تاریخچه موشن گرافیک استودیوها و سایت‌های تولید موشن گرافی زیادی وجود دارند. در اینجا برخی منابع برای برخی از موارد موردعلاقه ما وجود دارد که نام می‌بریم.

جنبش طراحی و سایت www.addikt.tv

در حال کار روی دفاتر خود در آمستردام و بمبئی است، یک بوتیک طراحی است که مختص حرکت و طراحی دیجیتال است، متخصص در توسعه مفاهیم بصری و محتوای متحرک. برخی از مشتریان آن‌ها عبارت‌اند از Nike، Volkswagon و Heineken.

Tronic استودیو و سایت www.tronicstudio.com

یک استودیو مستقر در نیویورک، کار Tronic شامل انیمیشن، معماری و طراحی تعاملی و تعاملی است. پروژه‌های آن‌ها بین هنر و تبلیغات حرکت می‌کنند و برای Nike، AT & و Xbox کارکرده‌اند.

چکیده شیار www.abstractgroove.com

در میلان، ایتالیا، چکیده شیار یک کارگاه خلاق و تولیدی است که عمدتاً بر روی توسعه پروژه‌های سمعی و بصری غیرعادی در ارتباط و تبلیغات متمرکز است. آن‌ها به پروژه‌های دیزل، Dolce & Gabbana و Invicta دستور داده‌اند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید