با توجه به استفاده رو به رشد از اینترنت و افزایش جستجوهای ویدئویی، موشن گرافیک و انیمیشن ها در سراسر جهان محبوب شدهاند. ازاینرو نیز کاربردهای موشن گرافیک گسترشیافته است. بسیاری از بازاریابان به استفاده از این گرافیکهای متحرک روی آوردهاند. بسیاری از شکلهای مختلف انیمیشن که در آینده اختصاصیتر میشوند، در حال حاضر درزمینهٔ های مختلف استفاده میشود. گرافیک حرکت یکی از انواع انیمیشن میباشد که استفاده آن بسیار گسترشیافته است. گرافیک حرکت به معنی گرافیکی است که به نظر میرسد حرکت میکند. هنگامیکه کامپیوتر و اینترنت رواج نداشت، ایجاد یک ویدیو گرافیکی حرکتی مشکل و پرهزینه بود و این انیمیشنها فقط در فیلمها و برنامههای تلویزیونی مورداستفاده قرار گرفت. اما امروزه با استفاده از یک رایانه شخصی و خانگی نیز میتوان موشن گرافیک ساخت. در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی کنید. پس در ادامه با رستا آی تی همراه باشید.
برجستهترین کاربردهای موشن گرافیک
برجستهترین کاربردهای موشن گرافیک در فیلم و تلویزیون بوده است. عنوان فیلمها، درامها و برنامههای تلویزیونی دیگر بیشتر با استفاده از گرافیک حرکت ایجاد میشوند. گرافیک حرکت نیز برای ایجاد زیرنویس و اعتبار در برنامههای تلویزیونی و فیلم استفاده میشود.
بازاریابی یکی از کاربردهای موشن گرافیک
بازاریابی یک زمینه است که در آن انواع مختلف انیمیشنها استفادهشده است. در بازاریابی برای اطلاعرسانی به مشتریان در مورد ویژگیهای مختلف یک محصول است. این موشن ها در جذب توجه بینندگان بسیار خوب است. بهاینترتیب، پیام تبلیغاتی استفادهکنندگان این هنر را، میرساند. وبسایتها همچنین بهوفور از گرافیک حرکت استفاده میکنند.
اگر میخواهید اطلاعاتی در مورد قیمت ساخت موشن گرافیک داشته باشید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد میشود.
کاربردهای موشن گرافیک برای وبسایت
کاربردهای موشن گرافیک درزمینهٔ وبسایت افزایش زمان ماندن در وبسایت موردنظر است. به همین دلیل است که اکثر کسبوکارهای لندن حداقل یکی از این انیمیشنها را در وبسایت خوددارند. از دیگر کاربردهای موشن گرافیک استفاده در سخنرانیها است تا جالبتوجه باشد. آمار و ارقامی که در نمایشگاههای ارتباطات کسبوکار استفاده میشود، برای شنوندگان بسیار خستهکننده میشوند. آمار و ارقام موجود در این سخنرانیها با استفاده از پویانماییهای گرافیکی حرکتی تخیلی و جذاب ساخته میشود. دیگر مواردی که می توان اشاره کرد در آموزشوپرورش منطقهای است. این انیمیشنها همچنین برای انتقال پیامهایی مانند نگرانیهای زیستمحیطی به مردم با استفاده از تصاویر جذاب است.
کاربردهای موشن گرافیک در صنعت تبلیغات
ما در عصری زندگی میکنیم که افزودن انیمیشن به محتوا یک تکنیک عالی برای جذب مخاطب میباشد. تبلیغات در سطح اینترنت روزبهروز در حال افزایش است. طبق آمار اکثر کاربران مشاهده ویدئو را به مطالعه مقالات ترجیح میدهند. ازاینرو بازاریابان بهجای استفاده از تراکتها و کاتالوگهای تبلیغاتی، به استفاده از ویدئوها روی آوردهاند. حال اگر این ویدئوها دارای جلوههای ویژه و تصاویر گرافیکی زیبا باشد، قطعاً تأثیرگذاری بیشتری دارد. از کاربردهای موشن گرافیک میتوان همین ویدئوهای و تیزرهای تبلیغاتی را نام برد.
استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات تلویزیونی، شبکههای اجتماعی و شبکههای ویدئویی مانند یوتیوپ و آپارات بهشدت گسترشیافته است. برای درک بهتر کاربردهای موشن گرافیک در حوزه تبلیغات بهتر است مثالی عینی که همه شما دیدهاید را بیان کنیم. قبل از دیدن ویدئوهای اصلی در آپارات و یوتیوپ، شاهد تبلیغات ابتدایی ویدئوها میباشد. حتی اگر تمایلی به مشاهده این تبلیغات نداشته باشید، بهاجبار ۵ ثانیه آن را باید ببینید. اینجاست که کاربردهای موشن گرافیک بیان میشود.
صنعت تبلیغات برای بسیاری از شرکتها بهترین گزینه در افزایش و بهبود کسبوکار میباشد. همانطور که گفته شد طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از گرافیک متحرک یکی از کاربردهای موشن گرافیک میباشد. پس اگر میخواهید کسب کار خود را رونق دهید، از همینالان شروع کنید و از تکنیکهای موشن گرافیک در این راستا استفاده نمایید.
موشن گرافیک و برندسازی
همانطور که تا اینجای مقاله و مقالات قبلی رستا آی تی خواندید، موشن گرافیک دارای کاربردهای بسیاری است. یکی از مهمترین کاربردهای موشن گرافیک برند سازی است. برندسازی به معنی برجسته و معروف کردن برند و شرکت خود میباشد. با استفاده از موشن گرافیک و جنبه تبلیغاتی آن میتوانید برند خود را برجسته کنید. از کاربردهای موشن گرافیک میتوان متحرکسازی لوگو را نام برد. با این کار میتواند نام و لوگوی برند خود را متحرک کنید تا تأثیربخشی آن افزایش یابد.
کودکان به مشاهده ویدئوهای جذاب و بچهگانه بسیار علاقه دارند. موشن گرافیک به لطف استفاده از تصاویر گرافیکی، یکی از جذابترین ویدئوها برای کودکان میباشد. ازاینرو با طراحی یکی موشن گرافیک میتواند برند خود را در ذهن کودکان برجسته کنید و به کسبوکار خود رونق بخشید.
اگر نمیدانید تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست، حتما این مقاله را بخوانید.
ویدئو بزرگترین ابزار بازاریابی
در عصر کنونی ویدئو بزرگترین و قدرتمندترین ابزار بازاریابی اینترنتی میباشد. بزرگترین شرکتهای تبلیغاتی، Wyzowl، طبق آخرین تحقیقات انجام داده، ویدئو مارکتینگ را درخشش تبلیغات در آینده میدانند. بر اساس این تحقیقات، سال ۲۰۱۸ سالی پررونق برای بازاریابان و صاحبان کسبوکار خواهد بود. در این میان بازهم نام موشن گرافیک و کاربردهای موشن گرافیک میدرخشد. برخی از آمارهای این تحقیق در زیر آمده است.
۸۱ درصد از کسبوکارها، از ویدئو مارکتینگ و موشن گرافیکها بهعنوان ابزارهای بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند.
۹۹ درصد از افرادی که در سال ۲۰۱۷ از ویدئوها برای بازاریابی استفاده کردهاند، گفتهاند که در سال ۲۰۱۸ نیز از آنها استفاده میکنیم.
۶۵ درصد از افرادی که تاکنون از ویدئو مارکتینگ ها استفاده نکردهاند، گفتهاند که در سال ۲۰۱۸ از آنها استفاده میکنیم.
۷۶ درصد از بازاریابان گفتهاند که با کاربردهای موشن گرافیک کسبوکارمان رونق یافته است.
۸۱ از کاربران وبسایتها و فروشگاههای اینترنتی با استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی به خرید محصولات روی آوردهاند.
بااینهمه آمار قطعاً کاربردهای موشن گرافیک برای شما روشنتر مشود.
عملی کردن کاربردهای موشن گرافیک
برنامههای زیادی وجود دارد که باعث ایجاد تحرک در موشن گرافی میشوند. Macromedia Flash یا Adobe After Efects شناختهشدهترین نرمافزار هستند؛ که اجازه میدهند کاربردهای موشن گرافیک عملی گردند. حتی افراد عادی با آموزش کمی میتوانند از برنامهها برای ایجاد گرافیک حرکتی زیبا استفاده کنند. مردم این موشن ها را برای سرگرمی ایجاد میکنند و آنها را در اینترنت آپلود میکنند و با دوستانشان به اشتراک میگذارند. شرکتهای موشن گرافیک فیلمهایی باکیفیت حرفهای را برای بازاریابی محصول و توصیف ویژگیهای محصول یا سرویس میدهد. استودیوی گرافیکی حرکت نیز پویانماییهایی را برای فیلمها و برنامههای تلویزیونی که در عناوین و اعتبارات آنها استفاده میشود، ایجاد میکند.
۵ دلیل برای ارتقا استراتژی کاربرد موشن گرافیک
ما میخواهیم با شما ۵ دلیل برای ارتقا استراتژی کاربردهای موشن گرافیک برای بازاریابی ویدئویی داشته باشیم، درحالیکه شما همچنین ویژگیهای شگفتانگیز و مزایای این سبک محبوب را یاد خواهید گرفت. شما میبینید که از یک دیدگاه بصری نهتنها فوقالعاده است، بلکه از منظر بازاریابی بسیار مؤثر است! به یاد بیاورید و یاد بگیرید که چرا اینیکی از بهترین فنها برای ترکیب ایدهها است و هرگونه مفهوم را به شیوه جذاب و جذاب انتقال میدهد.
چرا باید از کاربردهای موشن گرافیک استفاده کنیم؟
درک مبانی
من مطمئن هستم که همه شما میدانید که محتوای ویدئو قطعاً میتواند نتایج استراتژی بازاریابی شمارا افزایش دهد. بهطور مثال فیلمهای بازاریابی متحرک یک ابزار بسیار مفید برای ارائه ایده کسبوکار شما در عرض چند ثانیه است، درحالیکه مخاطبین خود را درگیر میکنید و آنها را هدایت میکنید تا گام بعدی را در قیف فروش ببرید. همانطور که میدانید، میتوانید سبکهای ویدیویی مختلف را در دنیای بازاریابی پیدا کنید؛ و ازجمله گزینههای مختلف، کاربردهای موشن گرافیک بهعنوان یکی از محبوبترین فنها است. این ویدیو را تماشا کنید تا در مورد محبوبترین سبکهای ویدئویی بازاریابی اطلاعات کسب کنید و سپس بهطور خاص با فن گرافیک حرکتی پیش برویم.
آشکار شدن کاربردهای موشن گرافیک
ازآنجاییکه سالها پیش، فن طراحی گرافیک یک منبع کلیدی برای توضیح چیزهای بصری بوده است، مهم نیست که آیا اینیک ایده یا مفهوم ساده یا پیچیده بود. این فن در طول سالها مورداستفاده قرارگرفته است، اما در جهان امروز، با برخی از فنهای مدرن، مانند پویانماییهای ویدئویی، بهمنظور بهبود نتایج آن، بهینهشده است. این لحظهای است که گرافیک حرکت وارد میشود! و کاربردهای موشن گرافیک آشکار میشود. این نوع از بازاریابی ویدئویی مناسب برای توضیح یک ایده پیچیده یا انتزاعی در یک روش بسیار ساده، سریع و قانعکننده است.
۵ دلیل برای کاربردهای موشن گرافیک
بنابراین شما میدانید که یکی از کاربردهای موشن گرافیک این است که به شما کمک میکند تا هر نوع مفهوم را انتقال دهید، مخصوصاً اگر ارتباط برقرار کردن یا به یادآوردن سخت باشد؛ اما ما همچنین برخی از استدلالهای قوی در مورد اینکه چرا باید این سبک ویدیو بازاریابی را انتخاب کنید و آن را بهعنوان بخشی از استراتژی محتوا ویدئویی خود انتخاب کنید ذکر میکنیم.
- گرافیک حرکت بهعنوان یکی از سبکهای پیچیدهترین و ظریف در میان فیلمهای بازاریابی مشهور است.
- این نیز یکی از سبکهای رسمی در میان سبکهای ویدیویی توضیحدهنده است.
- این بیشترین استفاده از طرحهای بصری و انیمیشنها میشود و میتواند باهدف آموزشی مورداستفاده قرار گیرد بدون اینکه تجدیدنظر شود.
- اینیکی از بهترین سبکها است که تعداد اعداد، آمار و حقایق خاصی را که میتوان از هر شیوه دیگری استفاده کرد، بسیار دشوارتر میشود. این به خاطر قدرت ترکیب شگفتآور آن است.
- این میتواند اطلاعات خستهکننده و کسلکننده را به محتوای جذاب و دیدنی تبدیل کند.
- آیا اینهمه؟ البته که نه! در چند پاراگراف بعدی ما قصد داریم با شما برخی از بحثهای اضافی در مورد اینکه چرا این سبک بهطور گستردهای توسط بازاریابان مورداستفاده قرار میگیرد …
اهمیت و کاربردهای موشن گرافیک
بهطورکلی تبلیغکنندگان به تصاویر میپیوندند تا پیامها و ایدههای خود را به اشتراک بگذارند. به یاد داشته باشید که ما همه زبان آموزان بصری هستیم، به این معنی که ما مفاهیم را درک میکنیم، با استفاده از نقاشیها، نمودارها، طرحهای مختلف، (محتوای بصری بسیار جذاب و همچنین بهیادماندنی) میپردازیم. با توجه به این، فقط تصور کنید که محتوای ویدئوی میتواند مؤثر باشد و حتی بیشتر، حال اگر ما با گرافیک در حال حرکت آن را مخلوطکنیم چه خواهد شد! کاربردهای موشن گرافیک بهطور کامل در این زمینه متناسب است و چون همه ما یادگیرندگان بصری هستیم، به شما کمک میکنیم تا مخاطبین موردنظر خود را با محتوای متقاعدکننده، جالب و قابلتوجه نزدیک کنید.
کاربردهای موشن گرافیک در طرحهای خیرهکننده
گرافیک حرکت فقط در مورد طرحها نیست، بلکه در مورد طرحهایی که در حال حرکت هستند. این به این معنی است که گرافیک حرکت از فنهای انیمیشن استفاده میکند تا طرحها واقعاً زنده بمانند! با استفاده از کاربردهای موشن گرافیک میتوانید هر نوع ایده را از طریق استفاده از عناصر گرافیکی درحرکت منتقل کنید. این کمک بسیار خوبی برای ارسال پیام شما در عرض چند ثانیه خواهد بود، درحالیکه شما آن را قابلفهم و قابلیادآوری میکنید.
رسیدن به ترکیب کامل
اینیک مزیت بزرگ است که سبک گرافیکی حرکت ارائه میدهد. میتوان آن را با سایر سبکهای ویدئویی توضیح و ترکیب کرد تا بتوانید مزایای هر دو سبک را به حداکثر برسانید. منظور ما چیست؟ خوب، به یاد داشته باشید که گرافیک حرکت میتواند از لمس انسانی / احساسی که سبکهای دیگر دارند، کم داشته باشد؛ اما اگر شما نیاز دارید ویدیو خود را با لمس خاصی به اشتراک بگذارید، میتوانید از اضافه کردن شخصیتهای نازکی که موجب احساسات شدید در مخاطبان خود میشوند را اضافه کنید یا حتی یک داستان در پشت همهی این شخصیتها و آمارها داشته باشید تا داستان خود را جذابتر کنید.
جمعبندی
بهعنوان طراح گرافیک حرکت به دست آوردن محبوبیت، فیلمهای متحرک باکیفیت مهم است که قبل از شروع به فعالیت برای پروژه خود، تحقیق خود را خوب انجام دهید. فرصتهای مختلف را به دست آورید. چیزی که بعدازآن استفاده خواهید کرد. استفادههای متفاوتی از فن Motion Graphics بهطوریکه شما هنوز هم شک دارید که آیا این سبک فیلم ویدئویی بازاریابی متحرک مناسب برای برقراری ایده کسبوکار شما است؟ ما برخی از اطلاعات مفید را برای کمک به شما در بالا نوشتیم. خلاصه تجربیات یک تصویر جدی یا حرفهای را بیابید اگر یک محصول یا سرویس را که مشخصات حرفهای بیشتری دارد به فروش برسانید، گرافیک حرکت یکی از بهترین گزینههایی که میتوانید در عرصه بازاریابی ویدیو به کار ببرید. ویدئو خود را با یک سبک زیبا جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که گرافیک حرکت یکی از سبکهای ویدئویی رسمی توضیحدهنده است.
در این مقاله برخی از مهمترین و برجستهترین کاربردهای موشن گرافیک را بیان کردیم. اگر کاربرد دیگری از این علم میدانید که باعث شده کسبوکار شما رونق بخشد، آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. حال که با کاربردهای موشن گرافیک آشنا شدید، اگر قصد سفارش دارید به صفحه موشن گرافیک و راههای ارتباطی ما مراجعه کنید. با مقالات بعدی رستا آی همراه باشید.
بازتاب: تولید فیلم تبلیغاتی موشن گرافیک - ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک