امروزه تمامی کسب و کارها برای معرفی خود و فروش محصولات و ارائه خدمات، به نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک نیازمند هستند. در میان انواع مختلف تبلیغات(میدانی، رسانهای، چاپی و …)، تبلیغات بصری بیشتر مورد پسند افراد هستند. تیزرهای تبلیغاتی موشن گرافیک، یکی از بهترین تکنیکها برای معرفی هر چه بهتر محصولات و خدمات شما در فضای دیجیتال و مجازی است. در ادامه سعی داریم در مورد قدرت فوق العاده تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک، اینکه چرا بهترین روش برای توسعه کسب و کار است و از مراحل سفارش و ساخت یک تیزر موفق برای شما صحبت کنیم. پیشنهاد میکنم این مقاله رو از دست ندهید. چون این مقاله برای افرادی که به دنبال معرفی و پیشرفت سریع کسب و کارشون هستند یا در حوزه مارکتینگ فعالیت دارند، خیلی میتواند مفید و موثر واقع بشود.
نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک چیست؟
تیزرها یکی از جدیدترین روشهای تبلیغات هستند که برای معرفی تجارت و کسب و کار شما در رسانههای چاپی، رادیویی و تلویزیونی و… استفاده میشوند. البته تیزرها از یک تکنیک و استراتژی خاص پیروی میکنند. اما این استراتژی خاص چیست؟ عموما تیزرها با ناقص گفتن یا ناقص نشان دادن یک مفهوم سعی در ایجاد حس کنجکاوی در مخاطبان خود دارند تا این سوال در ذهن آنها به وجود بیاید که هدف این پیام چیست؟ با این مقدمهای که گفتهشد، حتما به این پی بردهاید که دنیای تیزرها چه دنیای بزرگ و رو به پیشرفتی است که میتواند با هنر موشن گرافیک ترکیب شود و تیزرهای تبلیغاتی موشن گرافیک زیادی برای مخاطبان تولید کند. هدف از ساخت این تیزرها، دنبال کردن همان تکنیک خاص است تا نگاه مخاطب را به خود جذب کند.
بیشتر بدانید: انواع موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک تبلیغات
امروزه تولید محتواهای ویدئویی و ویدئو مارکتینگ نقش مهمی در دنیای تبلیغات ایفا میکنند. روزانه بیش از 100 میلیون نفر در دنیا، ویدئوهای مجازی را تماشا میکنند. پس این یک مزیت برای استفاده هر چه بیشتر از هنر موشن گرافیک است، چون 90 درصد از اطلاعاتی که به ذهن سپرده میشوند، از محتواهای تصویری و ویدئویی است. خریداران آنلاین پس از تماشای ویدئو یک محصول، 85% بیشتر تمایل به خرید دارند. بهترین ابزار برای تبلیغات استفاده از تیزرتبلیغاتی موشن گرافیک است. زیرا هدف اصلی از ویدئوهای موشن گرافیک بیان مفاهیم پیچیده و دشوار به شکلی ساده و قابل فهم برای افراد است. موشن گرافیهای برای تبلیغات بصری بهترین انتخاب هستند به دلیل:
جلوههای ویژه جذاب و خیره کننده:
از دوران کودکیتان، عناصر بصری بهترین روش برای انتقال مفاهیم و یادگیری شما بودهاند. این موضوع حتی در دوران بزرگسالی تغییری نکرده و شما با دیدن یک ویدئو خیلی بهتر از یک نوشته با مفاهیم جدید آشنا میشوید.
از ویژگیهای موشن گرافیک خیره کننده بودن و جذابیت بسیار بالا برای مخاطبان است. به طوری که یک ویدئو تبلیغاتی جذاب به راحتی در ذهن کاربر و مخاطب نقش میبندد و او را برای تماشای مجدد و به اشتراک گذاری آن در سایر رسانهها ترغیب میکند.
گرافیک زنده و تحریک احساسات مخاطب:
یک نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک جذاب و با کیفیت میتواند، با موسیقی، تحرک بخشی به تصاویر، صدای جذاب گوینده و جلوههای ویژه با مخاطب ارتباط برقرار کند. و همچنین به وبسایت شما روح و تازگی ببخشد.
انتقال سریع محتوا در مدت زمان کم:
تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک حدودا بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه زمان برای انتقال محتوا نیاز دارد. در همین مدت زمان کوتاه میتوان با یک موشن گرافیک تبلیغاتی با کیفیت، اطلاعات را به راحتی منتقل کرد و کاربر دیگر نیاز به صرف وقت زیادی برای خواندن یک متن و جستجوی اطلاعات ندارد. همین موضوع میتواند تا 74درصد محبوبیت سایت شما را افزایش دهد. نکته مهمتر این است که گوگل ویدئو را بالاتر از صفحات متنی وبسایت رتبه بندی میکند.
بنابراین امروزه موشن گرافیک نقش غیر قابل انکاری در تبلیغات دارد؛ به طوری که روزانه هزاران نمونه موشن گرافیک تبلیغاتی را حتی برای معرفی کوچکترین محصولات و خدمات در رسانهها شاهد هستیم. پس غفلت شما از این موضوع شما را از رقبای قوی و سرسختتان به راحتی عقب خواهد انداخت. هزینه تولید موشن گرافیک با توجه به تمامی مسائل بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.
ساخت تیزر موشن گرافیک
ساخت این تیزرها مطابق با آن چیزی است که کاربر میپسندد نه کارفرما. پس شما به جای یک سلیقه با چندین نوع سلیقه متفاوت روبرو هستید که باید درصد قابل قبولی از آنها را برای خرید محصولات یا دریافت خدمات خود مجاب کنید. پس ساخت و طراحی این نوع تیزر تبلیغاتی ساده نیست.
از اولین و مهمترین کارهایی که باید پیش از ساخت یک تیزر موشن گرافیک به آن توجه داشت، شفاف سازی هدف تبلیغ و ترفندها و استراتژیهای رسیدن به آن است.
یک طراح موشن گرافیک باید بداند برای چه هدف و چه جامعه هدفی این تیزر را آماده میکند تا بتواند به راحتی احساسی را به مخاطب انتقال دهد و آن را به سمت هدفش تشویق و ترغیب کند؛ بنابراین در نهایت خروجی مطلوبی خواهد داشت.
قطعا برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک عالی و با کیفیت، شما نمیتوانید به تنهایی متخصص شوید و شروع به طراحی تیزر شرکت و محصول خود کنید؛ زیرا این کار مدت زمان زیادی لازم دارد و شما را از سایر رقبا به کلی دور میکند. بهترین راهکار استفاده از ابزارهای آنلاین مثل سایتها است.
تعرفه و مدت زمان لازم برای ساخت این تیزرها، بسته به نوع و هدف پروژه درخواستی شما بطور ثانیهای محاسبه میشود.
شما حتی میتوانید یک موشن گرافیک ساده و رایگان برای کسب و کار خود بسازید. ما چند نمونه از این ابزارهای رایگان که نیازی به داشتن تخصص در نرم افزارهای حرفهای طراحی را ندارند معرفی خواهیم کرد:
PowToon:
با عضویت رایگان در این وبسایت میتوانید تیزر خود را بسازید. مزیت این سایت نسبت به سایر سایتها دسترسی بهتر به پنل کاربری است. اما پس از ساخت ویدئو در این وبسایت شما نمیتوانید آن را دانلود کنید و فقط میتوانید آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
ویدیوت:
این سایت یکی از اولین سایتهای انیمیشن ساز فارسی است. این ابزار تنها برای ساخت تیزر برای کسب و کارها نیست و شما میتوانید طبق علاقه خود انیمیشن سازی کنید. شایگان، نمابین و آسان ویدئو از دیگر وبسایتها موجود در این زمینه هستند.
نمونه موشن گرافیک تبلیغاتی
در ادامه قصد داریم چند نمونه از موشن گرافیکهای تبلیغاتی جذاب و برتر ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. موشن گرافیک موزیکال مصرف صحیح برق: این موشن گرافیک به سفارش شرکت توزیع برق، برای ایجاد چالشی در مخاطب جهت مصرف صحیح برق انجام شدهاست.
موشن گرافیک من و پارک:
من و پارک استارتاپی در تهران است که هدف آن ایجاد نرم افزاری هوشمند برای پیدا کردن جای پارک خالی در سطح شهر تهران است. شهرداری تهران جزء یکی از سرمایه گذاران این پروژه است.
نمونه موشن گرافیک Cloud IoT گوگل:
این پلتفرم به شما این امکان را میدهد داده های مورد نیاز را توسط Cloud Dataflow که یک مدل برنامه نویسی است، بدست بیاورید.
نمونه موشن گرافیک Deloitte : Deloitte یک مشاور پرقدرت برای ارائه اطلاعاتی جامع و راهکارهای مفید به منظور افزایش عملکرد شرکتها و سازمانها برای رسیدن به اهدافشان است.
نمونه موشن گرافیک Tracto :
پلتفرمی رمز گذاریشده برای انجام معاملات بین مشتری و کارفرماست که به کمک آن می توانید تجربهای امن و کاملا خصوصی را در معاملات خود تجربه کنید.
موشن گرافیک تبلیغاتی ساده
با توجه به مزیتها و اهمیتهای فراوان گفتهشده برای تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک، شاید تمایل داشته باشید که برای کسب و کار خود تیزر تبلیغاتی بسازید. اما چه نوع موشن گرافی باید برای شغل خود استفاده کنید تا روندی ساده و راحت داشته باشد؟ موشن گرافیک دوبعدی یک سبک سنتی در این زمینه است که بهترین گزینه برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی ساده است.
به چند دلیل موشن گرافیک 2D ساده است:
1. پیدا کردن استودیوی موشن گرافیک ساده است.
2. زمان انجام کار کمتر از انیمیشن و موشن گرافیک 3 بعدی است.
3. این نوع موشن گرافیک استاندارد است.
4. برای بیان مطالب نموداری و جدولی مناسب است.
5. میتوانید آن را به سادگی تغییر اندازه دهید.
نمونه تیزر تبلیغاتی انیمیشن
انیمیشن تبلیغاتی، ویدئو یا تصویری تکرار شونده شبیه گیف (Gif) است که در مارکتینگ استفاده میشود. کاربر در ابتدا نباید متوجه این تکرار شود. در سال 2018 فیس بوک اعلام کرد امکان ارائه انیمیشنهایی در قالب فایل گیف به جای بنرهای تصویری و استاتیک توسط شرکتهای همکار، برای تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس بوک، فراهم شدهاست. شباهت انیمیشنها و موشن گرافیکها در به حرکت در آوردن المانهای تصویری است .فضای هر دو کارتونی است و بسیار مورد توجه مخاطبان و کاربران است.
افزایش آگاهی از برند، انتقال بهتر و موثرتر پیام و هدف به مخاطبان، ماندگاری طولانیتر در ذهن کاربران و بالا رفتن نرخ تبدیل از مزایای استفاده از انیمیشنها برای تبلیغات است. مزیت ویژه ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن به جای ویدیوهای عادی این است که نیازی به کلیک کردن روی دکمه پخش ویدئو وجود نداشته و ابتدا و انتهایی وجود ندارد؛ تا زمانی که کاربر در صفحه شما قرار دارد، مجموعهای از فریمهای بهم چسبیده و تکراری را مشاهده میکند.
انیمیشنها میتوانند نمایش هر چیز در حال حرکتی باشند. ممکن است در قالب یک کد html، گیف یا دموی یک محصول باشد. نکته مهمی که در انیمشینهای برندهای بزرگ دیده شده این است که برای کوتاه و سادهتر کردن هر چه بیشتر این ویدئوهای تبلیغاتی تلاش کنیم.
نمونه دیگر این انیمیشنها، تبلیغات کارتونی است. تفاوت اصلی آنها در طولانیتر بودن مدت زمان پخش است. اگر یک شخصیت کارتونی منحصر به برند و شرکت خود داشته باشید، به شکل حیرت انگیزی در ذهن مخاطبان نفوذ خواهید کرد.
مراحل ساخت نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
تیزرهای تبلیغاتی قالبها و سبکهای متفاوتی دارند. دستهبندیهایی که میتوان قائل شد؛ توصیفی، داستانی و تخیلی هستند.
این تیزرها توسط افراد متخصصی ساخته میشوند که در زمینه مردم شناسی و روانشناسی اطلاعاتی دارند. بنابراین این افراد این قابلیت را دارند که تیزرهایی آماده کنند که در آن اول، اطلاع رسانی خوب داشته باشند و سپس بتوانند مخاطب را متقاعد به دریافت محصول یا خدمات کنند، و در آخر بتوانند آن کالا را در ذهن مخاطب ماندگار کنند.
در ادامه از مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک موفق خواهیم گفت.
1.مرحله پیش از تولید (Pre – Production)
2.مرحله تولید (Production)
3.مرحله پس از تولید (Post – Production)
وجود هر سه مرحله کاملا ضروری است. نکته مهمی که پیش از ساخت تیزر باید بدانید این است که در چه پلتفرمی میخواهید ویدئوی خود را به اشتراک بگذارید؛ به طور مثال مدت زمان پخش ویدئو در اینستاگرام30 ثانیه، در یوتیوب 2 دقیقه و در توییتر 45 ثانیه است. اصلیترین مرحله همان مرحله اول است که در آن به صورت کاملا شفاف هدف از ساخت تیزر مشخص میشود. در مرحله بعد، همان تصمیمات اتخاذ شده اجرایی میشوند و در مرحله پایانی تدوین، موسیقی و جلوههای ویژه تکمیل میشوند و یک ارزیابی کلی از پروژه نهایی انجام میشود.
سفارش تیزر تبلیغاتی موشن
سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک، یکی از روشهای افزایش فروش محصولات و برند سازی شرکت شماست.
برای سفارش ساخت تیزر شما میتوانید یا سفارش ساخت یک تیزر کاملا منحصر به برند خود را بدهید یا از تیزرهای آمادهای که مطابق سناریو و هدف شما مجددا باسازی میشوند استفاده کنید. مورد دوم قطعا هزینهی کمتری خواهد داشت.
تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک، بسته به عوامل بسیار مهمی چون سناریو، مدت زمان ویدئو، گرافیک، گوینده، کیفیت تیزر، کاراکترها و زمینههای خلاقانه متغیر است.
سخن آخر
در آخر باید بدانید که عوامل مهم دیگری هستند که در کنار نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک به رشد کسب و کار شما کمک میکنند. مهم این است که شما بتوانید بهترین روش را برای نمایش برند و محصولات خود پیدا کنید. اکنون دیگر میدانید که چرا امروزه موشن گرافیک به یک ضرورت برای کسب و کارها تبدیل شدهاست. پس اگر واقعا به دنبال برند سازی هستید، بهتر است برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک برنامه ریزی کنید تا از رقبای خود عقب نمانید و ضمنا فروش خود را در مدتی کوتاه چندین برابر کنید. خوشحال میشویم اگر نظرات و تجربیات ارزشمند خود را برای ما کامنت کنید…
.
متن کامل و عالی بود
کمک زیادی کرد و موشن گرافیک نیاز امروز هست. مشتاق مطالب بیشتر هستم
گروه حرفه ای ای هستید. از مطالب سنجیده اتون مشخص هست.
موشن گرافیک علاوه بر مطالب گفته شده در کجا کاربرد دارد؟
درود برشما خانم مهتاب
مهمترین ها در مطالب بالا بود که همیشه روی این موارد تمرکز هست.
موشن گرافیک علم روز هست. عالبه در موردش مطلب می ذارید