نمونه موشن گرافیک چیست

نمونه موشن گرافیک از دو واژه motion و graphic تشکیل شده و به معنی گرافیک حرکت است.نمونه‌ موشن گرافیک از دنیای ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی زاییده شده است.
تیزرهای تبلیغاتی motion graphics به ویدئوهای کوتاهی اطلاق می‌گردد. این تیزرها برای اهداف تجاری، آموزشی و… به کار می‌رود. به وسیله این هنر یا تکنولوژی یا تلفیقی از این دو شما قادر خواهید بود هر آنچه که به دنبال آن هستید به بهترین و زیباترین وجه ممکن در قالب تصاویر گرافیکی زیبا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطبین خود منتقل کنید.

نمونه موشن گرافیک

بگذارید از کمی عقب‌تر شروع کنیم. داشتن نمونه موشن گرافیک و آشنا شدن با آن اهمیت دارد. ولی الآن چیزی که از داشتن و تماشای آن مهم‌تر است این است که با آن حتی به صورت مختصر آشنا شوید. قطعاً شما این مقاله را برای رسیدن به یک نمونه موشن گرافیک دنبال خواهید نمود. ما شما را به هدفتان خواهیم رسانید.  در ابتدا این مقاله را از کمی عقب‌تر کلید می‌زنیم. در ادامه با ما همراه باشید. ضمن ارائه نمونه موشن گرافیک با این شاخه از علم بازاریابی بیشتر آشنا خواهید شد.

ابزارهای تهیه نمونه موشن گرافیک

برای تولید نرم‌افزارهایی مانند افتر افکتس Adobe After Effects، پریمیر پرو Adobe Premier، Autodesk Combustion، Autodesk Maya or 3DS Max، Apple Motion ۳، Final Cut pro، Avid Xpress لازم است. مهم‌ترین این نرم‌افزارها که به نوعی حرف اول و آخر را در طراحی یک تیزر تبلیغاتی می زند افتر افکتس می‌باشد.

نرم افزار افترافکتس برای ساخت نمونه موشن گرافیک

اگر قرار باشد خودتان شروع به ساخت یک نمونه موشن گرافیک نمایید در قدم اول باید با مهم‌ترین نرم‌افزار آن یعنی افترافکتس (After Effects) آشنا گردید. نرم‌افزار افترافکتس ابزاری جهت ایجاد جلوه‌های بصری،  نمونه موشن گرافیک است. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به افکت گذاری متون، ایجاد اشکال متحرک دو بعدی و سه بعدی، امکان سایه دادن به اشکال، طراحی انیمیشن برای صفحات وب، هماهنگی با دیگر نرم‌افزارهای ادوبی و… اشاره کرد.

قدم اول در تهیه یک نمونه عالی

ساخت یک نمونه موشن گرافیک شامل چند مرحله است. اولین قدم در طراحی که شاید بتوان گفت که به نوعی پیش‌نیاز ساخت یک تیزر تبلیغاتی است شناسایی مخاطبان هدف و یافتن نیازهای آن‌ها است. شما قبل از اینکه سفارش به ساخت یک نمونه موشن گرافیک دهید یا اینکه خود این کار را انجام دهید باید مخاطبین خود را شناسایی کنید و ببنید که برای چه هدفی می‌خواهید تیزر تبلیغاتی تهیه کنید.

یک نمونه موشن گرافیک در مقابل یک نمونه تبلیغات متنی

هیچ وقت نباید معجزه ی یک ویدئوی چند ثانیه‌ای را در اثری که روی یک مخاطب می‌گذارد نادیده گرفت. این است جادوی ویدئومارکتینگ در عصر حاضر!
Motion graghics یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای انتقال پیام به مخاطب است.
آن در واقع با تحت تأثیر قرار دادن یکی از مهم‌ترین حواس انسان یعنی حس بینایی به مشتریان و مخاطبان در درک بهتر مفاهیم کمک می‌کند. محتوای جالب، تصاویر چشمگیر و روح مشتاق موسیقی همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا یک خریدار تمایل داشته باشد ویدئوی مربوط به معرفی محصول را نگاه کند و به احتمال بیشتر باعث بازدید بیشتر سایت نیز می‌گردد.
نمونه موشن گرافیک یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی نام تجاری، یادآوری و نشان دادن نام تجاری و ارتقاء محصول است. اثری که یک ویدئو روی مخاطب می‌گذارد شاید با یک متن تبلیغاتی برای معرفی یک برند قابل مقایسه نباشد.

ابزاری مناسب برای ویدئومارکتینگ

شاید لازم باشد که برای سفارش یک نمونه موشن گرافیک زمان، هزینه و تلاش بسیاری را صرف کنید. در نهایت یک سؤال برای شما باقی بماند و آن اینکه چه فوایدی از این کار نصیب من خواهد شد. شاید اولین و مهم‌ترین دلیل اینکه شما را به این کار ترغیب کند به مشتریان شما برگردد، اینکه مخاطبان بیشتر ترجیح می‌دهند یک ویدئوی چند ثانیه‌ای را تماشا کنند و پی به همه چیز ببرند تا اینکه توضیحات طولانی یک محصول یا بروشور آن را بخوانند. مورد بعدی که شما را وادار می‌کند از این هنر بهره بگیرید قدرت حافظه بصری یک مخاطب است. شما با نشان دادن یک نمونه موشن گرافیک به وسیله یک راه جذاب، ساده و شاید کمی طنز خواهید توانست درکی طولانی مدت از محصول خود را در ذهن مخاطب ایجاد نمایید.

دلایل داشتن نمونه موشن گرافیک

بررسی دلایل به عنوان داشتن یک پیش زمینه کمک خواهد نمود در این زمینه به عنوان یک گرافیست یا سفارش دهنده بهتر و موفق‌تر عمل کنیم.

نمونه موشن گرافیک آموزشی

تیزرهای تبلیغاتی آموزشی که با هدف‌های گوناگون آموزش طراحی و ساخته می‌شوند، قادرند در کوتاه‌ترین زمان با معنا و مفهوم‌های اثر گذار را به مخاطب خود منتقل کنند. در ادامه چند نمونه تیزر با اهداف آموزشی را که مربوط به روش های آموزشی و یا آموزش الفبای زبان انگلیسی تیزر بعدی مربوط به آموزش ایجاد نوار پیشرفت (Progress Bar) در افترافکتس یا ایجاد تایپوگرافی جنبشی در افترافکتس را می‌توانید مشاهده کنید.

نمونه موشن گرافیک با هدف قرآنی و مذهبی

واقعا نمونه موشن گرافیک حتی پا در عرصه اسلام نیز گذاشته است ولی مذهبیان هم برای انتقال مفاهیم خودشان سعی کرده اند نمونه موشن گرافیک تولید کنند.
برای مثال محفل انس با قرآن یا مسابقات قرآن کریم می‌تواند نمونه‌هایی از این نمونه تیزرها باشند که با هدف نشان دادن و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی و انس بیشتر با قرآن و فرهنگ قرآنی می‌تواند ساخته و عرضه شوند.

نمونه موشن گرافیک برای معرفی یک اپلیکیشن یا پیام رسان

این تیزرها برای معرفی و شناساندن یک اپلیکیشن یا پیام رسان خصوصاً پیام‌رسان‌های داخلی تهیه و نمایش داده می‌شوند. می‌توان به پیام رسان بله در سایت این پیام رسان اشاره نمود.
پیام رسانی که علاوه بر قابلیت چت و قابلیت‌هایی از این دست امکان انجام عملیات بانکی را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. شاید خواندن این همه متن طولانی برای شما خسته کننده باشد . دیدن یک نمونه موشن گرافیک بهتر گویای همه چیز است.

به کارگیری نمونه موشن گرافیک برای تبلیغات

درست است که تبلیغات بخش مهمی از هر کسب و کاری را تشکیل می‌دهد .مهم است که جنس این تبلیغات نیز از چه نوعی باشد. برای مثال کمتر پیش می‌آید که شما تبلیغات گرافیکی و تصویری که در تلویزیون برای محصولات غذایی پخش می‌شود را از یاد ببرید. تبلیغ بستنی میهن را در سال‌های گذشته به یاد دارید؟! شاید سال‌های زیادی از پخش این تبلیغ در تلویزیون گذشته باشد ولی هنوز هم در بین مردم بستنی میهن به همان صورت در خاطر همه از جمله خودم مانده است. به عنوان مثال بعدی شما انیمیشن‌های دیرین دیرین را حتماً دیده‌اید. انیمیشن‌هایی که در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای بین مردم پیدا کرد.
این نمونه موشن گرافیک مشکلات روز جامعه را در قالبی طنز برای مخاطبان نمایش می‌داد. شاید بتوان دلیل موفقیت و به یاد ماندنی شدن این دسته از ویدئوها را در کوتاهی و طنز بودن آن دانست. شما با ایجاد نمونه موشن گرافیک قادر خواهید بود این چنین در ذهن مخاطبان خود برند مورد نظر را ماندگار کنید.

مشاهده نمونه موشن گرافیک

شما به عنوان صاحب یک شغل یا حتی یک گرافیست برای اینکه بدانید چگونه یک تیزر تبلیغاتی بسازید و یا سفارش دهید باید با چند نمونه موشن گرافیک آشنا شوید. آشنایی شما باعث می‌شود تا در مورد آن ذهنیت پیدا کرده و بتوانید سناریوی آن را به درستی تنظیم نمایید. یکی از مکان‌های بسیار مناسب که در مقابل دید افراد زیادی قرار دارد شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها است. شبکه‌های اجتماعی زیادی برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای تبلیغاتی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

You tube

یکی از مشهورترین و شاید پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری فیلم و انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی شبکه اجتماعی یوتیوب است. این شبکه اجتماعی  زیر مجموعه‌ای از ابزارهای گوگل به حساب می‌آید. یوتیوب توانسته امکانات بسیاری را برای اشتراک گذاری و تماشای فیلم برای مخاطبان خود فراهم کند. علاوه بر همه این موارد می‌توان به رتبه بالای یوتیوب در سایت‌هایی چون alexa،  moz و majestic اشاره نمود. به این معنی که قرار دادن ویدئو و لینک سایت در این شبکه می‌تواند تأثیر مثبتی بر سئوی سایت داشته باشد.

Vimeo

Vimeo جامعه‌ای افراد خلاق که در مورد به اشتراک گذاری فیلم بسیار فعال است. Vimeo حرفه‌ای‌تر از یوتیوب است. فیلم‌هایی که در Vimeo پیدا می‌کنید، هنرمندان و قطعات خلاقانه‌ای هستند که توسط فیلم‌سازان واقعی و یا علاقه‌مندان فیلم‌سازی ساخته شده‌اند. Vimeo همواره در حال رشد است و یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی ویدئویی در وب است.
اگر به دنبال چیزی عالی هستید. سرویس های اشتراک ویدئو واقعا انتخاب مناسبی اند.چون هر شرکتی برای بازاریابی خدمات خودش حتما در این سایت ها منتشر میکند.  شما هم اگر یک مشتری هستید قبل از هر کاری به این سایت ها سر بزنید.

Instagram

اینستاگرام هم از این دسته شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه برای به اشتراک گذاری نمونه موشن گرافیک بسیار مناسب است. نکته‌ای که در خصوص اشتراک گذاری فیلم وجود دارد. بحث محدودیت زمان در قرار دادن فیلم است. در این شبکه اجتماعی فیلم‌های بیشتر از ۶۰ ثانیه را نمی‌توان قرار داد.
شاید بهترین شبکه برای دیدن نمونه در ایران اینستاگرام است. چون تعداد زیادی از فروشگاه ها تمایل دارند خدمات و محصولاتشان را در قالب فیلم معرفی کنند. اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای این معرفی محصولات و خدمات محسوب میشود. پس بسیار عاقلانه است که حتما نمونه موشن در پیج قرار بگیرد.
برای دیدن نمونه‌هایی در این خصوص می‌توانید به motiongraphics_collective و motiondesigners مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله شما با نمونه موشن گرافی در سایت های مختلف آشنا شدید. همچنین پیشنهاد میکنم اگر مشتری هستید حتما این مقاله رو با دقت بیشتری مطالعه نمایید. چون با دیدن تعداد ویدئوهای جدید، دیدگاه بهتری نسبت به سفارش خودتان پیدا خواهید کرد. امیدواریم که با خواندن این مقاله متقاعد شده باشید برای توسعه کسب و کار خود از بازاریابی محتوا استفاده کنید.  بازاریابی محتوایی به خصوص نوع ویدئو مارکتینگ می‌تواند تحولی شگفت‌انگیز در حرفه شما ایجاد کند.

منابع : ویکی پدیا

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید