موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ و موشن

در دنیای امروز ما که عصر فناوری و سرعت نامیده می‌شود رسانه‌ها نقش بسیار بزرگ و با اهمیتی در زندگی پیداکرده‌اند، موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ یکی از برترین رسانه‌های تصویری و حرکتی است که برای تبلیغات و انتقال مفهوم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این صنعت و تاثیر موشن گرافیک و ویدئومارکتینگ بر رونق کسب و کارها توضیح دهیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

موشن گرافیک و ویدئومارکتینگ
موشن گرافیک و ویدئومارکتینگ

مفهوم بازاریابی ویدئویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ خوب و مناسب این ویژگی را دارد که سریعاً تبدیل به سنگ بنای کسب‌وکاری موفق شود. مشخص است که اگر شما تولید ویدئوهای خلاق و مداوم را از روش‌های بازاریابی و جذب مشتری برای کسب‌وکار خود کنار بگذارید در حقیقت زمان را  برای رشد سریع اقتصادی کنار گذاشته‌اید. بازاریابی ویدئویی راهکاری است که در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را برای شما رقم خواهد زد.

بیشتر بدانید: موشن گرافیک و بازاریابی محتوا

مفهوم دیجیتال مارکتینگ و رابطه آن با موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

برای انتقال پیام و یا تبلیغات به‌وسیله تصویر پوستر یا بنر از اهمیت زیادی برخوردار است.حال اگر برای جذابیت بصری این پوستر یا تصاویر دارای موشن یا حرکت باشند و برای انتقال واضح‌تر پیام به قواعد حرکتی اتصال پیدا کنند؛ این فن‌آوری درواقع مفهوم را ارائه می‌کند. هدف اصلی این حرفه نیز دقیقاً همین انتقال پیام است در قالب‌های ویدئوئی مختلف. به‌عنوان‌مثال واضح است که محتوای تیزر تبلیغاتی ازنظر پیام با تیتراژ یا ویدئو کاملاً فرق داشته باشد. به‌طورکلی این رشته کاملاً هنری در سراسر جهان نوپا است و هنوز به یک ساختار جامع و کامل نرسیده است.

تاریخچه موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

بحث در این مورد بسیار گسترده و پیچیده هست. هنری که شاید بتوان آن را با شروع و قوت گرفتن تلویزیون و سینما هم‌زمان دانست. البته نه به شکل امروزی؛ اما به نظر من در مورد تاریخچه آن می‌توان به قبل‌تر از سینما هم‌فکر کرد، حدوداً زمانی که بیلبوردهای تبلیغاتی رنگی با نئون‌های درخشان با حرکت و ریتم خاص بالای برج‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌ها جلب‌توجه می‌کردند، آن‌ها نیز نمودهایی از درک اهمیت حرکت و مورفولوژی یا قالب شناسی می‌باشند. از آن زمان تاکنون برای اجرای این حرکات جذاب روش‌ها و امکانات زیادی برای مارکتینگ اما نه به شیوه اینترنتی وجود داشت اما امروزه روش‌هایی مثل نرم‌افزارهایی که هم‎اکنون می‌توان آن‌ها را به‌آسانی تهیه کرد و یا اینترنت را گسترش بیشتری بخشیده است.

بیشتر بدانید: تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

عوامل تأثیر گزار در موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ
عوامل تأثیر گزار در موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

عوامل تأثیر گزار در موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ چیست؟

ادغام تکنیک‌های بازاریابی با موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

چه شرکت‌های بزرگ و چه شرکت‌های کوچک فرآیندهای توسعه کسب‌وکار را از بازاریابی و نیز بازاریابی را جدا نمی‌کنند. در حقیقت می‌بایست موارد زیر را در ساخت و انتشار محتوا در نظر گرفت و به کاربرد:

  1. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مشتری و بازیابی خواسته‌های او
  2. به‌کارگیری و استفاده از تکنیک‌های مختلف جهت افرایش بازدهی و رسیدن به نتایج مثبت بررسی دقیق رفتار مشتریان که به‌وسیله آن‌ها می‌توان عادات، علاقه‌مندی‌ها را درزمینهٔ موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ و … حدس زد.

که همواره باید آن‌ها را انجام دهیم و این امر محدود به زمان خاصی نیست.

بهره‌برداری از بازاریابی موبایلی در موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

با گسترش تکنولوژی تلفن همراه جایگاه ویژه‌ای در زندگی ما پیداکرده و از این ابزار برای نشان دادن خود بی‌بهره نیست. همچنین تبلت تا؛ بنابراین بازاریابان اینترنتی می‌بایست محصولات و ارائه خود را بر اساس کارایی بر موبایل (mobile-friendly) ادامه دهند. این ضرورت با کسب اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل بهتر اطلاعات مخاطبان، بر اساس وب قرار دادن برند و کسب‌وکار شما و البته با تبلیغات از طریق موبایل که مشتریان به آن‌ها توجه می‌کنند ادامه خواهد داشت.

بازاریابی به روش موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

محتوای جذاب باعث جدا شدن از بازاریابی سنتی و نیز راهی بسیار قدرتمند برای ارتباط برقرار کردن بازاریابان با مخاطبان و رسیدن به چشم‌اندازها و برنامه‌های بیش رفته آینده هستند. موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ به شکل قابل‌توجهی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شرکت‌ها و همچنین وفاداری مشتریان به محصولات یا سرویس‌ها را به‌طور فراوان ای بالا می‌برد. پس به عقده ما موشن گرافیک نه‌تنها بازده تبلیغات را بالا می‌برد بلکه اثرگذاری آن چندین برابر بالاتر از  سایر روش‌های تبلیغاتی است.

موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ بهترین راه برقراری ارتباط هدفمند

روش‌های تبلیغاتی در رسانه‌های تصویری در طول سال‌های گذشته به‌خصوص بر روی تلویزیون و اینترنت ارزش خود را برای بازاریابی انبوه اثبات کرده‌اند. با افزایش تماشاگران (مخاطبان محتواهای ویدیویی) نحوه دست‌یابی کسب‌وکارها به مخاطبانشان نیز تغییر کرده است.

امروزه برنامه‌های انتشار ویدیو مانند یوتیوب و فیس‌بوک در سرتاسر دنیا و نیز اینستاگرام و تلگرام و آپارات در کشور ما  خیلی بیشتر از قبل به بیشتر دیده شدن و رسیدن به نتیجه و هدف‌های آن‌ها کمک می‌کنند. بازاریاب‌های اینترنتی با تولید ویدیوهایی برای برقراری ارتباط فردبه‌فرد و تشویق به ارتباطات ماندگار و نه ارتباط به دلایل خاص مثل جشنواره فروش و … را  برای افزایش کارایی و بالا رفتن نرخ تبدیل کاربران ساخته و به همواره به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنند.

ظهور ویدیوهای دیجیتالی برای دستیابی به رده‌های بالاتر

تهیه ویدیوهای موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ به‌صورت دیجیتالی نسبت به ویدیوهایی که روی دیسک و نوار ضبط می‌شدند دارای ماندگاری بیشتری هستند و با هزینه بسیار پایین‌تری طراحی و تولید می‌گردند. این خود عاملی ست که مانعی بر سر راه ساخت تعداد زیاد ویدیو برای یک کسب‌وکار وجود نداشته باشد و این امکان وجود دارد که برای هر مشتری و با هر سلیقه‌ای محتوای مخصوص و مناسب او را تدوین تولید کرد. همچنین این مورد به بازاریابان دیجیتال مارکت کمک می‌کند تا تعداد زیادی از افراد را با کسب‌وکار شما آشنا کنند و جامعه هدف شما نیز پیشرفت و حجم چشمگیری خواهد یافت.

آینده موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

بااینکه پیش‌بینی آینده غیرممکن است اما می‌توان گفت موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ یکی از مؤثرترین راه‌های رسیدن به اهداف و نتایج شیرین بازاریابی شما خواهد بود. امروزه راه‌های جدید و ایده‌های به‌روز و طراحی و تهیه محتوای ارزشمند در رسانه‌ها فضای اینترنت و مجازی را تغییر می‌دهند و شما برای رسیدن به اهداف خود بایستی به تغییرات تن داده و با آن‌ها همسو شوید تا از غافله پیشرفت و موفقیت جانمانید.

آیا موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ آینده بازاریابی محتواست؟

جواب این سؤال کاملاً مثبت هست. مهم این نیست که شما در کجای اینترنت در حال گشتن هستید. ممکن است در بین این گشت‌وگذارها شانس به شما رو کند و شما و با موشن گرافیک آشنا شوید. شاید بارها شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را باز کرده و ساعت ها با ویدئوهای مختلف سرگرم شده اید. حتماً از خودتان می‌پرسید اصلاً محتوای موشن گرافیک دقیقاً به چه معناست؟

معانی محتوای موشن گرافی

معنای آن را بار دیگر ذکر می‌کنم. نمایش انیمیشنی از داده‌ها یا محتواهاست. این کار به  تهیه‌کنندگان محتوا و بازاریابان کمک می‌کند. تامیل و علاقه بازدیدکنندگان محتوا را در زمان کوتاهی به خود جلب کنند. ما در بخشی از زندگی خود این کار را انجام داده‌ایم. فرض کنید ویدئویی را تماشا می‌کنید که بیش‌تر از ۴ دقیقه است و بعد از ۳۰ ثانیه تلاش می‌کنید آن را به جلو بزنید و بخش‌هایی را تماشا کنید که دوست دارید. به کمک موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ، بازدیدکنندگان تعامل بیشتری با ویدئو خواهند داشت. این موضوع بدین معنی است که به‌جای از دست دادن Call to action یا هدف دیگری که ویدئو دارد، سازنده موشن گرافیک می‌تواند نظر بازدیدکننده را در زمان اندکی به خود جلب کند. با ایجاد موشن گرافیک، نه‌تنها در این تکنیک خلاقانه جدید پیشرو خواهید بود بلکه می‌توانید مطمئن شوید که نکات اصلی که می‌خواهید پیامتان به بیننده منتقل شود به‌خوبی توسط او هضم می‌شود.

ابزار لازم

شاید این سؤال در ذهن شما خطور کند که برای موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ چه ابزاری لازم داریم؟

پاسخ به این سؤال راحت است.

برای ایجاد چنین محتواهایی به یک نرم‌افزار ادوبی و کمی خلاقیت و نوآوری نیاز دارید.

ساده‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار برای ایجاد گرافیک‌های ویکتوری موشن تا، ادوبی افترافکتس است

اما تعداد زیادی گزینه دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از گرافیک‌های متنوع و تمیز و ساده به گرافیک شما اجازه می‌دهد به‌خوبی جریان پیدا کند

و ازلحاظ دیداری نیز جذاب و دل‌نشین باشد.

ازلحاظ تجربه گرافیکی گروه ما داشتن محتوای زیاد، خوب نیست.

به همین دلیل باید تلاش کنیم حقایق و آمارهای واقعی را لیست کنیم.

اگر گرافیک شما با کلمات و سایر موارد پر شود، شلوغی به وجود می‌آید و توجه بیننده را از دست خواهد داد.

تأثیر موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ در برندینگ

استفاده از این ابزار در بازاریابی بسیار مؤثر عمل می‌کند

اکثر  برندها از شبکه‌های اجتماعی مختلفی برای نشان دادن محصولات  استفاده می‌کنند.

شما با ایجاد محتوا، می‌توانید برند خود را همیشه به‌روز نگه‌دارید.

یا بهتر بگویم مشتریان راهی بهتر از این ابزار برای پیدا کردن شما ندارند.

پس اگر یک کارفرما باهوش هستید به جای تست کردن روش های مختلف تبلیغاتی، رویکرد جدید را پیش بگیرید و در هر صنفی که هستید از رقبای خودتان جلو بزنید.

شما میتوانید با شماره ۰۹۱۲۰۲۹۴۰۴۴ خانم صادقیان تماس بگیرید.

ما در مشاوره های تلفنی خودمان همیشه سعی کرده ایم برای مشتری سود باشیم و بهترین راه را جلو کارفرما قرار دهیم.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید