نحوه ساخت موشن گرافیک
ساخت موشن گرافیک – امروزه تبلیغات به جز اصلی هر کسب و کاری تبدیل شده است. تبلیغات ابزاری برای جلوه دادن محصولات یا خدمات به مشتریان و یا راهی برای تشویق مشتریان برای استفاده از این خدمات و محصولات است. حالا در عصر حاضر جنس این تبلیغات نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. در دنیای جدید که سرعت و دقت حرف اول را میزند دیگر کمتر کسی به دنبال تبلیغات متنی است.
تبلیغات متنی به دلیل خسته کننده و طولانی بودن کمتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد. بازاریابی محتوایی به خصوص اگر از نوع ویدئومارکتینگ باشد برای جلب نظر مشتریان بسیار تأثیرگذار است. در راستای همین بازاریابی ویدئویی انجام میپذیرد. در این مقاله تصمیم دارم این موضوع را به صورت خلاصه توضیح دهم.
چرا ساخت موشن گرافی برای هر بیزینسی ضروری است؟
ساخت موشن گرافیک برای هر کسب و کاری لازم است. دلیل این امر این است که شما قادر خواهید بود به این وسیله مهمترین مفاهیم را به صورت کاراکترهای زیبا، صداها و همچنین موسیقی به مخاطبان انتقال دهید.
بازاریابی محتوایی
ساخت موشن گرافیک یکی از اشکال ویدئومارکتینگ است. ویدئومارکتینگ گونهای از روشهای نوین بازاریابی است.
با ساخت موشن گرافیک و به اشتراک گذاری آن در سرویسهای اشتراک ویدئویی شما قادر خواهید بود که نمونه کارهای خود را در دید عموم قرار دهید. این کار ممکن است چند حسن داشته باشد. اول اینکه مشتریان شما با نمونه کارهای شما بیشتر آشنا میشوند. دوم اینکه شما بهتر میتوانید برای کارهای گرافیکی ساختهشدهی خود مخاطب جذب کنید.
مراحل ساخت موشن گرافیک
از زمانی که با مشتری ارتباط میگیرید تا زمانی که به مشتری تحویل میدهید شامل چندین مرحله است. این مراحل هرکدام در هزینهها و تعرفه ممکن است اثرگذار باشد. ساخت موشن گرافیک بسته به نوع، صداگذاری و عوامل دیگر میتواند تا ۱۰ روز طول بکشد.
مرحله پیش ساخت
مراحل ساخت موشن گرافیک را میتوان به خط تولید یک کارخانه تشبیه نمود. کارخانهای که محصول نهایی آن یک تیزر تبلیغاتی است. مرحلهای که قبل از شروع لازم است مرحله پیش ساخت موشن گرافیک است. این مرحله شامل جلسهای حضوری یا غیر حضوری با حضور تیم گرافیست و مشتری میباشد. در این جلسه تمامی ایدههای و نظرات برنامهریزی و سازماندهی میشوند. در جلسه پیش ساخت موشن گرافیک نیازهای مشتری مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرند. پس از بحث و تبادل نظر با مشتری طرحی خلاقانه از سناریو ارائه میگردد.
این طرح در مراحل ساخت موشن گرافیک به نوعی نقشه راه نیز هست شامل اهداف مشتری از ساخت موشن گرافیک، مخاطبان هدف مهلت و بودجه میباشد. پس از آن گزینههای مختلفی که قرار است به مشتری ارائه شوند را بررسی خواهند شد.
مرحله طراحی و نوشتن سناریو
پس از اینکه نقشه و طرح اولیه تیزر مشخص شد نوبت به نوشتن فیلمنامهساخت موشن گرافیک است. نوشتن داستان برای
ساخت موشن گرافیک ضرورت دارد. نوشتن سناریو حلقه گم شده بین قسمت پیش ساخت یک تیزر تبلیغاتی و ساخت آن است. پس از نوشتن فیلمنامه و پس از اینکه آخرین اصلاحات با توجه نظر مشتریان انجام شد میتوان به جزئیات پرداخت را شروع کرد.
مرحله شخصیتپردازی
ساخت موشن گرافیک با شخصیت پردازی و طراحی کاراکترها شروع میشود. در اینجا کارگردان با توجه به طرح تصویب شده توسط مشتری شروع به طراحی صحنهها، لباسها و شخصیتها میکند. پس از آن موقعیت شخصیتهای مختلف در طول صحنهها معین میشود.
مرحله تدوین و صدا گذاری
در ساخت موشن گرافیک مرحله تدوین و صداگذاری جزء مراحل مهم به حساب میآید. اینکه صدا با موسیقی متن چگونه ترکیب شود. یا اینکه مشتری صداها و نوع تلفظ کلمات و جملات را بپسندد در این زمینه بسیار مؤثر است.
عوامل تاثیرگذار در تعرفه
قطعاً عوامل زیادی وجود دارند که قیمت ساخت موشن گرافیک را تعیین میکنند. اینکه تیزر برای چه مخاطبی ساخته میشود در قیمت ساخت تیزر تأثیر مستقیم دارد؛ به عبارت دیگر مخاطبان هدف از عوامل قیمت گذاری این تیزرها هستند. عامل دیگری که نقش کلیدی در این رابطه خواهد داشت مبحث زمان است.
بدیهی است که هرچه یک تیزر زمان بیشتری ببرد برای تولید بدون شک از اهمیت بیشتری برخوردار است و این روی قیمت آن نیز تأثیرگذار است. عنصر زمان با عنصر طراحی کاراکترها و بحث صداگذاری ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. به این معنی که هرچه دو فاکتور طراحی شخصیتها و صداگذاری حساستر و دقیقتر انجام شود زمان بیشتری میگیرد و این روی قیمت تأثیر میگذارد. برای اطلاع از قیمت ساخت تیزرهای تبلیغاتی می توانید مقاله تعرفه موشن گرافیک را مطالعه بفرمایید.
نمونه تیزر تبلیغاتی برای سفارش
نمونه ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینکه بدانید چه در نظر خود دارید بسیار اهمیت دارد. اینکه از چه کاراکتر خوشتان میآید. یا اینکه چه صدایی را بیشتر دوست دارید. دیدن نمونه کار به شما کمک میکند که یک پیش زمینه داشته باشید. اینکه مشتری با نمونه کارهای آماده آشنایی داشته باشد و آنها را قبلاً دیده باشد گرافیست و گروهش را کمک میکند که کارهایی بهتر و مطابق با سلیقه مشتری ارائه دهد.
تیزرهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی و سرویسهای اشتراکگذاری ویدئوها بهترین گزینه برای دیدن نمونه تیزرها از هر نوعی است. یکی از مکانهایی که بسیار مورد توجه است برای دیدن آن شبکههای اجتماعی است. از بهترین شبکههای اجتماعی برای قرار دادن نمونههای تیزر میتوان به vimeo، you tube، ۱۲۳ TV ، Daily Motion، Vidhole اشاره داشت. یکی دیگر از این شبکهها که میتوان فیلم و انیمیشنهای ۶۰ ثانیهای در آن قرار داد اینستاگرام و البته یکی از محبوبترین سرویسهای اشتراک ویدئوی داخلی آپارات است. البته شبکههای اجتماعی برای به اشتراک گذاری ویدئو و انیمیشن بیشتر از اینها هستند. ولی ممکن است از لحاظ رتبه بندی در موتورهای جست و جو جایگاه مناسبی نداشته باشند.
نتیجه گیری
ساخت تیزرهای تبلیغاتی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است. حتی میتوان به این کار به عنوان یک روش درآمد زایی جدید اشاره نمود. شما با یادگیری یک یا دو نرم افزار و داشتن کمی خلاقیت و ایده میتوانید بهترین و مفیدترین تیزرهای موشن گرافیک و انیمیشنها را بسازید و با اشتراکگذاری آنها در شبکههای اجتماعی و قرار دادن آن در معرض دید افراد به راحتی کسب و کار خود را توسعه دهید. یا حتی کسب و کاری جدید برای خود ایجاد کنید.
How does Viagra Pfizer Original work?
Viagra Pfizer Original works by increasing the blood flow to the penis. When a man is sexually aroused, his blood vessels begin to dilate, increasing blood flow and causing his penis to become erect. With men struggling with ED, the blood vessels don’t dilate as much, resulting in a flaccid erection. Viagra Pfizer Original works by inhibiting the enzyme phosphodiesterase-5 (PDE-5), which is responsible for breaking down the cGMP molecules in the penis and causing blood flow to decrease. By inhibiting PDE-5, more cGMP molecules will remain intact, causing an increased blood flow and leading to an erection. The flow of blood to the penis will also be greater when a man is not taking Viagra Pfizer Original, though it won’t be as great as when he is taking the medication.