آموزش افزایش رایگان فالوور اینستاگرام در ۲۱ گام – بخش اول
شاید تاکنون مقالات زیادی درباره افزایش رایگان فالوور اینستاگرام خوانده باشد و راههایی مانند افزایش فالوور با استفاده از ربات، افزایش فالوور فیک، افزایش فالوور با نرم افزارهای فالوور بگیر و .. را خوانده باشید، اما هنوز هم که هنوز است، آن چنان که باید و شاید راضی نشدهاید و به دنبال یک مقاله جامع و البته کاربردی درباره راههای جذب و افزایش رایگان فالوور اینستاگرام هستید. خب اگر اینطور است، آدرس را اشتباه نیامدید! ما در این مقاله برای شما از ۲۱ تکنیک و راهکاری خواهیم گفت که در نهایت با انجام آنها میتوانید فالوور های اینستاگرام خود را تا حدود چشم گیری افزایش دهید و اگر پیج کسب و کاری دارید، میتوانید از آن کسب درآمد کنید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
۱- یک استراتژی اینستاگرام مشخص ایجاد کنید
استراتژی، استراتژی، استراتژی! بله همین قدر مهم است. اصلاً اساس هر کاری استراتژی است. استفاده و فعالیت در شبکه اجتماعی نیز مانند سایر فعالیتها، اگر بدون استراتژی و برنامه باشد، منجر به هدر رفتن منابع و بازدهی پایین سرمایه گذاری میشود. بنابراین طرح بازاریابی اینستاگرم شما در راستای افزایش رایگان فالوور اینستاگرام باید به وضوح موارد زیر را تعریف کند:
اهداف شما در این شبکه
هدف ممکن است افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش محصول، ترافیک ورودی به وب سایت شما و … باشد. هدف هر چه که باشد، اطمینان حاصل کنید که اهداف شما در افزایش رایگان فالوور اینستاگرام با اهداف بازاریابی گستردهتر شما سازگار است.
مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند
چند ساله هستند؟ کجا زندگی میکنند؟ کارشان چیست؟ کی و چگونه از اینستاگرام استفاده میکنند؟ نقاط حساس و چالشهای آنها چیست؟
چه نوع استوری میخواهید بگویید
شاید میخواهید به فالوور های تان نحوه ایجاد محصول خود را نشان دهید. شاید هم بخواهید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه کارکنانتان برای نشان دادن انعطاف پذیری برند خود استفاده کنید. یا مثلاً بخواهید سبک زندگی یا دستاوردهای مشتریانتان را نشان دهید. فقط فراموش نکنید هر چه که میخواهید بگویید باید مطابق با استراتژی و مخاطبانتان باشد.
۲- محتوای غنی به اشتراک بگذارید
محتوایی غنی و خوب است که بتواند مردم را به صحبت کردن، نظر دادن و مطالعه منظم پستهای شما ترغیب کند که این اقدامات در نتیجه موجب افزایش رایگان فالوور اینستاگرام می شود.
کلید محتوای غنی، شناخت صحیح مخاطب هدفِ است. آنچه که ارسال میکنید باید برای فالوور هایتان جالب باشد. هدف شما این است که به آنها اطلاعات بدهید، آنها را درگیر و یا سرگرم کنید. تصاویر شما باید قانع کننده و نوشتارهایتان جذاب و منحصر به فرد باشند.
۳- حضور اینستاگرامی خود در سایر شبکههای اجتماعی را ارتقاء دهید
اگر میخواهید فالوور های اینستاگرامی بیشتری کسب کنید، باید افراد به آسانی شما را پیدا کنند. به
همین جهت اگر قبلاً در یکی دیگر از شبکههای اجتماعی عضو شدهاید، فالوورها یتان را در مورد حساب کاربری اینستاگرام خود آگاه کنید.
همچنین میتوانید برخی از بهترین پستهای اینستاگرام خود را در کانالهای دیگر خود منتشر کنید. این پستها را به صورت تبلیغات هدفمند بفرستید تا مطمئن شوید بیشتر فالوور ها، شما را در اینستاگرام دنبال میکنند. این استراتژی در صورتی که شما دارای فالوور های قابل توجهی در شبکه های اجتماعی دیگر باشید باعث افزایش رایگان فالوور اینستاگرام به صورت موثری میشود.
۴- حساب اینستاگرام خود را در رسانههای دیگر به اشتراک بگذارید
تمام ابزار ارتباطی (آنلاین و آفلاین) فرصتی برای هدایت افراد به حساب کاربری شما است. اطمینان حاصل کنید که در وب سایتتان، در ایمیل و خبرنامههای آنلاین، لینک به حساب اینستاگرام خود را قرار دادهاید. این کار باعث خواهد شد که افرادی که با برند شما در تماس هستند، بتوانند شما را در رسانههای اجتماعی پیدا کنند.
همچنین باید محتوای اینستاگرام خود را در پستهای وبلاگ قرار دهید. به این ترتیب افرادی که وبلاگ شما را از طریق موتور جستجو پیدا میکنند نیز حساب کاربری اینستاگرام شما را پیدا خواهند کرد و در نتیجه منجر به افزایش رایگان فالوور اینستاگرام حساب کاربری شما خواهد شد. از ابزارهای ارتباطی آفلاین مانند بسته بندی محصول، کارت ویزیت یا هر نوع تبلیغ آفلاین دیگر نیز غافل نشوید.
۵- از هشتگ های مرتبط استفاده کنید
این کار پستهای شما را برای افرادی قابل نمایش میکند که در جستجوی محتوای مربوط به نام تجاری یا صنعت شما هستند. با این حال قبل از استفاده از هشتگ ها برای جذب فالوور های بیشتر، اطمینان حاصل کنید که نکات زیر را در مورد استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام خواندهاید.
انجام دهید: پیدا کردن و استفاده از آنچه که محبوب است
از کارکرد جستجو در اینستاگرام توسط هشتگ های محبوب مربوط به محصول، سرویس یا صنعت خود استفاده کنید. سپس، یک جریان در Hootsuite تنظیم کنید تا محتوای نمایش داده شده با این هشتگ را در اینستاگرام نظارت کنید.
انجام دهید: هشتگ خود را ایجاد کنید.
با به اشتراک گذاشتن عکسهای مرتبط با برند، هشتگ خودتان را ایجاد کنید تا به مخاطبان خود انگیزه بدهید. این کار علاوه بر انگیزه دادن به صورت مستقیم و موثری منجر به افزایش رایگان فالوور اینستاگرام میشود.
انجام ندهید: زیاده روی نکنید.
استفاده از هشتگ ها زیاد میتواند مخاطبان شما را منحرف کند و پیام شما را آبکی کند. همچنین میتواند به عنوان اسپم یا هرزنامه شناخته شود. پیشنهاد ما استفاده بین ۱۰ تا ۱۵ عدد هشتگ در یک پست است.
انجام ندهید: از هشتگ های دروغین استفاده کنید.
استفاده از هشتگ هایی مانند #لایک_کنید_لایک_کنم ، #فالو_کنید_فالو_کنم ، #فالو_کنید ممکن است باعث افزایش موقت فالوور شود. اما آنها احتمالاً اسپم هستند یا افرادی که تنها علاقه مند به فالوو بک هستند. این کار به شما کمک نمیکند جامعه معنی دار و مشارکتی را در اینستاگرام ایجاد کنید. بنابراین بهتر است بر استفاده از هشتگ های خاص مربوط به عکس، محصول یا کسب و کارتان تمرکز کنید.
۶- برای تب اکسپلور اینستاگرام هدف گذاری کنید
تب اکسپلور اینستاگرام همان چیزی است که وقتی روی نماد بزرگنمایی در پایین برنامه اینستاگرام کلیک میکنید، مشاهده میشود. تب اکسپلور جایی است که «میتوانید عکسها و فیلمها را از حسابهایی که هنوز دنبال نکردهاید پیدا کنید». همچنین ممکن است موضوعات محبوب جامعه از نظر الگوریتم را نیز ببینید. تب اکسپلور، استوری های اینستاگرام را، درست در بالای صفحه نمایش میدهد.
هر روز بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از برگه اکسپلور بازدید میکنند. بنابراین این فرصت بزرگی برای برندها است تا برای افزایش رایگان فالوور اینستاگرام خود برنامه ریزی کنند.
۷- سایر کاربران را فالو کنید
هنگامی که شما یک کاربر را در اینستاگرام دنبال میکنید، شانس خوبی وجود دارد که فید شما را بررسی کند. اگر صفحه شما پر از محتوای جذاب و قانع کننده مربوط به منافع آنها است، آنها نیز احتمالاً شما را به راحتی دنبال خواهند کرد.
۸- به طور مداوم و منظم پست بگذارید
فالوور های فعلی شما میخواهند محتوای شما را ببینند. به همین دلیل است که آنها در وهله اول شما را دنبال کردهاند. هنگامی که آنها با پستهای شما ارتباط برقرار میکنند، این فعالیت برای فالوور های آنها قابل مشاهده است و شما را به یک مخاطب گستردهتر مرتبط می کند. فالوورهای فعلی شما ممکن است مایل به اشتراک گذاری محتوای شما با دوستانشان با برچسب گذاری آنها در نظرات باشند که این امر به خودی خود باعث افزایش رایگان فالوور اینستاگرام می شود.
۹- ارسال پست در زمان مناسب
در مورد برنامه ریزی ارسال پست مطلوب چه می دانید؟ Hootsuite مجموعهای از آزمایشات را برای تعیین بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام انجام داد. آنها متوجه شدهاند که ساعت ۷ عصر تا ۱ نیمه شب بهترین زمان پست زدن است.
با این حال اکتفا به این نتیجه کافی نیست و شما نتایج دقیقتر را از بررسی آماری صفحه Insights (اطلاعات آماری) اینستاگرام خود مشاهده کنید. البته توجه کنید که برای دسترسی به این بخش، پروفایل اکانت اینستاگرام شما باید تجاری شده باشد.
با این حال بینش و تجربه شخصی شما نیز در انتخاب زمان مناسب در جهت افزایش رایگان فالوور اینستاگرام مهم و مؤثر است. برای مثال، اگر شما یک برند خرده فروش هستید، ممکن است بخواهید در تعطیلات آخر هفته، یعنی زمانی که مردم سر کار نیستند، پستهای تخفیف دار ارسال کنید.
۱۰- پستهای خود را زمان بندی کنید
فکر میکنید که نمیتوانید به طور منظم پست بگذارید؟ هیچ اشکالی ندارد. شما میتوانید از یک ابزار مانند Hootsuite برای برنامه ریزی و انتشار عکسهای خود به طور مستقیم به اینستاگرام استفاده کنید. فقط چند کلیک نیاز دارد.
نتیجه گیری بخش اول
۱۰ گامی که امروز در این نوشته با هم طی کردیم از تعیین استراتژی شروع شد. سپس با اشتراک گذاری محتوای غنی مسیر را ادامه دادیم و در ایستگاههای حضور فعال در شبکههای اجتماعی دیگر و اشتراک گذاری حساب اینستاگرامی تان در آن شبکهها توقف کوتاهی نمودیم. بعد از آن برای شما از اهمیت هشتگ ها و تب اکسپلور گفتیم. دو گامی که میتواند به طور موثری باعث افزایش رایگان فالوور اینستاگرام شما شود. در گام هفتم نیز به اهمیت فالو کردن سایر کاربران پرداختیم و در سه گام آخر این بخش نیز از اهمیت زمان مناسب برای پست زدن و ارسال منظم پستها گفتیم.
امیدواریم که تا اینجای مقاله استفاده کافی را برده باشید. منتظر بخش دوم مقاله از سایت رستا آی تی باشید.پیشنهاد میکنم برای افزایش فالوور واقعی حتما این صفحه را مطالعه کنید.