موشن گرافی، از نان شب واجبتر!
صبر کنید! مگر میشود نام موشن گرافی را بشنوید و با آن آشنا نباشید؟ از نان شب واجب تره!
میگویید چرا؟ خب الآن به شما میگویم.
یکی از بهترین و جذابترین راه انتقال پیام به مخاطب خود در هر زمینهای،
تیزرهای تبلیغاتی (موشن گرافی) است. شاید بگویید چه ربطی دارد؟
موشن گرافیک دقیقا یک مفهوم را دارند.
من برای اینکه با هر دو واژه بیشتر آشنا شوید. در این مقاله به کار برده ام.
نمونه های تیزر رستا آی تی:
قبل از خواندن این مقاله میتوانید روی کلمه اینستاگرام کلیک کنید
و نمونههای موشن گرافیی گروه آموزشی خدماتی رستا آی تی را ببینید تا بیشتر با محیط موشن گرافی آشنا شوید.
موشن گرافیک همانطور که از اسم آن پیداست، از دو کلمه Motion و Graphic تشکیلشده است.
Motion به معنای حرکت و Graphic به معنای گرافیک است.
ترکیب این دو اسم مفهوم محیطی متحرک را میرساند. خب بزارید بیشتر توضیح دهم.
همانطور که از اینستاگرام رستا آی تی، نمونههای موشن گرافی را دیدید،
ترکیبی از تصاویر گرافیکی و متحرک بودن آنها را شاهد بودید.
به این نوع تیزرها، موشن گرافی میگویند. بهطورکلی هر تصویر گرافیکی که به حالت موشن و یا متحرک درآید،
یک نوع تیزر موشن گرافیک محسوب میشود.
کاربرد موشن گرافی
در این مقاله وارد بحث تخصصی نشدیم چون آشنایی با مفهوم موشن گرافیک و
دیدن چند نمونه از آن برای بهتر متوجه شدن شما نیاز است.
از موشن گرافیک بینهایت میتوان استفاده کرد. درواقع بهتر است بگویم میتوان بینهایت موشن گرافیک در هر موضوعی نظیر:
طراحی سایت، معرفی اپلیکیشن، معرفی محصول، رونمایی از برند و نشانواره، دیجیتال مارکتینگ و صدها موضوع دیگر طراحی کرد.
اگر کسی یادش باشد در ابتدای مقاله گفتم از نان شب واجبتر است!
چرا موشن گرافی
چون یکی از جذابترین و مخاطب پسند ترین نوع نمایش است.
درواقع جذابیت موشن گرافیک باعث جذب مخاطب به موضوع مربوطه میشود
و باعث جذب مخاطبین زیادی درزمینه های مختلف میشود.
خب؟
این اطلاعات، مرتبط به آموختهها و تجربیات شخصی ما بود.
در مقالات بعدی به سراغ خودِ آقای موشن گرافیک میرویم
و از زبان ایشان در موردشان بیشتر میشنویم و بیشتر با این جناب متشخص و پرطرفدار و بیوتی فول، اطلاعات کسب میکنیم.