IGTV اینستاگرام
IGTV اینستاگرام – از چند هفته قبل اینستاگرام مانور های تبلیغاتی خود را برای رونمایی از یک قابلیت جدید شروع و مخاطبان را آماده استقبال بی نظیر از آن کرد.
تا اینکه بالاخره در انتهای ماه خرداد در یک گردهمایی؛ کوین سیستروم (Kevin York Systrom) از این پلتفرم جذاب رونمایی کرد؛
IGTV نامی است که اینستاگرام بر قابلیت جدید خود گذاشته است.
قبل از آنکه به معرفی و آموزش IGTV اینستاگرام بپردازیم، پیش زمینهای کوتاه و مختصر در مورد اپلیکیشن اینستاگرام و تاریخچه آن عنوان میکنیم
اپلیکیشن اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ و توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر راهاندازی شد.
اولین چیزی که در این اپلیکیشن توجه مخاطب را جلب میکند نام آن است؛
واژه instagram مشتق شده از دو کلمه instant camera و telegram به معنای: پیامرسانی فوری، از طریق عکس و دوربین است.
قطعا این نام جالب و جامع به رشد سریع این اپلیکیشن کمک شایانی کرد.
رشد حیرت انگیز اینستاگرام
اینستاگرام توانست به سرعت خود را نشان دهد و در عرض دوسال حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال را جذب کند
و این زنگ خطری بود برای شبکههای اجتماعی قدیمی و پرمخاطب که به مدت زیادی در صدر جدول پرطرفدارترینها جا خوش کرده بودند.
ازجمله این شبکهها فیسبوک (facebook) بود که اینستاگرام رقیب قدرتمندی برای آن به حساب میآمد.
اما این کمپانی بزرگ به جای تمرکز بر رقابت با اینستاگرام، تصمیم به خرید سهام آن گرفت
و درنهایت با پرداخت مبلغ بسیار بالا ( ۵۰۰ میلیون دلار ) به صاحب این اپلیکیشن تبدیل شد!
پسازآن و با حمایت فیسبوک رفتهرفته بر مخاطبان اینستاگرام افزوده شد
و این شبکه عظیم تکبهتک رقبایش را با آپدیتهای جالب و شگفتانگیز خود از میدان به درکرد.
از رقبای قوی اینستاگرام میتوان به شبکه اجتماعی اسنپچت (snappchat) اشاره کرد،
اینستاگرام قابلیت استوری خود را از این اپلیکیشن کپی (با خرید حق کپیبرداری) کرد
و با پیادهسازی بهتر آن روی برنامه خود، تعداد کاربران خود را به تعداد قابلملاحظهای افزایش داد
و تبدیل به یک رقیب دستنیافتنی برای اسنپ چت و مابقی شبکههای اجتماعی شد.
پلتفرم IGTV ، آغاز یک رقابت تنگاتنگ
شاید بعضیها فکرکنند اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر فعال رقیب دیگری در حیطه فعالیت خود نداشته باشد
و میتواند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد. اما داستان اینگونه نیست!
در آخرین آپدیت این شبکه اجتماعی مدیران اینستاگرام از قابلیت جدیدی به نام تلویزیون اینستاگرام یا IGTV رونمایی کردند
و به مخاطبان نشان دادند که تنها هدف آنها، صدر جدول بودن در میان شبکههای اجتماعی نیست.
بلکه هدفی والاتر را دنیال میکند.
کپی برداری دوباره اینستاگرام از اسنپ چت
مشابه این پلتفرم در اسنپ چت با نام (دیسکاوریز) وجود دارد که بازهم شاهد الهام گرفتن اینستا از اسنپ چت هستیم.
جدیدترین هدفی که اینستاگرام و شرکت صاحب سهام آن, فیسبوک؛
با استفاده از IGTV نشانه رفتهاند شبکه پرمخاطب و عظیم یوتیوب است!!
IGTV اینستاگرام چیست؟
تا قبل از این، اشتراکگذاری ویدیو در اینستاگرام دارای یک محدودیت زمانی سخت گیرانه بود؛
این محدوده زمانی برای اشتراک فیلم در پستهای اینستاگرام ۶۰ ثانیه و در استوری ها ۱۰ ثانیه بود
و این باعث شده بود اغلب کاربران اینستاگرام برای اشتراکگذاری ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه، به شبکههای ویدیویی مثل یوتیوب روی بیاورند.
هدف اینستاگرام از معرفی IGTV
هدف اصلی رونمایی از IGTV اینستاگرام حل مشکل این افراد و همینطور بی نیاز کردن مخاطبان اینستاگرام از گشتوگذار در یوتیوب برای پیدا کردن ویدیو موردنظر خود میباشد.
در آخرین آپدیت IGTV فعلاً پیج های تازهکار و کوچک اجازه آپلود ویدیو تا ۱۰ دقیقه و پیج های بزرگ و ثبتشده (دارای تیک آبی اینستاگرام ) توانایی اشتراکگذاری ویدیو تا یک ساعت را دارند.
البته مطمئنا این زمان در آپدیتهای بعدی افزایش پیدا میکند.
فلسفه نامگذاری اینستاگرام
نام IGTV؛ اختصاری از InstaGram TeleVision (تلویزیون اینستاگرام) است.
همانطور که از این نام پیداست و طبق گفته کویین سیستروم این پلتفرم قرار است مانند یک تلویزیون در تلفن همراه عمل کند.
تلوزیونی ادقام با یک شبکه اجتماعی پرقدرت و جذاب، که در هیچ کجای دیگر چنین چیزی پیدا نمیشود.
استفاده از IGTV اینستاگرام
اینستاگرام دو راه برای دستیابی به تلویزیون خود معرفی کرده است
راه اول اپلیکیشن اینستاگرام، راه دوم اپلیکشن IGTV اینستاگرام فعلاً این دو تفاوت چندانی باهم ندارند،
اما مطمئنا اختصاص یک اپ بهصورت جداگانه به IGTV برنامه دقیقی در پشت سر خود دارد و آینده روشنی در انتظار این اپلیکیشن است.
به محض وارد شدن به فضای IGTV اینستاگرام، شما با یک صفحه برفکی روبه رو میشوید
که تداعی کنند تلویزیونهای سیاه و سفید قدیمی است و پس از آن بلافاصله ویدیویی برای شما پخش میشود.
پخش ویدیوها در IGTV اینستاگرام از طریق ۴ منو انجام میشود که هر کدام حاوی فیلمهای گوناگون میباشد.
در ادامه کار با IGTV اینستاگرام را بهصورت تصویری به شما آموزش میدهیم.
به دلیل حجم بالای اپلیکیشن IGTV و نبود تفاوت عمده در این دو آموزش را از راه اول یعنی اپلیکیشن اینستاگرام پیش میبریم.
آموزش کار با IGTV اینستاگرام
برای ورود به بخشIGTV اینستاگرام، پس از ورود به بخش HOME در اینستاگرام، آیکون نارنجیرنگ IGTV در بالا سمت راست (در اینستاگرام های زبان انگلیسی) واقعشده است.
پس از لمس آیکون به صفحه IGTV اینستاگرام منتقل میشوید.
بخش IGTV در این قسمت دارای ۴ فیلد یا منو است که در تصویر بالا برای شما شمارهگذاری شده و در ادامه توضیح داده میشود:
۱_ برای شما یا (for you)
در این بخش اینستاگرام برحسب شناختی که از علایق شما در طول همراهیتان جمعآوری کرده است
فیلمهایی را برایتان قرار داده تا بتوانید با انتخاب هرکدام آن را تماشا کنید.
اگر شما تازهوارد باشید فیلمهایی که در روزهای اول برای شما در این بخش قرار میگیرد بهصورت تصادفی و شانسی است.
۲_ افرادی که دنبال میکنید یا (following)
در این قسمت افرادی که توسط شما فالو شدهاند ، اگر فیلمی در کانال IGTV خود به اشتراک بگذارند برای شما نمایش داده میشود.
۳_ پرطرفدار یا ( popular )
این قسمت عملکردی مثل قسمت اکسپلور (ذرهبین) اینستا دارد و فیلمهایی با محبوبیت بالا را برای شما نشان میدهد،
که اغلب مربوط به افراد مشهور یا صفحاتی با دنبال کنندگان زیاد میباشد.
۴_ ادامه تماشا یا (continue watching)
در اینجا اگر فیلمی را قبلاً نصفهکاره رها کرده باشید ادامه آن برای شما پخش میشود.
در هنگام پخش ویدیو این منوها بهصورت پیشفرض نیمی از صفحه را اشغال میکنند،
شما میتوانید با کشیدن انگشتتان به سمت پایین این صفحه را محو کنید.
برای ظاهر شدن دوباره منو میتوانید از گزینه browse در پایین صفحه استفاده کنید
و یا انگشت خود را در همین صفحه به سمت بالا بکشید.
سرچ IGTV اینستاگرام
همینطور کادری در بالای منو وجود دارد بانام (search IGTV) که شما در آن میتوانید مانند سرچ اینستاگرام, موضوع یا پیج های موردنظرتان را جستجو کنید.
متأسفانه فعلاً امکان جستجو از طریق هشتگها برای IGTV اینستاگرام وجود ندارد.
ویدیوهای هر کانال مانند پستها ؛ قابلیت لایک , کامنت و اشتراکگذاری (share) را نیز دارا هستند که در پایین صفحه آیکونهای آنها وجود دارد.
با انتخاب گزینه (۳ نقطه) در صفحه هر ویدیو و انتخاب گزینه کپی لینک (copy link)میتوانید لینک آن را کپی کرده و با قرار دادن در برنامههای مخصوص دانلود از اینستاگرام ویدیو را دانلود کنید.
اگر هم ویدیو مشکلی ازنظر محتوا یا … داشت با انتخاب گزینه گزارش یا (report) از گزینه ۳ نقطه میتوانید مشکل را به شرکت اینستاگرام اعلام کنید.
کپشن حتی در IGTV اینستاگرام
هر ویدیو یک عنوان و یک متن توضیحات یا کپشن دارد.
عنوان در بالای صفحه ظاهر میشود که با لمس آن کپشن فیلم نیز به صفحه اضافه میشوند.
در زیر عنوان هم پروفایل پیج موردنظر به همراه تاریخ اشتراکگذاری فیلم دیده میشود.
تمامی گزینههایی که در بالا گفته شد (عنوان, پروفایل, تاریخ, کامنت, لایک, share, 3 نقطه و Browse) در عکس زیر وجود دارند
همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید در انتهای صفحه همانند پلیر رایانه قسمتی برای عقب, جلو و stop کردن فیلم وجود دارد.
تا اینجا سعی کردیم بهصورت خلاصه کار با IGTV اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.
در ادامه با آموزش تصویری افزودن فیلم به IGTV همراه شما هستیم:
برای اشتراکگذاری فیلم در IGTV اینستاگرام اولازهمه باید یک کانال بسازید.
آموزش ساخت کانال IGTV اینستاگرام
باید در نظر داشته باشید هر اکانت اینستاگرام فقط میتواند یک کانال IGTV داشته باشد
و برای ساخت کانالهای بیشتر باید از طریق اکانت های اینستاگرام دیگر اقدام کنید.
ساختن کانال بسیار ساده و راحت است و در ۳ مرحله کوتاه انجام میشود.
مرحله اول ساخت کانال IGTV اینستاگرام
در وسط صفحه دقیقاً روبه روی گزینه سرچ IGTV، آیکونی دایره مانند و سفیدرنگ وجود دارد؛
اگر شما قبلاً کانال IGTV خود را ساخته باشید عکس پروفایل شما در آن قسمت قرار میگیرد. شما باید آیکون سفیدرنگ را لمس کنید.
مرحله دوم ساخت کانال IGTV اینستاگرام
پس از لمس این گزینه که در عکس بالا مشخص شده یک منو دوگزینهای برای شما باز میشود:
گزینه اول ساخت کانال و گزینه دوم لغو،گزینه اول را لمس کنید.
پس از لمس گزینه اول که در عکس فوق با کادر قرمز مشخصشده شما به صفحه بعد منتقل میشوید
مرحله سوم ساخت کانال IGTV اینستاگرام
در اینجا گزینه بعدی یا next را انتخاب کنید، کانال شما ساخته شد.
پس از ساخت کانال به سراغ آموزش آپلود ویدیو در آن میرویم.
آموزش افزودن فیلم به IGTV اینستاگرام
قبل از آموزش تصویری اشتراکگذاری فیلم در IGTV، باید نکاتی در مورد آن برای شما بازگو کنیم
محدودیت های اینستاگرام برای آپلود ویدیو در IGTVاینستاگرام
اینستاگرام برای اشتراکگذاری فیلم در تلویزیون خود محدودیتها و قوانینی طرح کرده که در ادامه به آنها اشاره میکنم.
اینستاگرام به کیفیت فیلمهای بارگذاری شده اهمیت میدهد.
_ رزولوشن ویدیو شما باید حداقل HD و یا ۷۲۰p باشد.
_ فرمت فیلم mp4 باشد.
_ ویدیو بهصورت عمودی فیلمبرداری شده باشد.
_ دارای نسبت طول و عرض ۹: ۱۶ یا ۴: ۵ باشد.
_ نرخ فریم (frame Rate) آن استاندارد باشد (بین ۳۰fps تا ۶۰fps).
_ حداکثر حجم ارسالی ویدیو برای فیلمهای تا ۱۰ دقیقه ۶۵۰ مگابایت و تا یک ساعت ۵٫۶ گیگابایت است و نباید حجم فیلم ارسالی شما از این حدود تجاوز کند.
پسازاینکه کانال خود را ساختیم, در صفحه IGTV بهجای آیکون سفیدرنگ عکس پروفایل شما ظاهر میشود.
با لمس این گزینه صفحه زیر برای شما باز میشود.
در اینجا برای آپلود ویدیو دو گزینه وجود دارد که هیچ تفاوتی باهم ندارند؛
یکی آیکون + و دیگری upload video، پس از لمس یکی از این دو گزینه به گالری تلفن همراه خود منتقل میشوید و در آنجا میتوانید فیلم موردنظر خود را انتخاب کنید.
پس از انتخاب ویدیو به صفحه زیر منتقل میشوید
next
در این قسمت فعلا شما صرفا پس از بازبینی ویدیو خود با لمس گزینه بعدی یا next به مرحله بعد هدایت میشوید.
اما احتمالا در آینده این قسمت برای افزودن افکت به ویدیو های ارسالی شما مورد استفاده قرار میگیرد.
edit cover
در صفحه آخر شما با انتخاب گزینه زیر فیلم؛ ویرایش(edit cover)؛
میتوانید از عکسهای داخل گالری خود یا قسمتی از خود فیلم یک کاور برای ویدیو خود انتخاب کنید
(منظور از کاور, عکسی است که در صفحه قبل از پخش ویدیو نشان داده میشود)
description
گزینه title برای نوشتن عنوان فیلم و گزینه زیر آن description همان توضیحات یا کپشن فیلم است،
سعی کنید در این دو, از کلمات کلیدی مناسب و پرمخاطب استفاده کنید تا افراد راحتتر به ویدیوهای شما دسترسی پیدا کنند.
facebook page
با فعال کردن گزینه آخر (facebook page)، اگر قبلاً اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کرده باشید
ویدیو شما پس از اشتراکگذاری در IGTV اینستاگرام , در فیسبوکتان نیز آپلود میشود.
در آخر با لمس گزینه post فیلم پس از آپلود شدن در کانال IGTV شما قرار میگردد و بهتمامی افرادی که شمارا دنبال میکنند خبر داده میشود.
مشکلاتی که احتمال دارد در IGTV اینستاگرام با آن روبرو شوید
نکته: در بعضی از مواقع ممکن است آپلود فیلم شما با مشکل روبرو شود.
در این حالت علامت اخطار ؛ ( عکس پایین ) بر روی آیکون IGTV شما ظاهر میشود!
معنی این علامت این است که ویدیو شما بهطور صحیح در IGTV آپلود نشده و این احتمالاً به دلیل ضعف اینترنت شما بوده است.
نکته دیگری که وجود دارد طبق قوانین شما فقط مجاز به اشتراکگذاری ویدیوهای عمودی در IGTV هستید، اما ممکن است قصد آپلود یک ویدیو افقی را داشته باشید،
برای این کار میتوانید از برنامههایی استفاده کنید که ویدیوهای افقی را چرخانده و به ویدیوهای عمودی تبدیل میکنند.
نرمافزارهایی نظیر: InShot Video ،Power Director یا Lollipop Screen Recorder این کار را بهخوبی انجام میدهند
در مقالهای جداگانه به آموزش آپلود ویدیو افقی در IGTV میپردازیم.
پس از بحث آموزش بهتر است نقدی هم بر این پلتفرم جدید اینستاگرام داشته باشیم و مزایا, معایب و فرصتهای موجود در آن را بررسی کنیم.
معایب ماندنی نیستند…
اینستاگرام پس از چندین سال فعالیت این را بهخوبی نشان داده است
معایب موجود در اپلیکیشن خود را نه بهسرعت، اما درهرصورت رفع میکند و ثابت کرده است که بههیچعنوان عیوب را در برنامه خود نگه نمیدارد.
پس قبل از پرداختن به عیبهای این پلتفرم لازم دانستیم یادآور این موضوع شویم که حتماً این مشکلات در آپدیتهای بعدی رفع خواهند شد و جای نگرانی نیست.
پیمان برادری فیسبوک و اینستاگرام
درهرحال با توجه به سابقهای که شرکت فیسبوک و خود اینستاگرام دارند مطمئنا از همان ابتدای شروع کار بیشترین تلاش را برای بی نقض بودن خروجی خود انجام میدهند
و این باعث کاهش مشکلات احتمالی میشود.
از مشکلاتی که فعلاً متوجه IGTV اینستاگرام است نبودن قابلیت استفاده از هشتگها در سرچ است!
هشتگ در IGTV اینستاگرام
وجود هشتگ در هر شبکه اجتماعی امری ضروری است ،
زیرا باعث پیدا کردن سریع موضوع موردنیاز کاربران و همینطور شناسایی بهتر موضوع هر پست به کاربر توسط انتشاردهنده میشود.
حتماً در آپدیتهای بعدی منتظر ورود هشتگها به دنیای IGTV هستیم.
اینترنت نامحدود کلید موفقیت در IGTV اینستاگرام
مشکل بعدی که احتمالاً بیشتر ما ایرانیها با آن روبر میشویم تا بقیه کاربران این اپلیکیشن, حجم زیاد ویدیوهای ارسالی در IGTV است؛
با توجه به اینکه اینستاگرام اجازه پخش ویدیوهای بیکیفیت در این پلتفرم را نمیدهد ویدیوهای ارسالی حجم بسیار بالایی دارند
و ازآنجاییکه قیمت اینترنت در ایران گرانتر از اغلب کشورهای دیگر است، این موضوع بسیار ناراحتکننده است.
شاید تماشای یک ویدیو ۱۰ دقیقه حدود ۵۰۰ مگابایت از حجم اینترنت شمارا مصرف کند
(بسته به کیفیت ویدیو)!! همینطور آپلود ویدیوهای با کیفیت نیز احتمالا مارا با مشکل روبرو کند.
تبلیغات، تنها مشکل کاربران اینستاگرام
ایراد آخر فعلاً مربوط به IGTV نیست و مربوط به خود اینستاگرام و تبلیغات مزاحم است.
احتمالاً به تازگی مشاهده کردهاید, بدون اینکه پیجی را فالو کنید پست یا استوری آن برای شما به نمایش درمیآید,
اینها تبلیغات اینستاگرام هستند که از طرف خود اپلیکیشن بر پیج مخاطبان اعمال میشود,
احتمالاً باید منتظر تبلیغات آزاردهنده در تلویزیون اینستاگرام هم باشیم.
البته هیچکدام از این موارد باعث کمارزشی این قابلیت نمیشود و ما نباید به خاطر این مشکلات از فعالیت در IGTV اینستاگرام صرفنظر کنیم.
IGTV اینستاگرام، فرصت یا تهدید؟
احتمالاً شماهم به خاطر دارید روزهای اولی که اپلیکیشن هایی مثل تلگرام و اینستاگرام وارد بازار اندروید ایرانیها شدند,
همیشه در این زمان افراد زرنگی وجود دارند که از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را میبرند؛
این افراد با ساخت پیج و کانال و ایجاد محتوای مخاطب پسند پس از زمان نسبتاً کوتاهی به درآمدهای میلیونی میرسند
و همیشه افرادی در این زمینه موفقتر بودهاند که در آغاز رونمایی از یک اپ یا پلتفرم پیشدستی میکنند و خود را به عنوان یک برند معتبر به مخاطب معرفی میکنند.
تجربه موفق
به IGTV نیز میتوان به عنوان یک فرصت عالی برای ایجاد یک کسبوکار درآمدزا نگاه کرد.
نمیتوان این نکته را کتمان کرد که پیج هایی که در حال حاضر مخاطبان زیادی دارند در گام اول موفقتر از پیج هایی هستند که با مخاطب کم در IGTV ظاهر میشوند،
اما با توجه به برنامههایی که شرکت اینستاگرام برای این پلتفرم دارد بدون شک شروع حتی با مخاطبان کم نیز میتواند در آینده موفقیتهای بزرگی را در پی داشته باشد.
IGTV اینستاگرام در ایران
باید به این مسئله توجه کرد که شبکه اجتماعی و پرمخاطب یوتیوب در ایران فیلتر است
و شبکههای ویدیو محور دیگر مانند آپارات نتوانستهاند بهخوبی رضایت مخاطبان خود را جلب کنند
و درآمد قابلتوجهی هم متوجه افراد فعال در این شبکه نیست.
فرصت جدید با IGTV اینستاگرام
پس با توجه به همهگیر بودن اینستاگرام مخصوصاً در بین ایرانیها و محدودیتهایی که برای شبکههای دیگر ازجمله یوتیوب و تلگرام در ایران به وجود آمده است اینیک فرصت عالی برای ما بهحساب میآید.
علاوه بر این IGTV اینستاگرام یک فرصت عالی برای اینفولئنسر ها(مدیران پیج های معروف), مدرسان اینترنتی و دیگر افراد فعال در حوزه اینترنت به شمار میآید.
پله پله تا پیشرفت
IGTV یکراه برای گسترش کسب و کارهایی که تابهحال در اینستاگرام بهصورت جدی فعالیت داشتهاند نیز محسوب میشود
و مطمئنا مدیران بازاریابی و مدیران شبکههای اجتماعی این شرکتها برای این پلتفرم جدید توجه خاصی قائل میشوند که باعث جا افتادن سریع آن در بین مخاطبین میشود.
IGTV هنوز در ایران به جایگاه اصلی خود نرسیده اما در کشورهای دیگر از آن به خوبی استفاده میکنند.
در ادامه چندتا از معروفترین پیج های اینستاگرام که به خوبی توانستهاند در IGTV اینستاگرام فعالیت کنند را به شما معرفی میکنم:
برترین کانالهای IGTV اینستاگرام
۱_پیج soyummy
این پیج ایدههای خلاقانهای برای آشپزی و کیک پزی اما در زمان کوتاه دارد که مطمئنا نظر هر شخص علاقه مند به این حوزه را جلب میکند.
۲_ پیج foodnetwork
زمینه فعالیت این پیجویی کردن هم در زمینه آشپزی است اما برخلاف پیج قبلی غذاهایی که در این صفحه اینستاگرامی آموزش داده میشود به کمی زمان بیشتر برای آماده شدن نیاز دارند.
۳_ پیج NASA
این پیج مربوط سازمان هوا و فضا آمریکا NASA است.
فیلمهای کانال IGTV این صفحه میتواند نهتنها برای افراد علاقه مند به نجوم بلکه برای اغلب افراد سرگرمکننده باشد.
۴_ پیج muradosmann
این پیج مختص علاقه مندان به گردشگری است.
این شخص با عکسهای خلاقانه خود اقصی نقاط جهان را به مخاطبان میلیونی خود نشان میدهد.
۵_ پیج tortus
این یک صفحه عالی و دوستداشتنی برای هنرمندان است.
مطالب پیج, مربوط به هنر سفالگری است اما به روشی که احتمالاً هیچ جای دیگر نمیتوانید مثل آن را پیدا کنید.
توصیه میکنیم حتماً به این پیج سر بزنید.
آینده اینستاگرام و IGTV
اینستاگرام از ابتدای ورود به دنیای اپلیکیشن های موبایل همواره به دنبال ارتقای خود و پیشی گرفتن از رقبای خود بوده است.
در این راستا گزینه ها و قابلیت هایی را به خود افزوده و همیشه در حال ارتقاء آنها بوده است؛
همانند قابلیت های دایرکت و استوری که قبلاً هم شاهد ارتقای آنها بودیم.
درمورد IGTV نیز، مطمئنا اینستاگرام در آینده آپدیت های جذابی را برای آن در نظر گرفته تا بتواند محبوبیت آن را در بین مخاطبان افزایش دهد.
اما نکته ای باید در نظر داشت؛ در طول تاریخ معرفی شبکه های اجتماعی، کمتر شبکه ای دیده شده که به مدت طولانی در صدر جدول بهترین ها باقی بماند.
حتی شبکه اجتماعی فیسبوک با آن عظمت نیز رفتهرفته پس از محبوبیت اینستاگرام، تعداد قابلتوجهی از مخاطبانش را از دست داد.
نگاه دلاری در اینستاگرام IGTV
با توجه به این موضوع اگر از اینستاگرام به عنوان یک منبع درآمد یا یک وسیله برای تبلیغ و برند سازی کسبوکار خود استفاده میکنید
بهتر است نیمنگاهی هم به اپلیکیشن هایی که روند صعودی در بین شبکه های اجتماعی طی میکنند داشته باشید،
تا درصورت افول دوباره یک شبکه اجتماعی قدیمی و شروع قدرتمند شبکه ای دیگر شما از پیشگامان فعالیت در آن باشید.
امیدواریم مطالب این پست برای شما مفید واقعشده باشد.
در آپدیت بعدی همین مقاله به قابلیتهایی که در آینده به IGTV اینستاگرام اضافه میشوند و همینطور معرفی چند پیج جدید و جالب دیگر میپردازیم.