در قسمت اول مقاله ۱۵ روش برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ برای شما ۷ تا از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ گفتیم. در بخش دوم و پایانی این مقاله به ۸ استراتژی باقی مانده در جهت افزایش فالوور واقعی اینستاگرام. اشاره خواهیم کرد. تا انتها همراه رستا آی تی باشید.
استراتژی افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸
۸- استفاده اهرمی و نفوذی از سایر ارتباطات رسانههای اجتماعی
فراموش نکنید که طرفداران، فالوور ها و مشترکان فعلی ایمیل شما میدانند که شما در اینستاگرام حضور دارید.
از نماد اینستاگرام یا یک دکمه مناسب برای فالو در سایت خود استفاده کنید، و از مشترکان و طرفداران خود بخواهید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند. این کار یکی دیگر از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ است.
پستهای محبوب و جالب خود را با اعضای خبرنامه ایمیلی، طرفداران فیسبوک و خوانندگان وبلاگتان به اشتراک گذاشته، و از آنان بازخورد و یا افکارشان را بپرسید.
همچنین شما باید به آنها بفهمانید که دقیقاً به چه دلیلی باید شما را در اینستاگرام دنبال کنند. برای نمونه: «ما را برای آگاهی از تخفیفات ویژه دنبال کنید» یا «برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تبلیغات یا مسابقات جدید، ما را دنبال کنید»
۹- نظر بدهید
لایک کردن تصاویر دیگران عالی است، اما گذاشتن نظرات مناسب و متفکرانه میتواند به صورت موثری یکی دیگر از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ مطرح شود. زمانی که شما با مطالب افراد دیگر ارتباط برقرار میکنید، آنها تمایل بیشتری برای ارتباط با شما و بیشتر فهمیدن در مورد شما خواهند داشت.
از مردم نخواهید که شما را دنبال کنند! به جای آن، نظری که نشان دهنده علاقه شما به تصویر آنهاست، بگذارید. این امر، نظر شما را از میان تمام اظهار نظرهای معمولی، برجسته خواهد کرد.
توصیه میکنیم که این استراتژی را با اطمینان از اینکه نظردهی تان استراتژیک است، یک گام جلوتر بگذارید.
استراتژی افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ از طریق کامنت دادن
۱۰ الی ۲۰ نفر که مخاطبانی که تمایل دارید شما را فالو کنند پیدا کنید و در آخرین پستهای آنها کامنت های مناسبی قرار دهید. به عنوان آخرین کسی که به پستهای آنان نظر دادید، احتمال بیشتری دارد که افراد نظر شما را ببینند و مستعد کلیک کردن بر روی حساب شما باشند، اما در صورتی است که نظر شما واقعاً جالب و منحصر به فرد باشد.
۱۰- از عکس نوشتهها استفاده کنید
استفاده از عکس نوشتهها، یکی دیگر از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ است. این تصاویر نسبتاً آسان درست میشوند و تأثیر قابل توجهی بر روی مخاطبین شما دارند. این نوع تصاویر میتوانند در زمینههای آموزشی، الهام بخشی، انگیزشی، و یا صرفاً سرگرمی استفاده شوند. آنها برای اشتراک گذاری، کسب لایک و فالو عالی هستند.
اطمینان ندارید که این یک استراتژی مؤثر است؟
مجله Foundr تصمیم گرفت که روزانه یک تصویر نقل قول دار بر روی اینستاگرام ارسال کند. از آنجا که آنان در پی کسب مخاطبان کارآفرین بودند، نقل قولهایی ارسال کردند که مربوط به کارآفرینان میشد.
و اما نتیجه چه شد؟
در طول ۵ ماه، آنها از صفر به ۱۰K فالوور پیشرفت کردند.
۱۱- فیلتر کردن مهم است
استفاده از فیلترها برای افزایش بازدید و لایک های تصاویر اینستاگرام یکی دیگر از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ است که امتحان و ثابت شده است.
میتوان گفت تصاویر فیلتر شده، ۲۱% بیشتر احتمال بازدید و ۴۵% بیشتر احتمال کامنت گذاری دارند.
اما آیا تأثیر تمامی فیلترها یکسان هستند؟
با توجه به تحقیقات انجام گرفته توسط Hopper، بهترین فیلتر برای دریافت لایک و نظرات (و در نهایت فالو شدن) Gingham میباشد. فیلتر Clarendon گزینه بعدی شماست.
با این وجود، موثرترین فیلتر برای پستهای شما ممکن است به صنعتی که شما در آن هستید نیز بستگی داشته باشد. بنا بر گفته Bustle، اگرچه Clarendon و Gingham در بیشتر جاها در زمره موثرترین فیلترها میباشند، با این حال بر اساس دسته بندی موثرترین فیلترها را میتوان به شرح زیر اعلام کرد:
پستهای طبیعت: Valencia
پستهای مد: Kelvin
تصاویر سلفی: Normal
تصاویر غذا: Skyline and Normal
۱۲- با فالوور های رقبای خود، ارتباط برقرار کنید
در انجام این استراتژی باید با دقت گام بردارید، چرا که دسترسی به مخاطبین رقبایتان، میتواند روشی عالی و یکی از بهترین استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ برای کسب فالوور های جدید و هدفمند باشد.
در یک آزمایش غیر رسمی که در دانشگاه تجارت الکترونیک انجام شد، یک بازاریاب شروع به کار کرد تا تعیین کند چه تعداد از دنبال کنندگان رقیبش، اگر با آنها ارتباط برقرار کند، او را نیز دنبال خواهند کرد. نتیجه چه شد؟
- از افرادی که فقط به سادگی فالویشان کرد، ۱۴% او را فالو کردند.
- از افرادی که فالو و لایک کرد، ۲۲% او را فالو کردند.
- از افرادی که فالو کرد و نظر گذاشت، ۳۴% او را فالو کردند.
بنابراین تا میتوانید کسب و کارهای دیگر در حوزه خود را جستجو کرده، دنبال کنندگان آنان را فالو کنید.
۱۳- یک هشتگ نشان دار ایجاد کنید
هشتگ نشان دار، در واقع هشتگی است که منحصراً و تنها برای تجارت و کسب و کار شما است. این هشتگ میتواند برای نشر آگاهی درباره محصول، رویداد، یا مسابقه شما مورد استفاده قرار بگیرد، و یا در واقع برای تشویق فالوور های شما که از راهی منحصر به فرد و جالب، با کسب و کار شما تعامل داشته باشند (مانند درخواست کردن از فالوور ها که تصاویرشان را در حال استفاده از محصول شما به اشتراک بگذارند).
استراتژی هشتگ نشان دار یکی از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ است که برای افزایش فالوور مؤثر است، بدین نحو که اگر افراد بیشتری از هشتگ شما استفاده کنند، در نتیجه بازدید آن هشتگ و پستهای هشتگ دار بیشتر شده که در نهایت منجر به فالوور های بیشتری خواهد شد.
برخی از قوانین ایجاد و استفاده از هشتگ نشان دار:
- اطمینان حاصل کنید که هشتگ مدنظر واقعاً منحصر به فرد باشد. استفاده از هشتگ های موجود، ممکن است تمامی اهداف شما برای آنچه که سعی در انجامش دارید را با شکست مواجه کند.
- کوتاه و خوشایند باشد. برای مثال #WinJane (#برنده_جین) ارجحیت دارد به #JaneClothingCoContest2018 (#مسابقه_شرکت_لباس_جین_۲۰۱۸)
- اطمینان حاصل کنید که بر هشتگ و اشتراک گذاری آن نظارت داشته باشید، مانند نظر گذاشتن بر روی پستهایی که از هشتگ مخصوص برند شما استفاده کردهاند.
۱۴- استفاده از برچسب گذاری جغرافیایی
یکی دیگر از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ ژئو تگ است. اگر شما به دنبال جذب فالوور های محلی هستید، این امر اهمیت زیادی دارد.
زمانی که تصاویرتان را برچسب جغرافیایی میگذارید، کاربران دیگری که تصاویر خود را با همان موقعیت جغرافیایی برچسب گذاری کردهاند، احتمال بیشتری دارد که پستهای شما را مشاهده کنند و درنتیجه به صورت بالقوه شما را فالو کنند.
این امر به این معنی است که زمانی که شخصی این مکان را جستجو کند، پستهای شما نمایش داده میشوند و در نتیجه به شما فرصت دیده شدن بیشتری داده و کمک میکند تا شما پایه و اساس فالوور های محلی خود را ایجاد کنید.
۱۵- افراد را در پستهای خود تگ کنید
برچسب گذاری یکی از استراتژی های افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸ است که باید با دقت و استراتژیک انجام شود، چرا که در صورت عدم دقت کافی ممکن است به اسپمی از لیست افراد تبدیل شود. اما زمانی که این کار به درستی انجام گیرد، کاربران تگ شده مربوطه، میتوانند به شما کمک کنند تا ارتباطات جدیدی برقرار کرده و فالوور های جدید به دست آورید.
برخی از شرایط مناسب برچسب گذاری:
- هنگامی که تصویری از محصول شخص دیگری را ارسال میکنید.
- زمانی که شما در رویدادی هستید که شخص دیگری در آن صحبت یا شرکت میکند.
- هنگامی که شخص دیگری واقعاً در تصویر شما وجود دارد (به صورت واضح).
- هنگامی که چیزی را ارسال میکنید که می دانید مورد علاقه و یا مربوط به فرد خاصی است.
نتیجه استراتژی افزایش فالوور اینستاگرام ۲۰۱۸
امیدوارم که این ۱۵ استراتژی که در دو بخش به شما ارائه شد، مورد استفادهتان قرار گرفته باشد و به شما انگیزه کافی داده باشد تا آنها را به کار گرفته و به دنبال فالوور های جدید بروید. همچنین توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره افزایش فالوور اینستاگرام افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله را مشاهده کنید.