اگر شما هم مثل یکی از میلیونها کاربر اینستاگرام در جستجوی روش افزایش فالوور اینستاگرام هستید، باید بگوییم درست آمدید!. ما در این مقاله ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام را که در افزایش فالوور اهمیت زیادی دارند، خواهیم گفت. پس تا انتها همراه رستا آی تی باشید.
چرا به روش افزایش فالوور اینستاگرام نیاز داریم؟
قبل از اینکه بخواهیم به ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام اشاره کنیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که اصلاً چه نیازی به افزایش فالوور اینستاگرام است و چرا باید از این ۱۳ روش روش افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید؟
در پاسخ باید گفت که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی معروف و البته محبوب است که عمده محبوبیتش را مدیون ویژگی بصری بودنش است. به همین جهت تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان مشغول استفاده از این شبکه اجتماعی هستند.
پس طبیعی است که کاربرانی که چه دارای پیج شخصی و چه تجاری هستند برای دستیابی به اهداف خود به دنبال جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام باشند. خب به همین منظور راهکارهای زیادی توسط متخصصین شبکههای اجتماعی ارائه شده که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام که معتقدیم کارآیی و بازده زیادی دارند، اشاره کنیم.
موفقیت یک شبه به دست نمیآید
شما میتوانید در یک شب ۱۰ هزار فالوور خریداری کنید، ولی خریداری این مقدار از فالوور در یک شب لزوماً به معنای دستیابی به موفقیت نیست. برای دستیابی به موفقیت و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام باید زمان کافی اختصاص دهید تا به موفقیت برسید. شما باید اطلاعات کافی در مورد روش افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید. پس با یادآوری این نکته، توجه شما را به مطالعه ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام دعوت میکنیم.
۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام
۱- بدون استراتژی به ناکجا آباد میروید
استراتژی اولین و مهمترین مرحله هر کسب و کار موفقی است. همه میخواهند موفق باشد، اما کسانی موفق میشوند که استراتژی مناسبی داشته باشند. اگر میخواهید پس تا حد امکان اهداف خود را واضح مشخص کنید و روی کاغذ پیاده کنید تا به آنچه که میخواهید برسید. تعیین اهداف بزرگ خوب است، اما سعی کنید که بلند پروازی نکنید و اهداف قابل دستیابی تعیین کنید.
۲- بر روی محتوا سرمایه گذاری کنید
انتخاب محتوای مناسب و جذاب
برای انتخاب محتوای مناسب و جذاب باید بفهمید مخاطبانتان از چه چیزی لذت میبرند یا چه موضوعاتی را میپسندند. یک راه خوب برای پیدا کردن محتوایی که فالوور های شما دوست دارند این است که چک کنید رقبای شما چه چیزهایی ارسال میکنند، و یا چه محتواهایی در پیج های دیگر محبوب هستند و مورد استفاده قرار میگیرد.
انسان تصاویر را ۶۰ هزار بار سریعتر از متن ساده پردازش میکند و این یعنی قدرت بالای تصاویر. بر همین اساس با به اشتراک گذاری یک تصویر، در کمتر از یک ثانیه، فرد تصمیم میگیرد که آیا شما ارزش وقت گذاشتن را دارید یا نه. در نتیجه شما باید دقت زیادی در انتخاب تصویر مناسب داشته باشید.
در زمانهای مناسب پست ارسال کنید
نظرات مختلفی در مورد زمانهای مناسب ارسال پست در اینستاگرام مطرح شده است. برای مثال در ایران ساعات ۷ تا ۹ صبح و ۱۲ تا ۲ شب زمانهای مناسبی برای ارسال پست هستند. با این حال این زمانها تقریبی است و با توجه به نوع کسب و کار و جامعه هدف متغیر خواهد بود.
پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به نتایج دقیقتر صفحه Insights (اطلاعات آماری) اینستاگرام خود مشاهده کنید. البته توجه کنید که برای دسترسی به این بخش، پروفایل اکانت اینستاگرام شما باید به حالت تجاری ارتقا یافته باشد.
نظم در ارسال پست را فراموش نکنید
ارسال منظم پست چه به صورت روزانه و یا حتی هفتگی باعث افزایش اعتماد کاربران نسبت به برند و کسب و کار شما میشود. مثلاً اگر شما روزانه دو پست یکی در صبح و دیگری را در شب ارسال میکنید، سعی کنید حتماً این نظم را رعایت کنید.
با این حال طبیعی است که گاها نرسید بر اساس زمان بندی فعالیت کنید. اما نگران نباشید، چرا که میتوانید از ابزارهای زمان بندی اینستاگرام استفاده کنید. برای زمان بندی محتواهای اینستاگرام ابزارهای زیادی وجود دارد. Sprout Social یکی از آنها است. برای اطلاع بیشتر از ابزارهای مربوط به ایجاد و برنامه ریزی محتوا میتوانید به مقاله معرفی ۲۸ ابزار رایگان برای کسب فالوور بیشتر در اینستاگرامرجوع کنید.
بیش از حد پست ارسال نکنید
در بیشتر کارها از جمله فعالیت در اینستاگرام کیفیت بر کمیت غلبه دارد. بنابراین اولاً قبل از ارسال پست مطمئن شوید که محتوای شما مخاطبان ارزش وقت گذاشتن دارد. دوما سعی کنید بیش از حد پست ارسال نکنید، چون به احتمال زیاد باعث اذیت و زدگی مخاطبانتان خواهید شد.
از فیلترهای محبوب برای تصاویر استفاده کنید
استفاده از فیلترهای اینستاگرام یک روش افزایش فالوور اینستاگرام است که برخی معتقدند بسیار در جذب لایک و فالوور مؤثر است. با توجه به برخی از آمارها و تحلیلها، محبوبترین و مؤثرترین فیلتر برای استفاده بر روی تصاویر Mayfair است. فیلترهای Normal، Early Bird، X-Proll، و Hefe نیز در ردههای بعدی هستند.
۳- از هشتگ های مرتبط استفاده کنید
یک روش افزایش فالوور اینستاگرام که بسیار مهم است، استفاده مناسب از هشتگ ها است. با استفاده از هشتگ ها پستهای برای کاربران راحتتر در دسترس خواهد بود و در نتایج جستجوی اینستاگرام هم بهتر نمایش داده خواهد شد.
با این حال قبل از استفاده از هشتگ ها برای افزایش فالوور، باید سعی کنید قواعد آن را یاد بگیرید. ما در ادامه به مهمترین قواعد استفاده از هشتگ های اینستاگرام میپردازیم.
از هشتگ های مناسب استفاده کنید
در پستهای خود حتماً از هشتگ های مناسب استفاده کنید. هر چند که استفاده از هشتگ های معروف در بین هشتگ های انتخابی خوب است، اما توجه کنید که به موضوع پست و کسب و کار شما مرتبط باشد. برای مثال استفاده از هشتگ #عشق برای یک پست معرفی خدمات خودرو مناسب نخواهد بود.
از هشتگ اختصاصی استفاده کنید
سعی کنید برای خود یک هشتگ اختصاصی طراحی کنید. این هشتگ میتوانید نام برند شما (در صورت معروف و منحصر به فرد بودن) یا ترکیبی از نام برند، زمینه فعالیت و شعار کسب و کارتان باشد. هرچه که انتخاب میکنید باید جذاب، کوتاه و منحصر به فرد باشد.
زیاده روی نکنید
استفاده زیاد و بی رویه از هشتگ ها میتواند کاربران را منحرف کند و پست شما را آبکی جلوه دهد و یا حتی فراتر از آن به عنوان اسپم یا هرزنامه شناخته شود. پیشنهاد ما استفاده بین ۱۰ تا ۱۵ عدد هشتگ در یک پست است. البته این عدد قطعی نیست و برای کسب و کارهای مختلف متغییر است.
از هشتگ ها در کامنت استفاده کنید
توصیه برخی از متخصصین حوزه اینستاگرام. استفاده از هشتگ ها در کامنت است. خصوصاً اگر قرار باشد شما از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید که ظاهر پست را خراب میکند.
۴- پروفایل ویترین پیج شما است
به نظر شما چقدر ممکن است که کاربران بر روی دکمه فالو یک پروفایل نامشخص، ناقص یا با بیوی نامناسب لمس کنند؟
حتماً جواب شما هم یا «هیچ کس» است یا «تعداد کم». در هر صورت پاسخ هر کدام از حالتها که باشد، برای افزایش فالوور اینستاگرام مناسب نیست. بیونویسی صحیح و اصولی یک روش افزایش فالوور اینستاگرام که بسیاری از کاربران به آن توجه نمیکنند.
از آنجا که پروفایل به مثابه ویترین مغازه میماند، در ادامه به چند نکته مهم برای تزئین مناسب این ویترین پرداختیم.
پروفایل شامل نام، نام کاربری، وب سایت و بیو شما است
نام و نام کاربری
از آنجا که حداکثر کاراکتر مجاز برای نام ۳۰ کاراکتر و شامل جستجوی اینستاگرام میشود. بنابراین ممکن است بخواهید یک کلمه کلیدی وارد کنید. در انتخاب نام کاربری هم تا حد امکان سعی کنید کوتاه و با مفهوم باشد.
وب سایت
تنها مکان در اینستاگرام است که در آن میتوانید یک لینک قابل کلیک قرار دهید (به غیر از استوری اکانتهای تجاری بالای ۱۰ هزار فالوور). پس تا حد امکان از این موقعیت بهترین استفاده را بکنید.
بیو
شما در بیو نویسی باید تمام هنر خود را در ۱۵۰ کاراکتر خرج کنید که یک بیوی جذاب و کاربردی بنویسید تا کاربران را ترغیب به فالو کنید. بیونویسی حرفهای یک روش افزایش فالوور اینستاگرام محسوب میشود.
بیو شما همچنین باید قابل جستجو باشد. مثلاً میتوان از کلمات کلیدی مانند «استارت آپ»، «کارآفرینی» و «مجله کارآفرینی» استفاده کرد تا وقتی افراد در اینستاگرام شما را با استفاده کلمات جستجو میکنند، پروفایل شما در نتایج جستجوی آنها نشان داده شود و اینگونه به صورت نامحسوس اما موثری افزایش فالوور مجانی اینستاگرام را تجربه کنید.
۵- فالوور اینستاگرام خریداری کنید
خرید فالوور اینستاگرام یکی از مرسومترین روشها برای شروع پیج از صفر است. تنها چیزی که برای خرید فالوور اینستاگرام نیاز است، ارائه نام کاربری (یوزرنیم) است. به همین جهت حواستان باشد که هرگز رمز عبور خود را به شخص دیگری ندهید.
البته سعی کنید تا حد امکان فالوور تعداد بالایی نخرید، زیرا عکس این فالوور ها جعلی یا به اصطلاح فیک هستند و نه تنها پستهای شما را لایک نمیکنند، بلکه حتی آنها را نخواهند دید.
۶- از ابزارهای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید
وقتی تصمیم به افزایش فالوور میگیرید، شاید راحتترین و اولین راهی که به ذهنتان میرسد استفاده از ابزارهای افزایش فالوور اینستاگرام است. ما قبلاً در مقاله معرفی ابزارهای افزایش فالوور اینستاگرام به معرفی تعدادی از این ابزارها پرداختیم که میتوانید از آنها استفاده کنید.
یک روش افزایش فالوور اینستاگرام استفاده از رباتهای اینستاگرامی است. هر چند ربات افزایش فالوور اینستاگرام یک راه قابل قبول برای کسب و افزایش فالوور اینستاگرام در شروع کار است؛ با این حال سعی کنید در استفاده از رباتها و به طور کلی نرم افزارهای افزایش فالوور خودکار جانب احتیاط را رعایت کنید. چرا که معمولاً این نوع فالورها کیفیت بالایی ندارند و یا ممکن است در هنگام استفاده از رباتها اشتباهاتی مرتکب شوید که حساب کاربری شما برای همیشه توسط اینستاگرام مسدود شود.
۷- با کاربران در تعامل باشید
تعامل با کاربران حس زنده بودن پیج را به مخاطب منتقل میکند. برای تعامل با کاربران راههای زیادی وجود دارد. از لایک کامنت کاربر گرفته تا پاسخ دادن به کامنت.
حواستان باشد، تعامل بیشترین چیزی است که میخواهید با فالوور ها و به طور کلی مخاطبان خود داشته باشید. تعامل با کاربران یک روش افزایش فالوور اینستاگرام است که میتواند کاربرانی وفادار به برند یا کسب و کار شما ایجاد کند.
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل با مخاطبان لایک پستها و فالو کردن کاربران است. بر اساس آمار، معمولاً برای هر ۱۰۰ لایک که انجام میدهید، ۲۱٫۷ لایک و ۶٫۱ فالوور کسب خواهید کرد.
۸- با اینفلوئنسرها همکاری کنید
همکاری با اینفلوئنسرها یک روش افزایش فالوور اینستاگرام است که البته معمولاً هزینه نسبتاً بالایی هم میبرد. قبل از شروع کار با اینفلوئنسرها دقیقاً بفهمید که با چه کسی میخواهید ارتباط همکاری کنید، زیرا اینها افرادی هستند که میتوانند حساب کاربری اینستاگرام شما را تا حد زیادی مطرح کنند و در افزایش فالوور اینستاگرام مؤثر باشند.
۹- پیج خود را در بسترهای دیگر فضای مجازی تبلیغ کنید
تبلیغ پیج در بشترهای دیگر نیز روش افزایش فالوور اینستاگرام است که کاربرد زیادی دارد. یکی از جالبترین آنها، WP Instagram Widget
است.Mailchimp نیز یک خبرنامه مطرح ایمیلی است که از آن میتوانید برای تبلیغ پیج خود و فالو حساب کاربری خود استفاده کنید.
۱۰- تبلیغات را فراموش نکنید
تبلیغات یک روش افزایش فالوور اینستاگرام است که البته در همه جا هست و فقط منحصر به اینستاگرام نیست.
برای داشتن یک تبلیغ مناسب، تصاویر مناسب و جذابی از محصول یا خدمات خود تهیه کنید. از کپشن نیز برای بیان ویژگیهای محصول استفاده کنید، به طوری که کاربران ترغیب به خرید آن شوند.البته به یاد داشته باشید که شما نباید مخاطبان خود را خسته کنید و یا با اغراق فریب دهید.
۱۱- اینستاگرم خود را به دیگر حسابهای رسانههای اجتماعی وصل کنید
یکی از راههای کسب فالوور در اینستاگرام اتصال اینستاگرام به دیگر شبکههای اجتماعی است. شما میتوانید حساب اینستاگرامی خود را به فیسبوک پیوند دهید تا پستتان علاوه بر اینستاگرام در آنجا هم ارسال شود. شما میتوانید در سایر شبکههای اجتماعی نیز اکانت اینستاگرام خود را معرفی کنید تا فالوور های دیگری نیز از آن شبکههای اجتماعی جذب کنید.
۱۲- مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید
برگزاری مسابقه و قرعه کشی یک روش افزایش فالوور اینستاگرام است که میتواند به طور بسیار چشمگیری باعث افزایش فالوور های شما شود. به همین جهت با توجه به بودجه خود میتوانید مسابقات اینستاگرامی مختلفی را اجرا کنید.
از جمله این مسابقات میتوان به مسابقه عکاسی از محصول و یا خدمات خریداری شده، ارسال بهترین نظر در مورد پست یا مخصول، تگ تعداد مشخصی از افراد در کامنت های یک پست توسط کاربران و … را میتوان نام برد.
۱۳- از تحلیلگر Insight یا سایر نحلیلگرها استفاده کنید
تحلیلگر Insight یک روش افزایش فالوور اینستاگرام و ابزار کاربردی است که اینستاگرام برای تحلیل پروفایلهای تجاری ارائه داده است. علاوه بر تحلیلگر Insight اینستاگرام ، ابزارهای رایگان و غیر رایگان دیگری، برای تحلیل حسابهای اینستاگرامی وجود دارد. یکی از بهترین تحلیلگرها، Iconosquare است.
به طور کلی تحلیل گرهای اینستاگرام با آمار و اطلاعاتی که به شما ارائه میدهند، میتوانند باعث بهبود عملکرد پیج شما شوند و در نهایت منتج به افزایش فالوور اینستاگرام شود.
نتیجه ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام
در مقاله ۱۳ روش افزایش فالوور اینستاگرام برای شما از ۱۳ روش اصولی افزایش فالوور اینستاگرام گفتیم که با به کارگیری آنها میتوانید فالوور های خود را در مدت زمان کمی افزایش دهید. چنانچه همچنان به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید، پیشنهاد می کنیم لینک های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله را مشاهده کنید.