راهنمای نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام

لایو اینستاگرام

به دنبال نمایش طراحی‌های موشن خود در اینستاگرام هستید؟ در این مقاله نحوه نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام گفته شده است. پس تا انتها همراه رستا آی تی باشید.

این روزها اینستاگرام به سادگی یکی از بهترین راه‌ها برای نمایش کارهای مختلف از جمله موشن گرافیک است، مردم از چپ و راست از کمپانی‌های مختلف گلچین و برای اینستاگرام استخدام می‌شوند. بنابراین این یک فرصت خوب برای طراحان موشن جوان و باتجربه به طور یکسان است.

راهنمای نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام

گام اول موشن گرافیک در اینستاگرام : اختصاص دادن تمام وقت به حساب کاربریتان

چه حساب کاربری اینستاگرام دارید یا نه، وقت آن رسیده است که در مورد نحوهٔ شناخته شدنتان به عنوان طراح موشن گرافیک در اینستاگرام فکر کنید. عکس‌های تولدتان یا شام فوق‌العادهٔ دیشبتان، احتمالاً چیزهایی نیستند که به شما در جمع کردن فالوور یا حداقل تعداد فالوورهایی که شما می‌خواهید کمک کنند.

در نتیجه ممکن است لازم باشد برای شناخته شدن کارهای موشن گرافیک در اینستاگرام به دنبال ایجاد یک پیج جدید باشید که صرفاً برای نمایش کارهای موشن شما است. راستی حواستان باشد برای اینکه همهٔ دنیا کارهای شما را ببینند، مطمئن شوید که پروفایلتان عمومی است.

گام دوم نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام : الهام گرفتن

اینستاگرام و Pinterest برنامه‌های مورد علاقهٔ من برای الهام گرفتن از طراحی موشن هستند. یک راه خوب برای الهام گرفتن از تیپ کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و در اینستاگرام منتشر کنید، فالوو کردن هنرمندانی است که دوست دارید روزی فالوورهای آن‌ها را داشته باشید.

در اینجا لیستی از هنرمندان برای الهام گیری نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام آورده شده است:

همچنین علاوه بر هنرمندان، مربیان انگشت‌شمار طراحی موشن فوق‌العاده‌ای در اینستاگرام هستند. هم‌اکنون این حساب‌ها فالوورهای زیادی دارند.

لایو اینستاگرام

گام سوم نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام : اداره کردن خودتان

هم‌اکنون وقت آن رسیده است که واقعاً بر روی ارسال موشن ها و انیمیشن‌ها با کیفیت بالا در حسابتان تمرکز کنید. در شروع، ممکن است کارهای زیادی نداشته باشید و این کاملاً قابل قبول است. همه چیز در ارتباط با ارسال بهترین کارتان است. شما برند خودتان را می‌سازید و خودتان را نشان می‌دهید. در مورد طرفداران و مشتریانی که می‌خواهید داشته باشید، فکر کنید. آن‌ها چه چیزهایی دوست دارند؟ برای مشارکت کنندگان آینده در ذهنتان طراحی کنید و جان ببخشید.

روزانه یا نه… سؤال این است…

خب…بیایید در این مورد صحبت کنیم.

Beeple را که قبل‌تر اشاره کردم را به یاد می‌آورید؟ او کسی است که همهٔ ما آن را سفیر رسمی روزانه می‌دانیم. او هر روز به مدت ۱۰ سال عکس منتشر کرد و مرتباً بهتر شد. اکنون او در مرکز هنرمندانی است که روزانه کارهایی را انجام می‌دهند و در اینستاگرام منتشر می‌کنند.

اکنون این منطق که شما باید برای نمایش مارهای موشن گرافیک در اینستاگرام روزانه کارهایی را انجام دهید یا نه، برای خودش یک مقالهٔ کامل است.

خلاصه، اگر برای بهتر شدن در یک تکنیک یا استایل خاص تلاش می‌کنید، کارهای روزانه واقعاً عالی هستند. ولی اگر هنوز به اصطلاح آماتور هستید، روزها می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر شما در عمق و به دور از پروژه‌ها شود. حتی من هرگز به صورت روزانه تلاش نکردم، ولی اگر واقعاً خوب هستید و می‌خواهید تلاش کنید، مانعی برای این کار نیست.

در واقعیت، شما باید فقط هرچقدر که می‌توانید، کارهایی با محتوای خوب انجام دهید. حتی اگر تعداد زیادی محتوا داشته باشید که نتوانید برای انتشار آن‌ها صبر کنید یا اینکه فقط یک یا دو طراحی برای هر ماه داشته باشید. فقط تلاش کنید تا به صورت مرتب بدون قربانی کردن کیفیت کارهای موشن گرافیک در اینستاگرام را ارسال کنید.

گام چهارم نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام : فرمت کردن ویدئویتان

این دو نکته در رایند مرحله چهارم را همیشه مد نظر داشته باشید:

۱- کیفیت ویدئوی اینستاگرام به خوبی آنچه که استفاده می‌کنید، نیست.

۲- آپلود کردن یک فرآیند نسبتاً پیچیده است.

در مورد آپلود کردن موشن گرافیک در اینستاگرام بعداً حرف می‌زنیم، ولی بیایید راجع به موشن صحبت کنیم. اینجا می‌گوییم که اینستاگرام بر روی انیمیشن ما چه کار می‌کند و چرا:

اینستاگرام ویدئوی شما را تا حداکثر ابعاد ۶۴۰×۸۰۰  کاهش می‌دهد و سپس دوباره آن را با سرعت بایت کمتری به کار می‌گیرد.

اما چرا اینستاگرام این کار را انجام می‌دهند؟ در درجه اول اینستاگرام یک پلت‌فرم ویدئو نیست. هدف اصلی آن برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها در تلفن همراه بوده است. بنابراین می‌توان گفت اینستاگرام یک برنامهٔ طراحی شده برای موبایل است تا به طور مؤثر بتواند با داده‌های شبکه تلفن همراه کار کند و برای حمل سریع‌تر، کاهش مصرف شبکه و داده‌های کمتر برای کاربر نهایی، نیاز به کوچک کردن ابعاد فایل‌ها دارد.

پس در حال حاضر چون برای افت کیفیت آپلود موشن گرافیک در اینستاگرام راه حلی نداریم، باید قوانین اینستاگرام را اجرا کنیم، بنابراین بیایید بر روی این موضوع تمرکز کنیم.

بیشترین پهنای هر ویدئویی می‌تواند ۶۴۰ پیکسل باشد.

برای نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام به صورت استاندارد ۱۶:۹ و کاملاً HD، دو گزینه دارید تا برنامهٔ اینستاگرام آن را اجرا کند:

  1. شما می‌توانید ویدئو را به صورت عمودی تا ارتفاع ۶۴۰ پیکسل درآورید و کناره‌های آن را ببرید.
  2. شما می‌توانید ویدئو را به صورت افقی تا عرض ۶۴۰ پیکسل درآورید، بنابراین نتیجه با وضوح ۶۴۰×۳۶۰ خواهد بود.

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

نکات فنی درباره آپلود ویدئو در اینستاکرام

بیشتر محتوای ویدئوهای اینستاگرام به صورت مربع ۶۴۰×۶۴۰ است. این برش پیش‌فرض برای آپلود ویدئو و احتمالاً معروف‌ترین وضع برای طراحان موشن است.

بیشترین ابعاد ۶۴۰×۸۰۰ تنها زمانی ایجاد می‌شود که یک ویدئو بلندتر از پهنایش باشد. سپس مقیاس‌بندی مشابه اتفاق می‌افتد.

برای مثال: برش پیش‌فرض در یک ویدئوی عمودی با اندازهٔ ۷۲۰×۱۲۸۰ باعث می‌شود تا پهنای آن به مقیاس ۶۴۰ تبدیل و پایین و بالای آن به اندازه‌ای مناسب با ۶۴۰ بریده شود.

ولی اگر بر روی دکمهٔ کوچک برش در پایین و گوشهٔ سمت راست بزنید، موشن گرافیک در اینستاگرام در ادامه به مقیاسی با پهنای ۶۴۰ تبدیل خواهد شد ولی یک قسمت اضافی با مقیاس ۱۶۰ پیکسل خواهید داشت. مرتب کنید.

تصاویر نیز همان قوانین بالا را خواهند داشت به جز اینکه اندازهٔ استاندارد مربع ۱۰۸۰×۱۰۸۰ و حداکثر ابعاد ۱۰۸۰×۱۳۵۰ است.

پس چه فرمت‌هایی برای نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام باید ارسال شوند؟

بعضی تئوری‌ها بیان می‌کنند که فشرده کردن ویدئو تا سایزهای زیر ۲۰ Mb به شما در جلوگیری از دوباره فشرده کردن اینستاگرام کمک می‌کند. این غلط است. همهٔ ویدئوها برای نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام دوباره فشرده می‌شوند.

تئوری‌های دیگر بیان می‌کنند که باید ویدئویتان را دقیقاً در ابعادی که بالا توضیح داده شد، فرمت کنید. این نیز غلط است. ما متوجه شدیم که عرضهٔ ویدئو با کیفیت بالاتر و فرستادن ویدئوی کامل به اینستاگرام در واقع به فشرده‌سازی ویدئویتان کمک می‌کند.

پیشنهاد ما: با ویدئوی H.264 و به انتخاب خودتان در اندازه مربع ۱:۱ یا تصویر ۴:۵ تمام صفحه جهت نمایش موشن گرافیک در اینستاگرام است.

 

گام پنجم : آپلود کردن ویدئو

خب اکنون کار طراحی موشن را انجام دادید، آن را ارسال کردید و به اینستاگرام رفتید. چگونه باید موشن گرافیک در اینستاگرام آپلود شود؟

راه اصولی برای آپلود موشن گرافیک در اینستاگرام واقعاً بسیار آسان است، اگرچه پروسه کمی اذیت کننده است. اما چون باید آپبود از طریق اپلیکیشن تلفن همراه صورت بگیرد همهٔ کاری که باید انجام دهید انتقال موشن گرافیک به موبایل و آپلود کردن آن با استفاده از برنامهٔ اینستاگرام است.

راه‌های مختلفی برای انتقال محتوا به موبایلتان وجود دارد، ولی راه حل پیشنهادی استفاده از برنامهٔ مورد علاقهٔ اشتراک‌گذاری فایل مانند Dropbox یا Google drive و یا حتی SHAREIT است.

اما اگر با راه فوق برای انتقال فایل به تلفن همراه جهت ارسال موشن گرافیک در اینستاگرام چندان راحت نیستید، می‌توانید از راه‌های دیگری استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از چند روش زیر استفاده کنید:

۱- :User-Agent-Switcher می‌توانید از وب‌گردهای گسترده همانند User-Agent-Switcher برای Chrome استفاده کنید، به گونه‌ای که از وب‌گرد موبایلتان استفاده می‌کنید. این افزونه فقط برای تصاویر کار می‌کند و از فیلترها پشتیبانی نمی‌کند.

۲- Later (قبلاً Latergram): بر اساس نرم‌افزار برنامه‌ریزی اشتراک اینستاگرام است. بسته‌ها از ۰$ تا۵۰$ در ماه متغیر هستند. با ۹٫۹۹$  می‌توانید ویدئو را آپلود کنید.

۳- Hootsuite ramblr و Blue Stacks

گام ششم : زمان انتشار

در مقالات گذشته کم و بیش درباره بهترین زمان‌های ارسال پست به اینستاگرام صحبت کرده‌ایم. با این حال مجدداً به طور خلاصه می گوییم که به طور کلی بهترین و مناسب‌ترین زمان ارسال پست در اینستاگرام بستگی به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف دارد. با این حال برای اغلب پست‌ها می‌توان ۷ تا ۹ صبح، ۹ تا ۹ شب و ۱۲ تا ۲ نیمه شب را زمان‌های مناسبی درنظر گرفت. جهت نتیجه گیری بهتر و آنالیز دقیق‌تر می‌توانید از ابزار آنالیزگر اینستاگرام که بر روی پروفایل‌های تجاری فعال است استفاده کنید.

گام هفتم  : استفاده کردن از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها و توضیحات منطقی یا عنوان برای کارتان، چیزهایی هستند که باعث می‌شوند کاربران صحیح، کارهایتان را ببینند و بتوانید با حداکثر توان خودتان را نشان دهید. در زمان نوشتن این مقاله، می‌توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید ولی بعضی جاها بین ۵ و ۱۲ هشتگ نیز کارتان را راه می‌اندازد. درباره هشتگ ها قبلاً در مقالات دیگر از جمله مقاله نکات طلایی افزایش فالوور اینستاگرام با استفاده از هشتگ های اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ صحبت کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

هشتگ‌های معروف را پیدا کنید

نرم افزارهای زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا محبوبیت هشتگ‌های اصلی را ببینید. سحرآمیز است. Display Purposes یک ابزار عالی برای پیدا کردن بهترین هشتگ برای استفاده در پست‌های اینستاگرام است.

گام هشتم  : اشتراک گذاری موشن گرافیک در اینستاگرام

این یک فرصت خوب برای تمرین بر روی پروژه‌های تمام شده و فرستادن موشن گرافیک در اینستاگرام است. به مرور زمان سریع‌تر و بهتر خواهید شد، در شروع کار نگران تعداد کم لایک‌هایی که می‌گیرید نباشید. به این چیزها زیاد توجه نکنید. با این حال در ادامه روند فعالیتتان می‌توانید به فکر افزایش فالوور اینستاگرام نیز باشید. اگر فکر می‌کنید که به کمک بیشتری در مورد نحوه کسب و افزایش فالوور در اینستاگرام نیاز دارید دو لینک  افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله را مشاهده کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید