موشن گرافیک و بازاریابی محتوا
موشن گرافیک و بازاریابی محتوا دو عنصر مهم برای کسب درآمد است.
این روزها دغدغهی همهی ما جذب مخاطب است اما چهطور وقتی هنوز برند نشدیم؟
این روزها شبکههای اجتماعی خیلی خوب با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند این یک بستر خیلی خوب است که ما بتوانیم به وسیلهی صدا و تصویر با مخاطبان ارتباط داشته باشیم و آنها را جذب کنیم.
میتوانید با ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب و با کمک هشتگ(#) تعداد زیادی مخاطب را جذب کنید و محبوب شوید!
برای درک بیشتر ارتباط موشن گرافیک با تولید محتوا با ما همراه باشید!
اگر میخواهید با موشن گرافیک کامل آشنا شوید مقالهی موشن گرافیک را مطالعه کنید.
تاریخچهی موشن گرافیک
موشن گرافیک آنچه را که معمولا ثابت و بدون حرکت است از طریق انیمیشن و طراحی گرافیک به ویدیوی دیجیتال تبدیل میکند.
پیش از آنکه موشن گرافیک را بتوان در محتوا قرار داد در عمل فقط محدود به ساخت عناوین آغازین فیلمها بود.
یکی از نخستین افرادی که با کمک رایانه شروع به انیمیشن سازی و یا موشن کرد جان وایتنی (John Whitney) نام داشت که او را پدر تاریخچهی موشن و انیمیشن میدانند.
او در سال 1960 یک کمپانی به نام موشن گرافیک ساخت.
نمیتوان به طور دقیق اولین اعتبار شروع موشن گرافیک را به شخص خاصی نسبت داد.
در سال 1960 موشن گرافیک و تیتراژهای تلویزیونی ساخته شد.
Fernand Legers,Mareel Druchamp,Walter Ruttm از کسانی بودند که از تکنیکهای مختلف برای فیلم سازی استفاده میکردند و افرادی که دراین زمینه پیشتاز بودند:
• Pablo Ferro
• Saul Bass
• John Whitney
تاریخچهی بازاریابی محتوا
در گذشته بازاریابی فقط از طریق تبلیغات ممکن بود ولی با گذشت زمان دنیا علاوه بر مدار خورشید بر مدار اینترنت هم میچرخد.
دوران بازاریابی بسیار پیشرفت کرده و دوران بازاریابی سنتی به پایان رسیده است.
بازاریابی محتوایی یکی از شاخههای دیجیتال مارکتینگ میباشد.مدارک واضحی وجود دارد که نشان میدهد بازاریابی از آخرای قرن 20 وجود دارد که نشان دهنده شروع بازاریابی محتوایی به صورت حرفهای بوده است.
آیا برای خرید مجذوب آگهی تلویزیون میشوید؟
یا از فروشنده ها برای اطلاع از خدماتشان سوال میپرسید؟
قطعا نه!
شما هم حتما همان کاری را میکنید که بیشتر مردم این روزها انجام میدهند، به اینترنت وصل میشوید و شروع به جستجو میکنید شاید حتی خودتان ندانید اما بخشی از فرایند بازاریابی مدرن شده اید.
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
تولید محتوا همانند بسیاری از مهارتهای دیگر نیاز به تجربه و آموزش دارد.
تولید محتوا یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما است.
محتوا چیزی است که باید از طریق رسانه به عنوان سخنرانی، نوشتاری و … بیان شود.
امروزه معنی تولید محتوا رنگ و بوی تازهای گرفته و اگر صد سال پیش بود میگفتیم محتوا، متنی است که برای خواننده آن تولید میشود اما امروزه مخاطب فقط به متن راضی نمیشود، مخاطب امروز ما محتوایی از جنس متن، صوت، ویدیو و تصویر میخواهد.
محتوای خود را میتوانید در 4 قالب اصلی تولید کنید:
• تصویر
• ویدیو
• صدا
• متن
از فرمتهای رایج محتوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• موشن گرافیک
• اینفوگرافیک
• رپورتاژ
• وایت پیپر
• و…
انواع روش های تولید محتوا
شناخت انواع روش های تولید محتوا به شما کمک میکند تا در کسب و کار خود موفق شوید.
به طور کلی میتوان تولید محتوا را به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:
1. تولید محتوا متنی:
مجموعه ای از نوشته ها است که با اهداف خاص تولید میشوند، این از رایج ترین نوع از محتوا است.
این روش یکی از قدیمی ترین روش ها است
انواع محتوای متنی:
• ایمیل ها
• خبرنامه ها
• پیامک ها
• محتوای شبکه های اجتماعی
2. تولید محتوا بصری:
انواع محتوای بصری:
1. ویدئوهای همسان (Native)
2. راهنماهای جامع
3. پست های مهمان اینفوگرافیک
4. تصویر سازی از داده ها
5. ویدئوهای درون پست های وبلاگ ها
6. ویدئو های یوتیوب
7. فلوچارت ها
8. اینفوگرافیک توضیحی
9. اسکرین شات ها
10. مجموعه اسلاید های SlideShare
11. محتوای تعاملی
12. مجموعه های بصری
13. اینفوگرافیک ها با چند برند
14. کارتون و کمیک
3. تولید محتوا صوتی یا پادکست:
با توجه به پایین آمدن سرانهی مطالعه تولید پادکست مناسب میتواند در بالابردن سطح علمی افراد کمک کند.پادکست ها در هر موضوعی تولید میشوند.
مصاحبه با افراد، اخبار، آموزشها، شعر، داستان، بحث و گفتگو برخی از محتوا های پاکدستها هستند.
4. تولید محتوای شاخص:به آن محتوای سبز هم میگویند که محتوای اصلی سایت یا مقاله را در بر میگیرد.
5. تولید محتوای تلفیقی:استفاده از چند نوع محتوای مختلف باهم را محتوای تلفیقی میگویند.
6. تولید محتوای اسلاید شید:وب سایت ها کمتر از این مورد استفاده میکنند.
7. تولید محتوای ویدیویی:ایحاد محتوای ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ.
8. تولید محتوای کپی رایتینگ: نوشتن متن بروشور، بیلبورد، کارتها و … در این حوزه دسته بندی میشوند.
9. تولید محتوا خبری:معمولا توسط خبرنگاران نوشته میشود.
10. تولید محتوای آموزشی:برای تولید محتوای آموزشی اول بایید مخاطب را مشخص کرد.
اهمیت موشن گرافیک در بازاریابی
امروزه به دلیل پیشرفت بیسابقهی فناوردی نمیتوان موشن گرافیک را از آن جدا کرد.
قبل از به وجود آمدن موشن گرافیک تصاویر به صورت ثابت و ایستا وجود داشتند و برای تبلیغات از هزینههای هنگفتی استفاده میشد(هر تبلیغات نیاز به بازیگر، دوربینهای گران قیمت و مکانهای مناسب فیلمبرداری است.)
استفاده از موشن گرافیک در بازاریابی به شما کمک میکند تا مخاطبان را به خود جذب کنید.
به دلیل سادگی، زیبایی و مدرن بودن موشن گرافیک استفاده از آن باعث رونق کسب و کار میشود و البته امروزه هرکسی حوصله خواندن مقالهی زیاد را ندارد.
موشن گرافیک در بازاریابی دارای سادگی و جذابیت است و برای همین برای عموم افراد جامعه از هر قشری با هر سطحی از تحصیلات مناسب است.
5 نکته مهم در استفاده از موشن گرافیک در تولید محتوا
مهم ترین رکن کسب و کار تبلیغات آن کار است و باید برنامه ریزی مناسب صورت گیرد وگرنه ضربهی بدی میزند.
اگر قصد استفاده از موشن گرافیک در محتوای خود دارید بهتر است 5 نکتهی زیر را رعایت کنید!
1. استفاده از سناریوی مناسب برای تولید موشن گرافیک (مربوط به محتوا)
2. استفاده از کاراکتر مناسب
3. قرار دادن برند یا لوگو یا هرچیزی که به کسب و کار شما مربوط میشود.
4. محتوای تبلیغ باید برای مخاطب جذاب باشد.
5. کلیپ باید از کیفیت مناسبب برخوردار باشد.
ویژگیهای مهم یک ویدیو موشن موفق
ویدیو موشن دارای تایم بسیار کمی است (کمتر از یک دقیقه)
و باید در زمان کم خود تاثیر خود را روی مخاطب بگذارد.
با داشتن یک سناریو یا استوری برد مناسب میتوانید گامی بزرگ در جهت جذب مخاطب بردارید.
ویژگی های مهم یک موشن موفق:
• مختصر باشد.
• هدفمند باشد.
• خلاقانه باشد.
• کاراکترها جذاب داشته باشد.
• یک گویندهی مناسب داشته باشد.
• ادبیات مناسب داشته باشد.
البته یک موشن خوب و موفق دارای یک گرافیک جذاب است.
تولید محتوا در اینستاگرام
امروز افراد زیادی وقت خود را در اینستاگرام میگذارنند و به دنبال جذب دنبال کننده(follower) هستند.بهتر است از این فرصت استفاده کنید تا بیزینس خود را به دنیا نشان دهید!
مهم ترین نکتهای که باید به آن دقت کنید، محتوای درگیر کننده بسازی و به دنبال افرادی باشید که محتوای شما برایشان جذاب است.
باید به کیفیت عکسها و ویدیوهایی که میگذارید دقت کنید و سعی کنید عکسها پیکسلی نباشند و با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.
محتوای در گیر کننده برای اینستاگرام
ما نیاز به محتوایی داریم که مخاطب را مطلع و سرگرم نگه دارد و آن را به تعامل وادار کنید.
و البته باید به نکات زیر هم توجه کنید:
• از فیلترهای مناسب استفاده کنید.
• از قالبهای مناسب استفاده کنید.
• سعی کنید از نرم افزارهای گرافیکی استفاده کنید.
• کپشن منحصر به فرد بنویسید.
• استوریهای جذاب بسازید.
• ازIGTV استفاده کنید.
• عکسها و ویدیوهای با کیفیت بسازید.
• از هشتگ(#) مناسب استفاده کنید.
• از تبلیغات بیش از حد استفاده نکنید.
دربارهی کسب در آمد از اکسپبور اینستاگرام بیشتر بدانید !
منابع تولید محتوا
برای تولید محتوا نیاز به منابع درست و مناسب دارید تا مخاطب را به سمت خود جذب کنید اگر به دنبال منابع مناسب برای محتوای خود میگردید با ما همراه باشید!
• مقالات انگلیسی
• مجلات و نشریات
• کتابها
• شبکههای اجتماعی
• کلیپهای یوتیوب
• انجمنها
• پادکست
• برنامههای گوگل
• نظرات کاربران
• و…
سخن آخر:
تولید محتوا نیاز به افرادی دارد که این مهارت و آموزش دیدند و هرکسی نمیتواند تولید محتوای مناسب انجام دهد!
به نظر شما تولید محتوا کار آسانی است؟
بازتاب: موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ - دیجیتال مارکتینگ با موشن گرافیک