همانطورکه میدانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما فقط یکجا اجازه گذاشتن لینک دارید که آن هم در قسمت بیو میباشد. جدیدا امکان اضافه کردن لینک به استوری ها نیز اضافه شده است. حتماً تا الان شما هم با استوری هایی که به سایت یا جاهای دیگر لینک دادهاند، مواجه شدهاید و برایتان نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به صورت یک سؤال مطرح شده باشد. ما در این مقاله قرار است درباره گذاشتن لینک در استوری صحبت کنیم و آموزشهای لازم در این باره را بدهیم. در پایان این مقاله میتوانید در استوری های خود لینک وبسایت، اپلکیشن، کانال تلگرام و یا هر جای دیگر را قرار دهید و فالوور های خود را به سمت آنها روانه نمایید. پس تا انتها با رستا آی تی همراه باشید.
چه کسانی به گذاشتن لینک در استوری دسترسی دارند؟
سؤال بسیار مهمی که برای بسیاری از کاربران در مورد گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام مطرح میشود، این است که چرا بسیاری از اکانت ها میتوانند در استوری های خود لینک بگذارند، اما آنها نمیتوانند.
در پاسخ به این سؤال باید گفت که در حال حاضر ویژگی گذاشتن لینک در استوری فقط برای پروفایل (اکانت) های تجاری که بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور (۱۰K) داشته باشند فراهم است. پس برای اینکه بتوانید در استوری های خود لینک بزارید باید:
- پروفایل شما تجاری(Business Accounts) باشد (نه شخصی)
- فالوور های شما بیش از ۱۰ هزار (۱۰k) نفر باشد
مزایای گذاشتن لینک در استوری
در اینستاگرام ، تنها جایی که قابل لینک دادن به بیرون از اینستاگرام (به صورت قابل کلیک) برای همه اکانت ها است، بخش وب سایت پروفایل است که بسیاری از کسب و کارها از آن مکان برای پیوند به وب سایت خود یا کانال تلگرام استفاده میکنند. اما چون ویژگی گذاشتن لینک در استوری فقط برای اکانت های با شرایط خاص که در بالا اشاره شد، فراهم میباشد، این اکانت ها و کسب و کارها میتوانند یک گام از رقبای خود پیشی بگیرند. صاحبان کسب و کارها میتوانند از این امکان برای لینک دادن به محصولات و خدمات و یا حتی مطالب جدید سایت و بلاگشان استفاده کنند.
با توجه به اینکه ویژگی استوری با استقبال زیاد کاربران مواجه شده و تعداد قابل توجهی از کاربران هستند که استوری ها را مرتباً چک میکنند، بازاریابی در استوری و گذاشتن لینک در استوری میتواند به کسب و کارها رونق دهد.
نحوه گذاشتن لینک در استوری به صورت مرحله به مرحله
۱- استوری خود را شروع کنید.
شما میتوانید یا مستقیماً فیلم و عکس بگیرید و یا با انگشتتان صفحه استوری را به سمت بالا بکشید تا به تصاویر و ویدئوهای ۲۴ ساعت گذشته جهت ارسال به استوری، دسترسی پیدا کنید.
۲- لینک خود را اضافه کنید
برای اضافه کردن لینک، آیکن لینک در بالای استوری خود را لمس کنید. یک پنجره جدید بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود که به شما این امکان را میدهد که آدرس لینک خود را انتخاب کنید. آدرس کامل URL را یا تایپ کنید و یا کپی پیست کنید. سپس روی آیکن تیک سبز (در Android) یا «انجام شد» (در iOS) برای ذخیره لینک ضربه بزنید.
در حال حاضر تجزیه و تحلیل Story اینستاگرام به درستی مسیر URL را بررسی نمیکند، بنابراین برای اندازه گیری ترافیک و نرخ تبدیل، پیشنهاد میکنیم از از یک کوتاه کننده لینک مانند Bit.ly یا Rebrand.ly استفاده کنید تا URL کوتاهی ایجاد کنید که میتوانید با استفاده از metrics آن را دنبال کنید.
هنگامی که شما URL خود را با موفقیت اضافه کردید، نماد مربوط به لینک ظاهر میشود تا نشان دهد داستان شما یک پیوند دارد.
۳- ادامه ویرایش استوری
پس از قرار دادن لینک، سایر کارهای مربوط به استوری که تمایل دارید قبل از ارسال انجام دهید، مانند اضافه کردن متن و استیکر را انجام دهید و سپس استوری خود را برای فالوور هایتان ارسال کنید.
فالوو های لینک شما را در استوری چگونه مشاهده میکنند؟
بعد از اینکه شما به استوری خود لینک اضافه کردید، مخاطبان در پایین استوری، یک فلش به سمت بالا با متن See More یا معادل فارسی آن را میبینند، اما اگر پس زمینه استوری شما شلوغ باشد و یا کاربری از این ویژگی اینستاگرام بی اطلاع باشد، احتمال کلیک بر روی لینک کاهش مییابد. بنابراین پیشنهاد میکنیم در همان محل یک متن برای ترغیب و توجه مخاطبان نسبت به کلیک بر روی لینک بنویسید. مثلاً اینکه «برای اطلاعات بیشتر به سمت بالا بکشید»
کاربرد های گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
همانطور که گفتیم گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام میتوانید بسیار کار آمد باشد و مخاطبی و فالوور های شما را به وبسایتتان یا هرجای دیگر روانه کند. حال در این قسمت میخواهیم چند نمونه از کاربرد های واضح گذاشتن لینک در استوری ایستاگرام را بررسی کنیم
۱-افزایش ترافیک وبسایت
اگر شما صاحب یک وبسایت باشید، به خوبی میدانید که اشتراک گذاری پست های شما و افزایش ترافیک آنها تاثیر بسزایی در ازایش رتبه و بهبود سئو سایت میباشد. از این رو میتوانید در پیج استاگرام خود لینک پست هایتان را در استری قرار دهید و از فالوور های خود بخواهید آنها را مطالعه کنند. حتی اگر کاربر وقت برای مطالعه نذارد، همان وارد شدن به سایت میتواند برای شما بازدید ثبت کند. طبق گفته ها هرچه کاربر مدت طولانی تری را در سایت شما باشید، رتبه شما بهتر میشود. پس بهتر است پست های با کیفیت طول کنید و پسپس لینک آنها را در استوری های خود قرار دهید.
۲-تبلیغ خدمات و محصولات
اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید. میتوانید از این امکان اینستاگرام برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به این صورت که شما لینک محصول خود را در استوری اینستاگرام قرار میدهید و از کاربران میخواهید به این لینک مراجعه کنند. با مراجعه به لینک وارد صفحه سثیت سفارش میشوند. تجربه نشان داده است که کاربرانی که به صفحه ثبت سفارش وارد میشوند تا ۸۰ درصد امکان خرید را افزایش میدهند.
اما اگر شما کسب و کار اینترنتی ندارید اصلا جای نگرانی نیست. شما میتواند برای دیگر کسب و کار ها تبلیغ کند و بابات آن مبلغ دریافت نمایید. با این کار خودتان نیز یه روش کسب درآمد به دست آورده اید.
نتیجه
گذاشتن لینک در استوری یکی از ویژگیهای نه چندان جدید اینستاگرام است که برای پروفایلهای تجاری بالای ۱۰K قابل دسترسی است. در این نوشته، نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام آموزش داده شد که امیدواریم مورد استفاده قرار گرفته باشد.