سفارش موشن گرافیک

/, مقالات, موشن گرافیک/سفارش موشن گرافیک

سفارش موشن گرافیک

در این مقاله قصد دارم تمامی مراحل سفارش موشن گرافیک را شرح دهم. شاید فکر کنید یک تیزر به‌راحتی و فقط با چند کلیک ساخته‌شده است. البته در ظاهر هم دقیقاً چنین مفهومی را هر کسی برداشت می‌کند چون هرگز مراحل سفارش موشن گرافیک از نزدیک ندیده‌اند. ولی من در این مقاله توضیحاتی در این زمینه خواهم داد تا ازاین‌پس سفارش موشن گرافیک را در سریع‌ترین زمان ممکن به ثبت برسانید.

 

سفارش موشن گرافیک پله به پله

  1. دریافت نظر مشتری و اطلاعات اولیه مثل سایت، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی
  2. ایده پردازی نسبت به شرایط و هدف مشتری یعنی دقیقاً باید روی چه ویژگی‌های باید مانور داد
  3. چکش‌کاری کردن سناریو (متن تیزر) توسط گروه رستا آی تی و سپس تائید مشتری
  4. خواندن متن توسط گوینده‌ها و ترکیب با زیر صدا و آهنگ بی‌کلام
  5. تائید مشتری از نظر تلفظ لغات و آهنگ پس‌زمینه
  6. طراحی صحنه‌ها، بک‌گراندها، شخصیت‌ها و… و نظرخواهی از مشتری
  7. خروجی باکیفیت تیزر برای تائید نهایی

سفارش موشن گرافیک

مشاوره برای سفارش موشن گرافیک

همان‌طوری که در مراحل بالا خدمت شما عرض کردم در قسمت اول یعنی دریافت اطلاعات مشتری باید بسیار تیزهوش باشیم و با مشاوره رایگان دقیقاً قلب مشتری را به دست بیاوریم یعنی بفهمیم چه دوست دارد. مثلاً یک مشتری از تیزرهای رسمی استقبال می‌کند و ترجیح می‌دهد خیلی شیک نمایش داده شود خودبه‌خود گوینده این تیزر هم باید رسمی باشد. ولی نفر دیگر از رفتار طنز کاراکترهای کارتونی لذت می‌برد و دوست دارد که این تیزر توسط افراد زیادی منتشر شود. خب حالا به‌عنوان یک مشاور خوب، زمان‌بندی سفارش موشن گرافیک را تخمین بزنید.

سفارش موشن گرافیک چقدر طول می‌کشد؟

سفارش موشن گرافیک رسمی

بعدازاینکه دقیقاً درک کردید نیاز مشتری چیست حالا نوبت به دقیق‌تر کردن زمان تولید می‌رسد. مثال اگر سفارش تیزر شما تنها برای یک اخبار یا اطلاعیه است. خب کار خیلی سختی پیش رو نیست فقط باید به جملات و نحوه تلفظ دقت کنید که خیلی درست ادا شود و برای مخاطبین خودش جذاب باشد.
پس دقت شما بیشتر باید روی متن باشد تا زیبایی‌های ظاهری! تولید این دسته از تیزرها نهایت ۳ روز طول می‌کشند.

 

سفارش موشن گرافیک اسلایدری

اگر کار شما یک سفارش اسلایدری است بهترین گزینه پیدا کردن عکس‌های زیبا است یا گرفتن عکس‌های خود مشتری است در این مواقع شما باید دقت کنید که جلوه‌های تصویری زیبا برای تعویض عکس استفاده شود. زمان تولید این تیزرها هم حدود ۷۲ ساعت است.

سفارش موشن گرافیک داستانی

این دسته از تیزرها کلاً با دودسته قبلی متفاوت‌اند. شخصیت‌های داستانی مهم‌ترین عنصر در این سفارش موشن گرافیک هستند. برای مشتریان این بخش باید دقت بیشتری به خرج بدهید چون جزئیات خیلی مهم هستند. هر شخصیتی که ساخته می‌شود دقیقاً باید مورد تائید مشتری باشد پس قبل از اینکه طراحی رو شروع کنید حتماً نمونه‌های آماده که از قبل وجود دارند را پیشنهاد بدهید تا متوجه سلیقه و رنگ‌بندی مشتری شوید. شاید یک مرد در ذهن مشتری شما فردی ریش و سبیل دار باشد ولی شما فکر کنید یک نفر کت‌وشلوار پوشیده خیلی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. مرحله‌به‌مرحله پیش بروید تا بعد از پایان کار به مشکل برنخورید.

 

شخصیت داستانی در سفارش موشن گرافیک

اگر به دنبال یک نمونه کار قوی هستید حتماً قبل از سفارش موشن گرافیک  با گروه گرافیکی خودتان در تعامل باشید. یعنی هزینه را به شکلی محاسبه کنید که علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه باشد بتوانید حالتی که در ذهن دارید را پیاده کنید. اگر از کاراکتر خاصی لذت می‌برید یا صدای فرد خاصی را دوست دارید به گروه گرافیکی منتقل نمایید چون خروجی بهتری ایجاد می‌کند.

کلام آخر

شیوه تهیه یک نمونه تیزر تبلیغاتی با توجه به طیف وسیع سلایق مشتریان بسیار متفاوت است. زمان آماده سازی تیزرها نیز بسته به نوع تیزرها و شخصیت پردازی متفاوت خواهد بود. در کمترین حالت ممکن یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک ظرف مدت سه روز آماده خواهد شد. مشاوره و دیدن نمونه کار بهترین شیوه برای یک سفارش موشن گرافیک موفق  و در نتیجه بازاریابی بهتر خواهد بود. در این زمینه سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو چون Vimeo ، you tube، instagram و آپارات می تواند کمک خوبی باشد.

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۶ ۱۰:۱۱:۳۵ +۰۳:۳۰ تیر ۳۰ام, ۱۳۹۷|خدمات, مقالات, موشن گرافیک|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید

3 × 5 =