استفاده از محتوای مناسب در افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحلهبهترین راهی است که از آن برای جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام میتوان استفاده کرد. در اولین بخش از مقاله ۴۰ ایده جالب و کاربردی برای ارسال پست و افزایش فالوور در اینستاگرام برای شما ۱۰ ایده کاربردی و جالب افزایش فالوور در اینستاگرام را مطرح می کنیم.
۴۰ ایده جالب و کاربردی برای ارسال پست در اینستاگرام و کسب فالوورهای بیشتر
توفان ذهنی در مورد ایدههای جالب و کاربردی برای ارسال پست در اینستاگرام شاید کمی سخت به نظر برسد، بنابراین ما این کار سخت را برای شما انجام دادهایم. با خواندن این مقاله، با ۴۰ روش برای ارسال پست در اینستاگرام برای تعامل بهتر با مخاطبان و در نتیجه افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا خواهید شد. پس تا انتها با رستا آی تی همراه باشید.
۱- عکسهای پشت صحنه
در هر جایی که کار میکنید از خانهتان و روی تخت خود یا در مرکز شهر، به مخاطبان خود تصویر کوتاهی از پشت صحنه کار خود بدهید. این کار شفاف سازی و رو راست بودن است. دو خصوصیتی که مشتریان در یک کسب و کار آنها را تحسین میکنند.
در صورت امکان، عکس را فی البداهه بگیرید. دفتر خود را آنقدر مرتب نکنید که انگار کاتالوگ است. در عوض، فضای کاری خود را در تمام جلوههای آن نشان دهید.
شما مجبور نیستید عکسهای خانه یا اتاق خوابتان را به اشتراک بگذارید. کارآفرینانی که میخواهند از حریم خصوصی خود محافظت کنند میتوانند از یک کافی شاپ محلی یا دیگر فضای عمومی استفاده کنند. هدف این است که به فالوور های خود نگاهی اجمالی از روند کارتان بدهید و با برقراری تعامل باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شوید.
۲- دلیل شما
چه چیزی صبح شما را از خواب بیدار میکند؟ چرا شما به سختی کار میکنید، تا جایی که گاهی اوقات روی میز خود خوابتان میبرد؟ دلیل یا دلایل شما برای زندگی کردن چیست؟
یک تصویر را در اینستاگرام ارسال کنید که دلیل یا دلایل شما برای زندگی و کارتان است.
مفهوم «چرا» از یکی از متخصصان رهبری سیمون سینک (Simon Sinek) است. او معتقد است که وقتی بر اساس «چرا» تصمیم گیری میکنید، در کسب و کار و نیز روابط شخصی خود موفقتر خواهید بود. به علاوه، شما افرادی را جذب میکنید که ارزشها و اعتقادات شما را به اشتراک میگذارند. بنابراین به صورت غیر مستقیم به کمک مفهوم «چرا» میتوانید افزایش فالوور در اینستاگرام را تجربه کنید.
۳- اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
بسیاری از افراد از اینستاگرام نه تنها برای اعلام اهداف خود، بلکه برای پیگیری آنها استفاده میکنند. خواه شما برای یک روز یا سال هدف تعیین میکنید، با به اشتراک گذاری هدفتان در اینستاگرام، خودتان را ملزم به پاسخگویی و پیگیری بیشتری می دانید.
اهداف ما را به سمت کارها سوق میدهند، مثلاً در فلان دوره آنلاین شرکت کنید یا لیست ایمیلتان را به ۵۰۰۰ مشترک افزایش دهید. هر چند اهداف میتوانند انتزاعیتر باشند، اما قراموش نکنید اهداف زمانی که قابل سنجش و قابل دستیابی باشند، موثرتر خواهند بود. بنابراین به ۱۰۰ هزار نفر، یکی از اهدافی است که شما میتوانید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و در راستای آن تلاش کنید.
۴- صبح روتین شما
وقتی صبح بیدار میشوید چه کار میکنید؟ آیا چهار فنجان قهوه درست میکنید؟ آیا یک پیاده روی طولانی برای پاک کردن افکار منفی انجام میدهید؟ آیا مشغول رساندن بچهها به مدرسه میشوید؟
برخی از کارآفرینان بر این بلورند که به اشتراک گذاری اطلاعات و داستانهای شخصی زندگی شما به اندازه اشتراک پستهای مربوط به کسب و کار میتواند مؤثر باشد. هنگامی که به مخاطبان جزئیات زندگی روزانه خود را میدهید، به آنها اجازه میدهید بدانند که بخشی از حلقه درونی شما هستند. در نتیجه این اقدام شما به طور غیر مستقیمی میتواند باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود.
۵- پست مرتبط با طرفداران و فالوورها
در رسانههای اجتماعی هیچ چیز به اندازه پست مرتبط با طرفداران و فالوور ها به آنها نمیگوید که «من از شما قدردانی میکنم».
شما میتوانید پیام تشکر یا آرزوی موفقیت و یا تبریک مناسبتهای ملی و مذهبی را برای طرفداران و فالوور هایتان ارسال کنید. با این حال اطمینان حاصل کنید که نام و یا برند کسب و کارتان را در اینستاگرام هشتگ کنید.
با این کار با یک تیر چند نشان میزنید و نه تنها احترام و قدردانی از فالوورهای خود کسب خواهید کرد، بلکه برندتان را مطرح میکنید و باعث افزایش فالوور خواهید شد.
۶- از مخاطبان خود بخواهید یک نفر را تگ کنند
هدف رسانههای اجتماعی این است که مخاطبانشان را به صورت ارگانیک افزایش دهند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید افزایش فالوور در اینستاگرام را واقعی و اصولی تجربه کنید.
یکی از راهها این است که مخاطبان خود را تشویق کنید تا دوستانشان را تگ کنند. با این حال، شما نیاز به یک دلیل قانع کننده دارید تا این کار را انجام دهند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما دورههای آنلاینی را برای عکاسان برگزار میکنید. شما میتوانید از مخاطبین خود بخواهید که دوستانشان را که تگ کنند تا همه از فرصتی که شما برای آموزش عکاسی ایجاد کردهاید بهره مند شوند. این یک راه عالی برای نشان دادن سخاوت و افزایش فالوور در اینستاگرام است. البته برگزاری مسابقات اینستاگرامی نیز راه مؤثر دیگری برای افزایش فالوور در اینستاگرام است.
۷- از فالوور های خود بخواهید تا نظراتشان را به اشتراک بگذارند
همه ما دوست داریم نظراتمان را به اشتراک بگذاریم. شما میتوانید در این مورد با درخواست از فالوور های خود، بر روی تعامل با کسب و کارتان و افزایش فالوور در اینستاگرام سرمایه گذاری کنید.
فالوور هایتان در مورد ایده جدید دوره شما چه فکر میکنند؟ چه موضوعاتی را میپسندند تا در آینده ارسال کنید؟
اطمینان حاصل کنید که از هشتگ ها به طور مؤثر و پرسیدن یک سؤال ساده که نیازی به فکر کردن ندارد، استفاده میکنید. شما به دنبال حداکثر مشارکت و افزایش فالوور در اینستاگرام هستید.
علاوه بر این، فالوورهای تان را به گفتگو دعوت کنید. آنها میتوانند دیگران را در اینستاگرام تگ کنند تا وارد گفتگوی پست شما شوند که این اقدام نیز به طور مستقیم و موثری باعث افزایش میشود.
۸- نظرسنجی
ایده نظرسنجی نیز یکی دیگر از راهکارها است. یک نظرسنجی اینستاگرامی مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید. به کاربران دو یا سه گزینه (ترجیحاً بر روی تصویری که به اشتراک میگذارید) ارائه بدهید و از آنها بخواهید تا نظرشان را بگویند. این راهکار نیز مشابه راهکار قبلی است، با این تفاوت که کمی راحتتر است.
۹- مشخصه یک مشتری
مردم عاشق قدردانی و تحسین شدن هستند. این هدیه را به یکی از مشتریان خود بدهید. یک نام به صورت تصادفی یا کسی را که زمان قابل توجهی را به کسب و کار و یا نام تجاری شما اختصاص داده است، انتخاب کنید و به هر طریقی که میتوانید از او قدردانی کنید.
شما ممکن است یک مشتری داشته باشید که به دلیل استفاده از دورههای آنلاین و سایر محصولات دیجیتال، گواهینامه یا سایر افتخارات مربوط به کسب و کار شما را کسب کرده است. همچنین اگر برند معتبر و صاحب نامی هستید، میتوانید از مشتری برای وبلاگ خود مصاحبه بگیرید، سپس در اینستاگرام بخشی از آن را به اشتراک بگذارید. بدیهی است که این کار شما باعث افزایش بیشتر مخاطبان به کسب و کار شما میشود که این اعتماد نیز باعث افزایش فالوور در اینستاگرام برای شما میشود.
۱۰- نکته یا ترفند خاصی ارائه دهید
شما نمیخواهید کل یک پست وبلاگ را به عنوان کپشن برای پست اینستاگرام بنویسید. با این حال، میتوانید یک نکته یا ترفند باحال که فکر میکنید ممکن است به مخاطبان شما کمک کند تا بر یک مشکل غلبه کنند یا به یک هدف برسند را به اشتراک بگذارید.
در مورد ترفنذها و تکنیکهای کوچک که زندگی شما را سادهتر کرده است فکر کنید. البته این باید به نوعی به کسب و کار شما نیز مرتبط باشد، اما لازم نیست پیچیده باشد.
عکسی را تهیه کنید که نکات و ترفند مدنظر را به خوبی نشان میدهد. سپس آن را در پیج خود به اشتراک بگذارید. این راهکار هم به نوعی تعامل بیشتر با مخاطب محسوب میشود و اگر هوشمندانه کار کنید از این راه نیز میتوانید به افزایش فالوور دست پیدا کنید.
نتیجه افزایش فالوور در اینستاگرام
در این نوشته برای شما از ۱۰ تکنیک کاربردی برای افزایش فالوور در اینستاگرام صحبت کردیم. در بخش های بعدی مقاله ۴۰ ایده جالب و کاربردی برای ارسال پست و افزایش فالوور در اینستاگرام برای شما از تکنیک های بیشتری صحبت خواهیم کرد. با این حال به شما پیشنهاد می کنیم برای افزایش سریع تر و اصولی فالوور اینستاگرام خود، علاوه بر استفاده از این مقالات از محصولات افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله متناسب با نیازتان استفاده کنید.