در بخش اول مقاله افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی برای شما از ۹ تکنیک و راهکار افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام صحبت کردیم. در بخش دوم و آخر مقاله قصد داریم به ۱۱ راهکار باقی مانده در جهت افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی اشاره کنیم. پس تا انتها همراه رستا آی تی باشید.
۲۰ راهکار برای افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی
۱۰- موفقترین پستهای خود را تجزیه و تحلیل کنید
مهم این است که در اینستاگرام به طور مداوم آمار کارهای موفق و ناموفق خود را به منظور افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی داشته باشید. یکی از بهترین راههای انجام آن نیز، انجام تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای شناختن چیزهایی مانند موارد زیر است:
- کدام پستها بیشترین لایک را دارند.
- چه تعداد از پستهایی که شما به اشتراک میگذارید، میتوانند بر تعامل شما تأثیر بگذارد.
- بیشترین کامنت در مورد مطالبتان
ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام
اینستاگرام تجزیه و تحلیل را در ابزارهای کسب و کار خود ارائه میدهد و این امر میتواند برای تعیین برخی از روندها بسیار عالی باشد. اما اگر به دنبال تجزیه و تحلیل عمیقتر بگردید میتوانید از آنالیز اینستاگرام Buffer استفاده کنید. با تجزیه و تحلیل اینستاگرام در برنامههای پولی Buffer، میتوانید هر پست را از نظر محبوبترینها، بیشترین لایک ها و بیشتر کامنت ها دسته بندی کنید. شما همچنین میتوانید هر بازه زمانی را انتخاب کنید یا از بازههای از پیش تنظیم شده مانند ۷، ۳۰، یا ۹۰ روزه استفاده کنید این یک روش فوق العاده برای نظارت بر روند انجام کارها در اینستاگرام و رشد بیشتر در افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی است.
نکاتی برای کمک به افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی
۱۱- پاسخ به نظرات در پستها
پاسخ دادن به نظرات یک راه عالی برای ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام است. اگر کسی وقتش را برای نظر دادن در مورد محتوی شما صرف کند، مهم است که به آن پاسخ دهید و نشان دهید که به حرف او گوش میدهید. در نتیجه با تعامل بیشتری که با مخاطبانتان خواهید داشت میتوانید به افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی دست پیدا کنید.
گوش دادن و پاسخ دادن به مخاطبان شما میتواند یک راه عالی برای تشویق گفتار مثبت و جذب فالوور های جدید باشد
جالب است بدانید که ۹۰ درصد از مصرف کنندگان پس از تعامل با یک برند، آن برند را در رسانههای اجتماعی به دیگران توصیه میکنند.
محتوای اینستاگرام را در فیس بوک نیز ارسال کنید
مطالعه Buzzsumo روی بیش از ۱ میلیارد پست فیس بوک از ۳ میلیون صفحه برند نشان میدهد که تصاویری که از طریق اینستاگرام به فیس بوک ارسال میشوند، تعامل بیشتری به دست میآورند. بنابراین ارسال پست مشترک در فیسبوک و اینستاگرام میتواند به عنوان راهی مؤثر برای افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی مطرح شود.
۱۲- اهرم هشتگ
هشتگ ها یک روش شناخته شده برای طبقه بندی محتوا در بسیاری از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی هستند. هشتگ ها افراد را قادر میسازند تا محتوای حسابهای مختلف با یک موضوع را راحتتر دنبال کنند. بر اساس تحقیقات Track Maven ، پستهایی با بیش از ۱۱ هشتگ بیشتر تعامل ایجاد میکنند. بنابراین استفاده مناسب از هشتگ ها به طور مؤثر و قابل توجهی بر افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هشتگ ها پیشنهاتد می کنیم مقاله نکات طلایی افزایش فالوور اینستاگرام با استفاده از هشتگ های اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ را مطالعه کنید.
۱۳- استفاده از چهرهها برای افزایش تعامل در اینستاگرام
بر اساس مطالعهای که توسط Georgia Tech روی ۱٫۱ میلیون تصویر رندوم اینستاگرام انجام شد، دو نتیجه بسیار جالب درباره تصاویر دارای چهره مشاهده شد:
۱- ۳۸ درصد لایک بیشتر نسبت به سایر پستها دارند.
۲- ۳۲٪ کامنت بیشتر نسبت به سایر پستها دارند.
۱۴- آزمایش با آگهیهای اینستاگرام
استفاده از فرمتهای مختلف تبلیغاتی، از تبلیغات عکس و ویدئو تا آگهیها اجازه میدهد که برندها یک داستان عمیقتر ارائه دهند و پیوند عمیقتری برای کاربران به منظور یادگیری بیشتر فراهم کنند.
اینستاگرام میتواند مکان خوبی برای تجربه تبلیغات پولی باشد. البته تبلیغات در اینستاگرام فقط محدود به تبلیغات خود اینستاگرام که برای کاربران ایرانی دارای محدودیت است، نیست. شما میتوانید در پیج های افزاد و کسب و کارهای شناخته شده تبلیغ کنید و نتایج خوبی در جهت افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی به دست آورید.
۱۵- به اشتراک گذاشتن نقل قولها
نقل قولها در اینستاگرام بسیار محبوب هستند و میتوانند در بسیاری از موارد منجر به تعامل بالا و در نتیجه افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی شوند. نقل قولها همچنین میتوانند یک راه عالی برای تقویت مجدد دیدگاه و ارزش یک برند باشند. برای ایجاد نقل قولهای زیبا، شما نیاز به یک ابزار برای درج متن در تصویر دارید تا طراحی خود را ایجاد کنید. به همین جهت در ادامه چند ابزار معرفی میکنیم که میتوانند به شما در این راستا کمک کنند:
براتی آشنایی بیشتر با ابزارهای اینستاگرام پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی ۲۸ ابزار رایگان برای کسب فالوور بیشتر در اینستاگرام را مطالعه کنید.
اجرای مسابقات اینستاگرامی
مسابقه یک راه عالی برای افزایش تعامل بین مخاطبان شما در اینستاگرام است. هنگامی که مسابقات به طور صحیح و مؤثر انجام میشوند، میتوانند مزایای زیادی برای برندها داشته باشند مانند:
- افزایش آگاهی
- ایجاد یک جامعه قویتر
- کسب و افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی
در ادامه به چند نوع از مسابقات رایج در اینستاگرام اشاره میکنیم
انواع مسابقات اینستاگرامی برای افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی
۱- مسابقه اشتراک عکس
در این نوع مسابقات، شما از فالوور های خود میخواهید تا یک عکس را با استفاده از یک هشتگ خاص به اشتراک بگذارند.
۲- مسابقه کامنت گذاشتن
با استفاده از این نوع مسابقه، شما از فالوور های خود میخواهید تا با کامنت گذاشتن در پست شما وارد مسابقه شوند. شما همچنین میتوانید کاربران را تشویق کنید که دوستانشان را در نظرات تگ کنند تا آنها نیز وارد مسابقه شوند.
۳- مسابقه لایک
این احتمالاً سادهترین مسابقه از نظر اجرا است. فالوور های شما به سادگی با لایک کردن محتوای شما وارد مسابقه میشوند. مزیت اصلی این سادگی این است که برای ورود به مسابقه هیچ مانعی وجود ندارد.
۱۸- ارسال محتوای به موقع
آیا رویداد جالبی وجود دارد؟ آیا تعطیلات خاصی در پیش است؟ شما میتوانید بر اساس مناسبتهای ملی و مذهبی محتواهای مرتبط با آن مناسبتها ارسال کنید. با این حال، لازم است که فکر کنید چگونه محتواها با نام تجاری شما میتواند ارتباط بهتری در جهت افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی برقرار کند.
۱۹- از استوری استفاده کنید
استوری اینستاگرام به کاربران این امکان را میدهد که عکسها و ویدیوهایی را ارسال کنند که بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار از بین میروند.
استوری اینستاگرم به بازاریابان قدرت میدهد تا داستانهای بهتر و عمیقتر یدرباره برند خود ارائه کنند. در حالی که شما معمولاً یک یا چند عکس یا فیلم محدود در پیج خود در یک روز ارسال کنید، استوری ها شما را قادر به ارسال پشت صحنه بهتری از کسب و کارتان میکنند و محتوای واقعیتری را به اشتراک میگذارند.
استوری با برندهای دیگر را امتحان کنید
میتوانید همکاری مشترک با یک کاربر یا برند دیگر را امتحان کنید تا محتوای را در کانال یکدیگر گذاشته و استوری ها را به اشتراک بگذارید. همکاری مشترک با دیگر برندها مانند پست گذاشتن یک مهمان در وبلاگ شما است و باعث افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی خواهد شد.
این طرح اگر در هر دو طرف به خوبی اجرا شود، میتواند به طور موثری باعث افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی شود. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت مبلمان خانه هستید، میتوانید با یک شرکت املاک همکاری کنید و کمی درباره نحوه ایجاد و طراحی اتاق خواب مناسب صحبت کنید. از سوی دیگر، شرکت املاک همچنین میتواند از استوری اینستاگرام شما برای ارائه مشاوره در خرید و فروش املاک استفاده کند.
۲۰- استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر
به عنوان بازاریاب، نه تنها باید بر ایجاد محتوای خود متمرکز باشید، بلکه باید به این فکر کنید که چگونه میتوانید فرصت نوشتن محتوا را ایجاد کنید تا فالوورهای شما برای ایجاد محتوا تشویق شوند. محتوای تولید شده توسط کاربر به هر نوع محتوای ایجاد شده توسط همکاران نیز اشاره دارد. محتوای تولید شده توسط کاربر میتواند در بسیاری از فرمها مانند تصاویر، فیلمها و توییت ها باشد.
در صورت امکان، سعی کنید جامعه خود را تشویق کنید تا لحظات و تجربیات خاطره انگیز را با تگ برند شما را در اینستاگرم به اشتراک بگذارند. اینگونه برند شما مطرحتر خواهد شد که در نتیجه منجر به افزایش فالوور میشود.
نتیجه افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی
در بخش دوم مقاله ۲۰ راهکار برای افزایش فالوور ایرانی در اینستاگرام به ۱۱ راهکار باقی مانده در جهت افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی اشاره کردیم. امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. اگر می خواهید نکات کاربردی و مفید دیگری در مورد افزایش فالوور اینستاگرام ایرانی فرا بگیرید، پیشنهاد می کنیم لینک های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله را مشاهده کنید.