هم اکنون اینستاگرام روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد که بسیاری از آنها عکسها، فیلمها و استوری های خود را به اشتراک میگذارند. ایرانیها نیز به طور قابل توجهی از اینستاگرام استفاده میکنند؛ تا جایی که با نصب بیش از ۱۹ میلیونی آن در مارکت بازار، آن را پس از تلگرام محبوبترین شبکه اجتماعی میتوان نامید. بر همین اساس ممکن است برای بسیاری از کاربران ایرانی این سؤال پیش آمده باشد که افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام چرا و چگونه انجام میشود. ما در بخش اول و دوم مقاله ۲۰ راهکار برای افزایش فالوور ایرانی در اینستاگرام قصد داریم به این سؤال پاسخ بدهیم. پس تا انتها با رستا آی تی همراه باشید.
۲۰ راهکار برای افزایش فالوور ایرانی در اینستاگرام
مقاله ۲۰ راهکار برای افزایش فالوور ایرانی در اینستاگرام شامل ۴ بخش کلی زیر است:
- چگونگی تنظیم پروفایل در اینستاگرام
- اهمیت تنظیم هدف و چگونگی ایجاد استراتژی مشخص در اینستاگرام
- چگونگی نوشتن محتوای صحیح در اینستاگرام
- نکاتی برای کمک به افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام
چگونگی تنظیم پروفایل در اینستاگرام
در این بخش از مقاله به ذکر ۴ نکته برای بهبود پروفایل اینستاگرام در راستای کمک به افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام میپردازیم.
۱- نوشتن یک بیوی بینظیر
فقط دو دهم ثانیه طول میکشد تا نظر کسی در مورد کسب وکار آنلاین شما شکل بگیرد. این به این معنی است که که ایجاد یک تأثیر بزرگ با محتوای پروفایل و بیو خوب فوق العاده مهم است.
بیو شما حائز اهمیت است؛ چرا که می تواند تاثیر زیادی بر افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام داشته باشد و احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام بازدید، از پروفایل شما میبینند. همچنین نقش مهمی در تصمیمات و افکار مردم دارد که آیا شما را فالو کنند، یا مطالب شما را مرور کنند یا حتی روی لینک وب سایت شما کلیک کنند.
ویژگی های یک بیوی خوب در جهت افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام
- کمی درباره خودتان یا برندتان و کسب و کارتان توضیح دهد.
- هدف کسب و کارتان را طوری نشان دهد که برای مخاطبان جذاب باشد.
- از برندینگ و صدای شما برای کمک به برقراری ارتباط با جامعه استفاده کند.
۲- اضافه کردن یک لینک
تنها مکان اینستاگرام (به استثنای استوری برخی از پروفایل های تجاری) که در آن شما میتوانید یک لینک قابل کلیک را به اشتراک بگذارید، بیو است. بنابراین این مکان فوق العاده با ارزش است که از آن می توانید به عنوان محلی برای افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه چند استراتژی برای این مکان را با هم مرور میکنیم:
- اکثر حسابهای اینستاگرام تمایل دارند از این لینک برای هدایت ترافیک به صفحه اصلی خود استفاده کنند.
- برخی دیگر پروفایل اینستاگرام خود را به صفحات خاص مربوط به کمپین و یا صفحات جداگانه لینک میدهند.
- بسیاری از برندها نیز لینک خود را به طور منظم به روز رسانی میکنند تا ترافیک را به آخرین بخش از مطالب خود هدایت کنند.
۳- یک پروفایل تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
ایجاد پروفایل تجاری در اینستاگرام کار ساده ای است. کافی است یه حساب فیسبوک برای اتصال به حساب اینستاگرام خود داشته باشید. هنگام تبدیل به یک پروفایل تجاری، شما میتوانید اطلاعات اضافی درباره کسب و کارتان را در پروفایل خود اضافه کنید. به عنوان مثال، شما میتوانید یک شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی کسب و کار خود را اضافه کنید. استفاده صحیح از قابلیتهای اکانت تجاری اینستاگرام میتواند به شما کمک شایانی در افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام کند.
۴- از یک تصویر پروفایل قابل تشخیص استفاده کنید
هنگامی که نوبت به انتخاب یک تصویر برای پروفایل میرسد، مهم است که وقتی کاربران از پروفایل شما بازدید میکنند، فوراً آن را تشخیص دهند. برای اکثر شرکتها این به معنی انتخاب یکی از گزینههای زیر است:
- لوگو
- لوگو مارک (لوگو، منهای هر کلمهای)
- یک تصویر مرتبط با کسب و کار (منهای لوگو)
مطمئناً در اینجا درست یا غلط وجود ندارد و احساس نکنید که باید خودتان را به یکی از این گزینهها محدود کنید، اما فکر کنید که چه کاربرانی از صفحه شما بازدید میکنند و سریع نام تجاری را تشخیص میدهند.
اهمیت تنظیم هدف و چگونگی ایجاد استراتژی مشخص در اینستاگرام
۵- تعیین اهداف به منظور افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام
هنگام استفاده از هر کانال بازاریابی، مهم است که اهدافتان را بدانید. اینستاگرام نیز همین گونه است. اگر قصد دارید زمان و پول خود را در اینستاگرام برای کسب و کار سرمایه گذاری کنید، از خودتان بپرسید کهبه چه چیزی میخواهید دست پیدا کنید؟
در ادامه به اهداف مشترکی اشاره می کنیم که بسیاری از برندها، تیمها و افراد مستقل برای حضور اینستاگرامی خود انتخاب میکنند:
- نمایش محصولات یا خدمات
- ایجاد جامعه مورد نظر
- افزایش اطلاع رسانی نام تجاری
- نمایش فرهنگ و ارزش شرکت
- تبلیغات برای مشتریان بالقوه
- افزایش وفاداری به برند تجاری
- اشتراک گذاشتن اخبار و آپدیتهای شرکت
تنظیم این اهداف به شما کمک میکنند تا انواع محتوایی را تعریف کنید که در راستای افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام به اشتراک میگذارید.
۶- توجه به پالت رنگ به منظور افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام
بعضی از موفقترین حسابهای اینستاگرام تمایل دارند از یک پالت رنگ انتخاب شده برای عکسهای خود استفاده کنند و به آنها کمک کنند تا یک سبک متمایز ایجاد کنند. مثلاً برخی از اکانت ها تمایل به استفاده از رنگهای بسیار نرم و پس زمینههای آرام بر روی تصاویر خود دارند.
در اینستاگرام سعی کنید در مورد رنگهای برندینگ و سبک بصری خود فکر کنید. به این فکر کنید که چگونه میتوانید محتوای اینستاگرام خود را با رنگهای زیبا ارائه دهید؛ به طوری که افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام را به دنبال داشته باشد.
۷- از یک نوع فونت استفاده کنید
همپوشانی متن در عکسها و فیلمها در اینستاگرام یا استفاده از بسیاری از متنها برای اضافه کردن زیرنویس به ویدیو به طور فزایندهای در اینستاگرام مهم شده است. اگر متن در محتوای اینستاگرام شما نقش کلیدی ایفا میکند، مهم است که در مورد فونت مورد استفاده و نحوه ارتباط آن با فونتهای مورد استفاده در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی فکر کنید و استراتژی مناسبی برای افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام اتخاذ کنید.
چگونگی نوشتن محتوای صحیح در اینستاگرام
۸- از کپشن ها بیشترین استفاده را ببرید
کپشن ها فرصت افزایش محتوای شما را بیشتر میکنند. به همین جهت بسیاری از برندها و کاربران از کپشن نویسی برای افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام استفاده میکنند.
بعضی از آنها انتخاب میکنند که کپشن ها را به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاری داستانها و میکرو-وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار دهند. برخی دیگر از آنها برای اضافه کردن یک تیتر کوچک و مبهم در پست استفاده میکنند. برخی نیز از کپشن ها برای طرح سوال استفاده میکنند.
شما با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانید از سبک های مختلف کپشن نویسی استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که کپشن با کسب و کار شما در راستای افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام هماهنگ است.
ضمنا خوب است بدانید که کپشن های اینستاگرام به ۲۲۰۰ حرف محدود شده و پس از حدود سه خط، برای نمایش ادامه متن باید گزینه مربوط به مطالعه بیشتر را لمس کرد.
۸- همیشه پست ارسال کنید
انسجام و تکرار میتواند به مخاطبان شما کمک کند تا بفهمند که چه زمانی از شما محتوای جدیدی را انتظار داشته باشند. داشتن یک برنامه منسجم، باعث میشود تا حداکثر جذابیت خود را بدون هیچ گونه افت افزایش دهید و به افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام دست پیدا کنید.
فراموش نکنید، هر استراتژی اینستاگرام باید به طور واضح دارای یک تکرار پست هدف برای کمک به حفظ شما در مسیر مشخص باشد.
بر اساس مطالعه ای که توسط Union Metrics انجام شد، بیشتر برندها در اینستاگرام به صورت روزانه پست ارسال میکنند. در واقع، آنها به طور متوسط ۱٫۵ پست در روز ارسال میکنند. این مطالعه همچنین نشان داد که بین تکرار بالاتر و تعامل پایینتر ارتباطی وجود ندارد، به این معنا که برندهایی که بیش از دو بار در روز پست میکردند، اثرات بدی را نمیدیدند.
نتیجه افزایش فالوور ایرانی اینستاگرام
در بخش اول مقاله ۲۰ راهکار برای افزایش فالوور ایرانی در اینستاگرام برای شما از ۹ راهکار و ترفند گفتیم. در این مقاله به نکاتی درباره چگونگی تنظیم پروفایل در اینستاگرام، اهمیت تنظیم هدف و چگونگی ایجاد استراتژی مشخص در اینستاگرام و چگونگی نوشتن محتوای صحیح در اینستاگرام اشاره کردیم. در قسمت بعدی مقاله نیز به ۱۱ نکته دیگر اشاره خواهیم کرد.
همچنین به شما پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی بیشتر با افزایش فالوور اینستاگرام دو محصول افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام در ۳ مرحله را تهیه کنید.