راهنمای استفاده از لایو اینستاگرام – بخش دوم

/, مقالات/راهنمای استفاده از لایو اینستاگرام – بخش دوم

راهنمای استفاده از لایو اینستاگرام – بخش دوم

در بخش اول راهنمای استفاده از لایو اینستاگرام در مورد لایو اینستاگرام، نحوه شروع لایو و نکات دیگری در مورد ویدئوی لایو اینستاگرام گفتیم. اینک در دومین و آخرین بخش از مقاله راهنمای استفاده از لایو اینستاگرام نکات دیگری در مورد لایو را مطرح می کنیم.

راهنمای استفاده از ویدئوی لایو اینستاگرام

چگونه ویدئوی لایو اینستاگرام را به دایرکت بفرستیم؟

هنگامی که در حین پخش ویدئوی لایو اینستاگرام هستید، می‌توانید بر روی فلش یا آیکن دایرکت در پایین صفحه بزنید تا ویدئوی لایو اینستاگرام تان را به دوستانتان بفرستید. دوستان شما ویدئو را فقط در صورتی که در حین پخش لایو،آنلاین باشند،خواهند دید.هنگامی که ویدئو تمام شود،به دوستانتان پایان یافتن جریان لایو اطلاع داده می‌شود.

پس می‌توانید ویدئوی لایو اینستاگرام را از همین طریق به دوستانتان بفرستید. تمام چیزی که نیاز دارید، زدن بر روی فلش یا آیکن دایرکت برای فرستادن آن به دوستانتان است.

چگونه ویدئوی لایو اینستاگرام را تمام کنیم؟

هنگامی که آمادهٔ تمام کردن ویدئو هستید، بر روی “End” و یا انجام شد در گوشهٔ بالای صفحه بزنید. پس از ارسال می‌توانید ببینید چند نفر وارد پخش شما شده‌اند.

می‌توانید بر روی “Save” (ذخیره) در گوشه راست و بالا برای ذخیرهٔ ویدئو در فایل دوربین‌تان یا اشتراک‌گذاری آن در استوری تان،بزنید. هرچند که کامنت‌ها و عکس‌العمل‌ها در ویدئوی لایو اینستاگرام شما ذخیره نخواهند شد. اگر نمی‌خواهید ویدئو را ذخیره کنید ، پس به راحتی آن را Discard کنید.

نکته‌هایی برای ایجاد یک پخش موفق ویدئوی لایو اینستاگرام :

چگونه می‌توانیم یک ویدئوی لایو اینستاگرام موفق را پخش کنیم؟ در اینجا بعضی از راهنمایی‌های را که لازم است آن‌ها را بدانید، بیان می‌کنیم.

راهنمای استفاده از ویدئوی لایو اینستاگرام

۱- هدف تان را از پخش ویدئوی لایو اینستاگرام مشخص کنید

هر پخش ویدئوی لایو اینستاگرام باید با یک برنامه‌ریزی شروع شود.

به چیزی که امیدوار هستید تا به آن برسید فکر کنید و چرای محتوای پخش شما برای شنوندگان ارزشمند خواهد بود.

برخی از جلسات ویدئویی لایو می‌تواند شامل جلسات پرسش و پاسخ ،نمایش محصولات و اعلامیه‌های مسابقه و دادخواست باشد. اگر بینندگان شما می‌توانند فقط با جلسات لایو اطلاعات را یاد بگیرند، بنابراین این یک راه خوب برای ایجاد انگیزه در فالوور ها برای ورود به ویدئوی لایو اینستاگرام است.

برای مثال اگر میزبان جلسه پرسش و پاسخ هستید، فالوور ها برای چک کردن پخش ویدئوی لایو اینستاگرام انگیزه پیدا خواهند کرد؛ زیرا آن‌ها فرصتی برای پرسیدن سوال و یاد گرفتن اطلاعات منحصر به فرد پیدا می‌کنند.

۲- جلسات ویدئوی لایو اینستاگرام خود را از قبل ارتقاء دهید

چگونه می‌توانید بیشترین تعداد بیننده ویدئوی لایو اینستاگرام را داشته باشید؟

اجازه دهید تا فالوورها تاریخ و زمان پخشتان را از قبل بدانند. ایمیل بفرستید یا یک پست منتشر کنید. همچنین می توانید آن را در بقیهٔ اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی خودتان پخش کنید. در نتیجه بسیاری از فالورها زمانی را برای آن اختصاص خواهند داد.

۳- مشارکت با بینندگان

هدف اصلی پخش شما، مشارکت با فالوور هایتان است. می‌خواهید که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و چه بهتر که برای انجام این کار از طریق تعاملات ویدئوی لایو اینستاگرام فرصت‌هایی را ارائه می‌دهید.

برای مثال اگر اخیرا یک محصول یا خدمات جدید را ارائه داده‌اید، می‌توانید از بینندگان بازخورد آن را بپرسید، نظرات  آن‌ها را تایید کنید و تعاملات واقعی را شروع کنید. این راهی است که می‌توانید با کسانی که شما را حمایت می‌کنند، رابطه‌های طولانی مدت ایجاد کنید.

ویدئوی لایو اینستاگرام

۴- ضبط ویدئوی تست

اگر اولین بارتان است که میزبان یک جلسهٔ ویدئوی لایو اینستاگرام هستید، ایدهٔ خوبی است تا صدا و کیفیت ویدئو یتان را تست کنید. یک پس‌زمینه ساده پیدا کنید که تمرکز کاربران را بیشتر کنید. همچنین باید یک مکان ساکت پیدا کنید تا کیفیت صدا را بالا ببرید و حواس پرتی‌ها را کم کنید.

وقتی که یک مکان خوب را پیدا کردید، یک ویدئوی تست بگیرید. روشنایی و کیفیت صدا را در ویدئو تست چک کنید. آیا بسیار روشن یا بسیار تیره در ویدئو تست ظاهر شده‌اید؟ آیا می‌توانید به طور واضح پیام خود را بشنوید؟ برای رسیدن به بهترین کیفیت، وقت کافی بگذارید و به یاد داشته باشید موبایل تان شارژ کافی داشته باشد.

۵- یک طرح کلی ایجاد کنید

اگر برای یک ویدئوی لایو اینستاگرام ۳۰ دقیقه‌ای تا یک ساعتی برنامه‌ریزی می‌کنید پس مطمئن هستم که چیزهای زیادی برای صحبت کردن دارید.

بنابراین فراموش نکنید که یک طرح کلی برای همهٔ موضوعاتی که می‌خواهید در پخش بیان کنید، داشته باشید. به CTA ها اشاره کنید همانند وب سایت من را در (نام وب سایت) چک کنید یا من را در (پیج اینستاگرام) فالوو کنید.

۶- به سوالات پاسخ دهید

اگر از کاربران درخواست کردید که سوالات شان را از طریق دایرکت بپرسند، مطمئن شوید که به سوالات پاسخ داده می‌شود. این رفتار شاید به نظر ساده باشد ولی معنی زیادی برای فالوورهای تان خواهد داشت. بعد از آن، کاربران بیشتر شما را حمایت می‌کنند و باعث پیشرفت تان می‌شوند .بنابراین این حداقل کاری است که می‌توانید انجام دهید.

ویدئوی لایو اینستاگرام

۷- جلسه لایو تان را از طریق پست یا استوری خلاصه کنید

همهٔ فالورهای وفادار تان نمی‌توانند وارد پخش تان شوند. ممکن است آن‌ها در منطقهٔ زمانی متفاوتی زندگی کنند یا با مدرسه یا کار مشغول باشند. بنابراین اگر در جلسه ویدئوی لایو اینستاگرام به‌روزرسانی‌های مهمی را اعلام کنید، همانند تولید یک محصول یا یک اتفاق، پس اجازه دهید دیگر فالور هایتان از طریق پست یا استوری اینستاگرام از آن مطلع شوند. از این طریق آن‌ها می‌توانند هنوز با شما در ارتباط باشند.

علاوه بر آن در کپشن نیز به کاربران تان یادآوری کنید که Notification را روشن کنند تا لایو بعدی را از دست ندهند.

۸- معیارهایتان را به یاد آورید

در زمان پخش ویدئوی لایو اینستاگرام در آن لحظه، از طریق تحلیل گر اینستاگرام قادر به ذخیره کردن تعداد بینندگانی که وارد لایو شده‌اند، نیستید.

با این حال قبل از تمام شدن ویدئوی لایو اینستاگرام است که اینستاگرام تعداد افرادی که آن را تماشا کردند را نشان می‌دهد. مطمئن شوید که از این داده برای مقایسه کردن رشد و پیشرفت جلسات لایو تان اسکرین شات بگیرید.

۹- جایزه بینندگان ویدئوی لایو اینستاگرام

چگونه فالوور هایتان را برای وارد شدن به هر لایو تان تشویق می‌کنید؟ به آن‌ها جایزه و یا مثلا یک کد تخفیف برای محصولات و خدمات تان دهید دهید یا آن‌ها را از راه‌اندازی محصول جدید آگاه کنید. اگر شما یک سرویس یا یک دورهٔ آنلاین ارائه می‌دهید، می‌توانید به آن‌ها توصیه‌های ارزشمندی را ارائه دهید که در صورت عدم مشاهده ویدئوی لایو اینستاگرام برای آن توصیه‌ها مجبور به پرداخت هزینه هستند. از این طریق می‌توانید به فالورهایتان برای تماشای لایوهایتان انگیزه دهید.

آموزش نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

۱۰- ویدئو یتان همانند یک نشست معرفی کنید

ویدئوهای لایو در اینستاگرام شخصی‌ترین نوع تعاملات در اینستاگرام هستند. این یک تعامل از نوع بی‌حرکت و ساکن همانند عکس، ویدئو و کامنت نیست. شما در ویدئوی لایو اینستاگرام رودررو در زمان واقعی با بینندگان حرف می‌زنید.

شما در لایو کاربران را به سوال پرسیدن و کامنت دادن تشویق می‌کنید و سپس جواب خودتان را می‌گویید.

اگر دارای کسب و کار هستید، جلسه لایو تان را همانند یک جلسه مقدماتی اجرا کنید. هدف این است که بینندگان برند شما را بشناسند، با شما آشنا شوند و به شما اعتماد کنند. پس واقعی رفتار کنید و خودتان، محصول یا سرویس‌تان را معرفی کنید.

به خاطر داشته باشید بحث‌های ویدئوی لایو اینستاگرام قابل برنامه‌ریزی نیستند. مهم نیست که چقدر برای آن‌ها آماده هستید. هدف این است که خود واقعی‌تان را به مخاطبان نشان دهید. بنابراین آرام باشید و فقط خودتان باشید.

مجبور نیستید که در کل زمان پخش لایو چیزهای الهام‌بخش یا عالی بگویید. اگر شما یک اینفلوئنسر هستید، فقط به خاطر تعامل با دوستان یا طرفدارانتان صحبت کنید و اگر در تجارت هستید، تصور کنید که در حال تعامل با اولین مشتریانتان هستید. به یاد داشته باشید که چگونگی تعامل با مشتریانتان بر چگونگی رشد تجارتتان تاثیر خواهد گذاشت.

سخنی با شما

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربرپسند است. شما به راحتی می‌توانید جریان ویدئوی لایو اینستاگرام را شروع کنید، دوستانتان را برای ملحق شدن دعوت کنید، از فیلترهای صورت استفاده کنید و به دنبال ویدئوهای لایو برتر بگردید.

هرچند که میزبانی یک ویدئوی لایو اینستاگرام موفق کار زیادی می‌خواهد. پیش از آن باید جریان لایوتان را ارتقا دهید، یک طرح کلی بسازید و یک ویدئو تست ضبط کنید.در حین جریان لایو، باید مخاطبان را درگیر و علاقه آن‌ها را در طول کل پخش حفظ کنید. فقط آرام و خودتان باشید.به گونه‌ای صحبت کنید که انگار خودتان را به دوست یا یک مشتری معرفی می‌کنید .به صورت عادی ارتباط برقرار کنید و فقط از آن لذت ببرید.

بعد از پخش، از جایزه بینندگان مطمئن شوید.جریان ویدئوی لایو اینستاگرام را در یک پست یا استوری اینستاگرام خلاصه کنید و معیارهایتان را به یاد آورید.

ویدئوی لایو اینستاگرام این فرصت را به شما می‌دهد تا رودررو با افراد دیگر صحبت کنید. این شخصی‌تر از پست‌های وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی است زیرا تعاملات در زمان واقعی صورت می‌گیرد. استفاده کردن از آن کمی زمان می‌برد ولی نتایج آن ارزشمند است.

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۶ ۱۰:۳۲:۴۷ +۰۳:۳۰ شهریور ۲ام, ۱۳۹۷|اینستاگرام, مقالات|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید