تبدیل مخاطبان به مشتری با ویدئومارکتینگ

//تبدیل مخاطبان به مشتری با ویدئومارکتینگ

تبدیل مخاطبان به مشتری با ویدئومارکتینگ

Video marketing یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی محتوایی است. با بازاریابی محتوایی شما قادر خواهید بود مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید. حال اگر جنس این نوع بازاریابی از نوع ویدئویی باشد که این مشتریان به مشتریان وفادار دائمی تبدیل کنید.
motion graphic هم از جنس این‌گونه بازاریابی است. شما با دیدن نمونه های موشن گرافیک شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانید پی به موفقیت آن‌ها در نحوه بازاریابی ببرید. در این مقاله قصد دارم با شما درباره نمونه های موشن گرافیک که به آسانی توانسته کسب‌وکارهای مختلف را رونق دهد صحبت کنم.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

تعریف video marketing خیلی پیچیده نیست. بازاریابی با video یکی از انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. برندها نیازمند استراتژی  بازاریابی با video هستند. در واقع برندها به کمک آن به معرفی محصول، خدمت و یا ارتباط با مشتریان می‌پردازند. البته این ایده جدیدی نیست. چیزی که در این مورد حائز اهمیت است این است که video ها و به خصوص نمونه های موشن گرافیک نقش اصلی و مرکزی را در پلتفرم‌های آنلاین و کمپین‌های تبلیغاتی داشته باشند.

اهمیت ویدئومارکتینگ در تبلیغات

به گزارش HubSpot 54% مشتریان تمایل دارند که فیلم‌های مربوط به برند خود را ببینند. سهم دیگر انواع روش‌های بازاریابی در این میان کم‌تر بوده است.
در مطالعه دیگری که توسط گروه HubSpot انجام شد نشان داد که محتوای ویدئویی از جمله
نمونه های موشن گرافیک (۴۳%) نسبت به دیگر گروه‌های محتوایی شامل عکس (۳۶%)، محتوای متنی (۱۸%) و محتوای صوتی (۳%) بیشتر ماندگار می‌شود.

نمونه های موشن گرافیک چیست؟

شاید کمی در مورد این فرمت دچار سردرگمی شده باشید. آیا آن‌ها Film هستند؟ آیا آن‌ها کارتون هستند؟ اساساً motion graphic اصطلاح صنعت برای گروهی از video های متحرک است. آن‌ها ممکن است شامل انیمیشن‌های ۲D،۳D و یا گیف باشند. نمونه های موشن گرافیک می‌تواند شامل تمامی جلوه‌ها صوتی و تصویری و… باشد.

آیا استفاده از ویدئو برای استراتژی‌های بازاریابی کافی است؟

استفاده از Film ها و به طور دقیق‌تر استفاده از نمونه های موشن گرافیک کاری بسیار هوشمندانه است. چرا؟!

چون video ها قدرتمندترین و جذاب‌ترین و یکی از بهترین ابزار بازاریابی هستند. نکته‌ای که در ایجاد نمونه های موشن گرافیک اهمیت دارد این است که آیا فقط ساخت نمونه های موشن گرافیک برای بازاریابی کفایت می‌کند؟!
پاسخ این سؤال قطعاً خیر است. اینکه انواع نمونه های موشن گرافیک را شناسایی کنید و تشخیص دهید که چه نوع ویدئو هایی برای بازاریابی اهمیت دارد. در این صورت به جای پیشرفت، به عقب باز خواهید گشت.

نمونه های موشن گرافیک ستون تبلیغات

شما باید محتوای ویدئو هایی را به عنوان ستون بازاریابی خود مشاهده کنید. انواع مختلف نمونه های موشن گرافیک برای برآوردن نیازهای مشتریان شما کاربرد دارد. این نیازها قطعاً متفاوت است. چرا که lead های شما سؤالات و اشکالات مختلفی ممکن است در راه تبدیل شدن به مشتریان شما داشته باشند. تنها یک فیلم نمی‌تواند تمامی این نیازها را پوشش دهد.
آنچه شما در ابتدا نیاز دارید انواع مختلفی از نمونه های موشن گرافیک و ویدئو های گوناگون است. این فیلم ها به شما و مشتریان و مخاطبان شما کمک خواهند نمود که بهتر و بیشتر این جاده را طی کنید.

Lead چیست؟

طبق تعریفی که ویکی‌پدیا از Lead ارائه می‌دهد: تولید Lead شروع علاقه یا تحقیق مصرف‌کنندگان یا مشتریان به محصولات یا خدمات یک شرکت است. تولید Lead یا مشتریان بالقوه معمولاً تحت پوشش تبلیغات صورت می‌گیرد؛ اما ممکن است شامل منابع غیر پرداختی مانند نتایج ارگانیک موتورهای جست‌وجو و یا ارجاع از مشتریان موجود نیز باشد.

استراتژی ویدئوی هوشمند

بازاریابی وارد شونده به این برمی‌گردد که شما چه میزان توانسته‌اید مشتریان خود را به سمت خود برگردانید. راز جذب مخاطبان شما و تبدیل آن‌ها به یک مشتری و همچنین حفظ مشتریان سابق در ارائه اطلاعات ارزشمند و نوع محتوایی است که آن‌ها نیاز دارند.
همان‌طور که در بالا عنوان شد ساخت ویدئوها و نمونه های موشن گرافیک به تنهایی برای بازاریابی کفایت نمی‌کند. اگر می‌خواهید فیلم های شفاف و مفیدی داشته باشید و به مخاطبان خود عرضه کنید باید این توانایی را داشته باشید که آن‌ها را در زمان مناسب استفاده نمایید.
اینکه چه موقع یک ویدئو را استفاده کنید برمی‌گردد به این که شما چه میزان مخاطبان هدف خود را می‌شناسید. اگر نقاط ضعف خود را ردیابی کنید خواهید دانست چه فیلم هایی برای مشتریان شما کارگشا خواهد بود و آن‌ها را به مرحله خرید می‌رساند.

انواع ویدئو برای سفر خریداران (buyer’s journey)

در طی سفر خریدار مشتریان آتی شما سه مرحله اصلی را طی خواهند نمود: آگاهی، درنظر گرفتن و تصمیم‌ گیری! هرکدام از این مراحل مستلزم انواع خاصی از محتوا هستند. چرا که در هریک از این مراحل مخاطبان شما دارای نیازهایی هستند و انتظار می‌رود که این نیازها توسط تولیدکننده محتوا دیده و پاسخ داده شود.

انواع نمونه های موشن گرافیک برای هر مرحله از سفر خریدار

از نمونه های موشن گرافیک موفق برای سفر خریدار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. هرکدام از انواع نمونه های موشن گرافیک برای طی کردن بخشی از سفر خریدار می‌تواند تأثیر خوبی بر میزان فروش و بازاریابی داشته باشند.

۱_مرحله آگاهی

در طول مرحله اول سفر مخاطبی شما کم‌کم متوجه این موضوع خواهند شد که به یک راه حل نیاز دارند. در این مرحله کار شما چیست؟
ارائه راه‌حل‌هایی که به آن‌ها کمک کند تا مشکلاتشان را درک کنند. همچنین در نظر داشته باشید که این اولین تماس بین مخاطب شما و نام تجاری شماست. بنابراین شما باید بهترین تأثیر اولیه را بگذارید.

نمونه های موشن گرافیک آموزشی

مردم دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند و مهم‌تر از همه اینکه آن‌ها دوست دارند محتوای مفید که یاد گرفته‌اند را با همتایان خود به اشتراک بگذارند.
فیلم‌ها یا نمونه های موشن گرافیک آموزشی این قدرت را دارند و آن به ابزاری مفید برای مرحله آگاهی سفر خریدار تبدیل می‌کنند. در طی این مرحله مخاطبان شما به دنبال اطلاعات هستند. در اینجا شما آماده ارائه تمام پاسخ‌ها هستید.
این نمونه های موشن گرافیک بسیار جالب هستند. حتی نباید لحظه‌ای تصور کنید که این
نمونه های موشن گرافیک به دلیل آموزشی بودن خسته کننده هستند. اگر باور ندارید این فیلم را ببنید. این قطعه در رابطه با بهترین استایل نمونه های موشن گرافیک توضیحی برای بیزینس شما می‌باشد.

تبلیغات تجاری

آیا می‌خواهید اولین تأثیر خوب را روی مخاطبان خود بگذارید. تبلیغات تجاری راه شما هستند. این نمونه های موشن گرافیک روح و باورهای برند شما را با مخاطبان شما به اشتراک می‌گذارند. مهم‌ترین چیز آن است که این نمونه های موشن گرافیک مخاطبان شما را ترغیب می‌کنند که بیشتر در مورد شما بدانند. به عنوان مثال این نمونه انیمیشن در مورد سرزمین تورتیلا را می‌توانید برای تائید درستی این مطلب ببیند.

۲_ مرحله در نظر گرفتن

مرحله میانی سفر خریدار به وسیله تحقیق تعریف می‌گردد. مخاطبان شما در مرحله قبل از نیازهای خود آگاه شدند. اکنون در این مرحله به دنبال راه حل هستند.
در این مرحله وظیفه شما این است که اطلاعات مربوط به این راه‌حل‌ها را ارائه دهید. همچنین لازم است توضیحاتی در خصوص اینکه چرا این راه‌حل‌ها مؤثر است و بهترین است ارائه دهید.

نمونه های موشن گرافیک توضیحی

نمونه های موشن گرافیک توضیحی یک قطعه فیلم کوتاه و قدرتمند است که پیچیده‌ترین جزئیات شرکت شما را به ساده‌ترین صورت به مخاطبان شما ارائه می‌کند.
در واقع این نمونه های موشن گرافیک تمامی اطلاعات از جمله نام تجاری، محصول خود، نحوه بهبود زندگی مشتریان در مورد استفاده از این خدمت و محصول را ارائه می‌کنند. این نمونه های موشن گرافیک تمامی این اطلاعات را در کمتر از ۹۰ ثانیه به مخاطبان عرضه می‌کند.
به دلیل همین تولید قدرت است که بازاریابان به نمونه‌ های موشن گرافیک توضیحی علاقه‌مند هستند. چرا که ویدئو های توضیحی بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان به مخاطبان منتقل می‌کنند.
ویدئو های توضیحی طیف گسترده‌ای از سبک‌ها را شامل می‌گردند از جمله آن‌ها می‌توان به ویدئو ها و انیمیشن‌های کارتونی و… اشاره نمود. شما می‌بایست بهترین این ویدئو ها را که با کسب و کار و برند شما سنخیت دارد برگزینید.
در اینجا یکی از این نوع نمونه های موشن گرافیک توضیحی را برای شما به اشتراک می‌گذاریم. Videa یکی از نمونه های موشن گرافیک توضیحی است.

نمونه های موشن گرافیک ̏̏̋ How-To

در طی مراحل بررسی، مخاطبان شما همچنین به دنبال اطلاعات هستند. آن‌ها باید بیشتر بدانند که راه‌های مختلفی برای حل مشکلات آن‌ها وجود دارد. نمونه های موشن گرافیک “چگونه به”، شما به آن‌ها اطلاعاتی را که در مورد آن نیاز دارند را به آن‌ها می‌دهید!
شما می‌توانید با استفاده از محصولات خود به آموزش آن‌ها بپردازید. در اینجا یک نمونه تیزر در این زمینه  clean your grill می‌توانید ببنید.

نمونه های موشن گرافیک در مورد معرفی محصول و خدمت

هیچ چیز مفیدتر از نمونه های موشن گرافیک در مورد محصول برای اینکه نشان دهند محصولات شما عالی هستند مفید نیست. اساساً نمونه های موشن گرافیک محصول محصولات شما را در عمل نشان می‌دهند و معرفی می‌کنند.
در این مورد نیز می‌توان به نمونه های موشن گرافیک گروه رستا آی تی اشاره نمود. در ادامه می‌توانید از این نمونه های موشن گرافیک را در لینک ببنید.

۳_مرحله تصمیم گیری

اینک زمان نمایش است. حال زمان آن رسیده که بینندگان شما تصمیم خرید را می‌گیرند. در این مرحله مخاطبان به گزینه‌های خود نگاه می‌کنند. آیا آن‌ها شما را ترجیح می‌دهند یا رقبای شما را؟!
اگر می‌خواهید آن‌ها شما را انتخاب کنند، محتوای ویدئویی شما باید وفاداری و اعتماد به نام تجاری شما را بهبود بخشند. در این مرحله می‌بایست به آن‌ها اعتماد لازم را بدهید که محصولات و خدمات شما بهتر از دیگران هستند.

ویدئوهای داستان شرکت

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند برای یک نام تجاری صداقت و وفاداری ایجاد کند و در واقع وفاداری برند شما را به تصویر بکشد ویدئو هایی در خصوص داستان شرکت است. همچنین تیزر هایی با عنوان درباره ما می‌تواند برای این منظور باشد. این موارد برای نشان دادن پشت صحنه نام تجاری شما می‌تواند مفید باشد.داستان شرکت خود را به اشتراک بگذارید. واقعی بودن داستان‌ها در مورد شرکت شما می‌تواند مخاطبان شما را هیجان زده کرده و به شما و برند شما بیشتر اعتماد نمایند.

کلام آخر

درست کردن ویدئوها به شرطی می‌تواند مفید واقع گردد که به صورت هدفمند باشد. این فیلم ها لازم است که با توجه به نیازسنجی مخاطبان طراحی و به نمایش دربیایند. پس اولین و مهم‌ترین قدم در مورد video marketing شناخت مشتریان و نیازهای آن‌ها خواهد بود.
در این مقاله به موضوعات کلیدی و مهم سفر خریدار، مراحل آن و اینکه برای هر مرحله چه نوع محتوایی لازم است که یک مخاطب تبدیل به مشتری گردد مطرح گردد. امید است با مطالعه این مقاله پی به اهمیت video marketing و اینکه چه پیش نیازهایی برای این نوع از بازاریابی لازم است برده باشید.

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۶ ۱۰:۲۴:۴۶ +۰۳:۳۰ مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۷|موشن گرافیک|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید