معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

////معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

معرفی گزینه‌های اینستاگرام

چندین سال پیش وقتی برای اولین بار عضو اینستاگرام شدم کار کردن با آن برای من بسیار سخت بود. یادم می‌آید از بس برایم سخت بود روز اول عضویت آن را حذف کردم. بعد از چند­ ماه بنا بر نیازم دوباره عضو آن شدم؛ و تصمیم گرفتم سفت‌وسخت آن را یاد بگیرم. این مقاله با هدف معرفی گزینه­های اینستاگرام برای راحتی کسانی که آشنایی ندارند یا آشنایی کمی دارند نوشته‌شده است. با ما همراه باشید.

 

بعد از ورود به اینستاگرام

زمانی که برنامه را باز می‌کنید با یک تصویر بزرگ مواجه می‌شوید که به این فید (محل نمایش پست‌ها) میگویند.

اگر کمی دقت کنید در پایین فید یک نوار وجود دارد که شامل ۵ گزینه است. در شکل شماره‌گذاری شده است.

  1. Home (آیکون خانه)
  2. Search (آیکون ذره­بین)
  3. Add post (آیکون +)
  4. Like (آیکون قلب)
  5. Profile (آیکون تصویر پروفایل شما)

حال نوبت آن رسیده که به بررسی شماره­های ۱ تا ۵ شکل­های بالا به‌طور جزئی بپردازیم.

اول به بررسی صفحه‌ای که به‌محض ورود در اینستاگرام با آن روبه­رو می­شویم خواه پرداخت.

Home (آیکون خانه)

Home (شماره ۱ شکل ۱) در بالاترین نقطه صفحه یک نوار می­بینیم که دو آیکون دارد. برای شما نام می­بریم؛ و در زیر برای شما به‌طور کامل تشریح می‌کنیم.

  1. Story (آیکون دوربین)
  2. Direct (آیکون پیام‌رسان)

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

 Story (آیکون دوربین)

این آیکون در گوشه سمت چپ بالای Home یا خانه اینستاگرام موجود است. شما با لمس این گزینه وارد فضای دوربین مانند برای گرفتن عکس یا فیلم استوری و یا آپلود آن­ها می­شوید؛ که خود زیرمجموعه‌هایی دارد که بعداً آن­ها را ذکر خواهم کرد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Direct (آیکون پیام‌رسان)

من اوایل استفاده از اینستاگرام را نمی­دانستم و محل پیام­رسان این برنامه پیدا نمیکردم. حتماً شما هم می­خواهید بدانید پیام­های ارسالی یا دریافتی را کجا باید مدیریت کرد؟ دایرکت پاسخ سؤال ما است. در مرحله اول وارد صفحه home (شماره ۱ در شکل ۱) شوید. سمت راست بالای صفحه HOME را اگر نگاه کنید. یک آیکون شبیه موشک می­بینید. وارد این قسمت شوید. با وارد شدن به این صفحه سه آیکون را مشاهده می­کنید که به ترتیب نام می­برم.

  1. آیکون +
  2. Search (آیکون ذره‌بین)
  3. Camera (آیکون دوربین)

آیکون +

این گزینه در صفحه دایرکت هم موجود است. بعد از ورود به دایرکت در قسمت بالای سمت راست (شکل شماره ۳) این گزینه را می­بینید. شما با کلیک روی آن می‌توانید تکی یا گروهی پیام ارسال نمایید. حتی سرچ کنید؛ و پیامی را برای فرد یا افراد (گروه اینستاگرام) بفرستید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Search (جست­جو)

این گزینه که در دایرکت اینستاگرام هم وجود دارد. بعد از ورود به بخش دایرکت در بالا زیر آیکون + (شکل ۴) مشاهده می‌شود. شما می‌توانید اعضایی را که تمایل دارید پیام ارسال کنید را جست­وجو کنید. این گزینه برخلاف + که ارسال گروهی بود. فقط یک آی دی را برای ارسال پیام می­توانید انتخاب کنید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Meseage (لیست پیام­ها)

این لیست در دایرکت اینستاگرام لیست اعضا و گروه­هایی را نشان می‌دهد که برای آن­ها پیام ارسال نموده­اید.

Camera (آیکون دوربین)

با استفاده از این قسمت که در پایین صفحه دایرکت قرار دارد (شکل ۵) می­توانید عکس­ها را افکت‌ گذاری کنید و پیام مورد­نظر خود را در قالب عکس ارسال نمایید. یا سیو کنید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

آیکون­های دایره‌ای (استوری)

یک بار از قسمت دایرکت که بک بدین یا عقب سپس بالای صفحه را نگاه کنید. زیر این نواری که توضیح دادیم سمت چپ یک قاب دایره‌ای شکل است که به آن عکس پروفایل شما می­گویند یعنی با چه تصویری دیگران شما را می­بینند. شما می‌توانید با لمس عکس پروفایلتان در این قسمت استوری اضافه کنید. در سمت راست آن تعدادی دایره می­بینید (شکل شماره ۶) که به آن­ها استوری (در مورد این امکان در قسمت­های بعدی بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد) می­گویند. با باز کردن آن می‌توانید استوری کسانی که دنبال می­کنید را ببینید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

پست­ها

زیر این نوار استوری یک سری عکس و کلیپ موجود است. مراقب باشید زیرا ممکن است به دیدن این عکس و فیلم­های جذاب اعتیاد پیدا کنید. این­ صفحه جذاب از اینستاگرام پست نام دارند. اگر با دیدن آن­ها لذت بردید می­توانید با علامت شکل قلب آن‌ها را لایک کنید یا با علامت کناری آن کامنت (نظر) بگذارید. هم‌چنین با علامت اشتراک­گذاری در کنار علامت کامنت پست آن را برای دیگران بفرستید. اگر هم خواستید دانلود کنید و نتوانستید نگران نباشید. شما با سمت راست­ترین گزینه زیر پست‌ها می­توانید آن را در کلکسیون ذخیره یا آرشیو کنید (شکل ۷). بعداً در مورد بایگانی یا کلکسیون صحبت خواهیم کرد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

شکل قلب یا لایک زیر پست

این گزینه برای لایک کردن عکس یا فیلم است. با یک‌بار کلیک قلب قرمز می‌شود؛ و لایک زده می­شود. با کلیک مجدد آنلایک یعنی لایک­تان برداشته می­شود (شکل ۷).

کامنت زیر پست­ها

این برای نظر دادن شما در مورد پست‌های دوستانتان است؛ که بعد از ارسال نظر یا وارد شدن به این گزینه می­توانید نظرات بقیه رو ببینید لایک کنید و یا پاسخ دهید (شکل ۷).

اشتراک‌گذاری

برای ارسال این پست به سایر اعضای اینستاگرام با سرچ آی دی یا انتخاب اسم این گزینه مورداستفاده است (شکل ۷).

ذخیره در کلکسیون

با کلیک روی این گزینه این عکس در کلکسیون موجود در صفحه پروفایلتان اضافه می­شود (شکل ۷).

profile (آیکون تصویر پروفایل شما)

حالا نوبت به یک صفحه جدید رسید که بررسی کنیم. می­خواهیم بعد از بررسی خانه یک میانبر بزنیم و پروفایل یعنی آیکون شماره ۵ در شکل ۱ را بررسی کنیم. با کلیک روی قاب پایین سمت راست (شکل ۸) اگر عکس پروفایل داشته باشید تصویر پروفایلتان را می‌بینید وارد پیج خودتان می­شوید. با وارد شدن به پیج­تان تنظیمات اصلی را می­توانید عوض کنید. از بالا سمت چپ شروع به معرفی هرکدام می‌کنم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

گزینه های پروفایل

اولین قسمت این صفحه یک نوار خاکستری بالای صفحه است. یک نوشته سمت چپ و سه تا آیکون سمت راست دارد؛ که به ترتیب از سمت چپ نام می­بریم (شکل ۹).

نام­ کاربری یا username

آیکون ساعت یا stories archive

آیکون مخاطب یا Discover People

سه‌نقطه یا Option

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

نام­کاربری یا username

سمت چپ و بالای پیج شما نام کاربری یا آی دی شماست که بقیه برای یافتن شما آن را سرچ می‌کنند (شکل ۹).

آیکون ساعت یا stories archive

این گزینه آرشیوی از استوری­های شما را نگه‌داری می‌کند (شکل ۹).

آیکون مخاطب یا Discover People

این گزینه برای شناسایی و فالوو کردن سه نوع از مخاطبان استفاده می‌شود.

مخاطبان گوشی شما
فالوورها یا ادلیست فیس‌بوک
کسانی که اینستاگرام حدس میزند شما بشناسید. به ترتیب از سمت راست این صفحه ذکر کردم.

سه‌نقطه Option

همین سه‌نقطه قلب اینستاگرام شماست! با یادگیری خوب این سه‌نقطه تقریبا همه اینستاگرام را یاد گرفته‌اید. اگر گفتید جای این سه‌نقطه کجاست؟
در گوشه بالا سمت راست پروفایل شماست (شکل ۹).

 

قلب اینستاگرام کجاست؟

در زیر می­خواهم شما را با قلب اینستاگرام آشنا کنم. اول کافی است وارد اینستاگرام شوید و روی سه­ نقطه آن بالا سمت راست صفحه خودتان کلیک کنید. حالا برای شما توضیح می­دهم هرکدام از این­ فیلدها کارشان چیست. با ما همراه شوید تا در ادامه، قلب اینستاگرام را برایتان باز کنیم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

 

INVITE FREANDS (دعوت از دوستان)

بعد از ورود به option (آیکون سه‌نقطه) اولین فیلدی که با آن روبه­رو می­شویم INVITE FREANDS است؛ که زیر آن Invite Facebook Friends مشاهده می‌شود (شکل ۱۰).

Invite Facebook Friends (دعوت از طریق فیس‌بوک)

برای دعوت دوستان فیس‌بوک شما به پیج اینستاگرام شما استفاده می­شود (شکل ۱۰). که در صورت تمایل به استفاده از این گزینه لازم است در فیس‌بوک یک اکانت داشته باشید سپس وارد (لاگین)  شوید.

FLLOW PEOPLE (دنبال کردن افراد)

بعد از ورود به option (آیکون سه‌نقطه)  شکل ۱۱ را مشاهده کنید. دو گزینه Facebook Friends و Cantact را می‌بینید که در زیر جزئیات آن را بیان می­کنیم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Facebook Friends (دوستان فیس‌بوک)

برای مشاهده و ارسال درخواست فالووینگ (دنبال کردن) به دوستان فیس‌بوک از این گزینه استفاده می‌شود.­ که در صورت تمایل به استفاده از این گزینه لازم است در فیس‌بوک یک اکانت داشته باشید؛ و وارد شوید.

Cantacts (مخاطبین)

مخاطبانی که با شماره تلفن‌های سیو شده در گوشی شما در اینستاگرام عضو شده­اند را در این گزینه می­توانید ببینید و فالوو کنید.

ACCOUNT (اکانت)

اگر شکل ۱۲ را مشاهده کنید این عنوان را میبینید که شامل زیرمجموعه‌های زیر است.

Photos Of you، Saved، Story settings، Edit profile، Change Password، Two- Factor Authentication، Posts You’ve Liked، Blocked Users، Switch To Business Profile، Private Account است. در زیر توضیحات دقیقی در مورد هرکدام بیان خواهیم کرد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Photos Of You (عکس­های شما)

شکل ۱۲ را مشاهده کنید این فیلد مربوط به عکس­های موجود در پست­های شماست که می­توانید یکی از گزینه‌ها اضافه شدن به‌صورت اتوماتیک یا اضافه شدن به‌صورت دستی را انتخاب کنید.

Saved (ذخیره شده)

همان‌طور که در شکل ۱۳ مشاهده می‌کنید. این قسمت مربوط به پست­هایی است که بایگانی شده‌اند.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام
(یادآوری: در قسمت پست­ها وقتی سمت راست­ترین گزینه زیر پست را می­زدید پست در این قسمت ذخیره می­شد) بعد از باز کردن این صفحه در بالای صفحه مشاهده می­کنید که دو تب all و collection (طبق شکل ۱۴) دارد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

All (همه)

مطابق شکل ۱۴ همه پست‌های بایگانی (ذخیره شده)

یادآوری: زیر پست­ها سمت راست دکمه برای ذخیره‌سازی وجود دارد که در این تب موجود هستند.

 collection(کلکسیون)

ساخت مجموعه و دسته‌بندی این بایگانی­ها در این تب قرار می­گیرد (طبق شکل ۱۴).

Story settings (تنظیمات استوری)

در قسمت استوری توضیح داده می‌شود.

Edit profile (ویرایش پروفایل)

اگر به شکل شماره ۱۵ با دقت نگاه کنید. این قسمتی است که بعد از ورود به صفحه یا پروفایلتان قسمت بالا زیر عکس پروفایلتان می­بینید. بعد از ورود به این صفحه طبق شکل ۱۶ و ۱۷ شامل فیلدهایی مثل عکس، اسم، متن زیر اسم (بیو)، وب‌سایت یا لینک تلگرام و سه تا فیلد خصوصی دیگر مثل ایمیل، شماره، جنسیت هست. پس توضیحات زیر که مربوط به هر فیلد است را با دقت بیشتری بخوانید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Change photo (تغییر عکس)

با مشاهده شکل ۱۶ اولین و بالاترین قسمت بعد از ورود به این قسمت مربوط به تغییر عکس پروفایل است. با زدن روی Change Photo سه گزینه (شکل ۱۷) به ترتیب با این عناوین باز می­شود.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

New Profile Photo (گذاشتن عکس جدید)

برای گذاشتن عکس جدید روی پروفایل استفاده می‌شود. دقیقاً امکانات و مراحلی مانند گذاشتن پست دارد (شکل ۱۷).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Import From Facebook (ورود عکس از فیس‌بوک)

برای گذاشتن عکس از فیس‌بوک استفاده می­شود.

Import From Twitter (ورود از تویتر)

برای گذاشتن عکس از توییتر استفاده می­شود.

Remove Profile Photo (حذف عکس پروفایل)

برای حذف عکس پروفایل استفاده می‌شود (شکل ۱۷).

Name (نام)

اگر تصویر شماره ۱۸ را نگاه کنید نام شما را که در زیر عکس پروفایلتان نمایش داده می­شود را نشان می­دهد که در این قسمت قابل ویرایش است.

 

User Name (آیدی)

نام کاربری یا آیدی شما را نمایش می‌دهد؛ که در اینجا با یک نام یکتا قابل تعویض است.(شکل ۱۸)

Web Site (لینک وب‌سایت یا لینک عضویت کانال تلگرام)

برای گذاشتن لینک وب‌سایت که قابل کلیک است از این فیلد استفاده می­شود (شکل ۱۸).

Bio (بیوگرافی)

این گزینه مخصوص نوشتن بیوگرافی است که در زیر عکس پروفایل ظاهر می­شود (شکل ۱۸).

این­ گزینه­هایی بود در پروفایل شما قابل نمایش هستند. در صفحه­ای که هستید سه مشخصه دیگر موجود است که کاملاً خصوصی می­باشد. ضمناً این مشخصه­ها را اینستاگرام در صفحه شما نمایش نمی­دهد. در ادامه کارایی آن­ها را برای شما ذکر می­کنم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

 

PRIVATE INFORMATION (اطلاعات خصوصی)

اطلاعاتی که برای دیگران نمایش داده نمی­شود مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن که یکی از آن­ها اجباری است و جنسیت شما که اجباری نیست (شکل ۱۹)؛ که برای امنیت و سایر امور ممکن است از طرف اینستاگرام درخواست شود.

E-mail Address (آدرس ایمیل)

اگر با شماره تلفن عضو اینستاگرام شده‌اید. در این قسمت ایمیل خود را وارد کنید. این کار برای بازنشانی رمز عبور و امنیت ممکن است لازم شود (شکل ۱۹).

Phone Number (شماره تلفن)

همان‌طور که در شکل ۱۹ می­بینید این فیلد هم مانند ایمیل است. اگر با ایمیل عضو اینستاگرام شده‌اید شماره را جهت بازیابی رمز عبور و… وارد نمایید.

Gender (جنسیت)

این گزینه برای تعیین جنسیت شما استفاده می‌شود (شکل ۱۹).

به عقب برگردیم یعنی روی فلش بازگشت بزنیم و یک به معرفی بقیه سطرهای داخلی (سه‌نقطه یا option).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Change Password (تغییر گذرواژه)

اگر شکل ۲۰ و ۲۱ را نگاه کنید متوجه خواهید شد این قسمت مخصوص تغییر رمز ورود اینستاگرام است؛ که دارای سه فیلد است. در فیلد اول رمز قبلی را بزنید و دو فیلد بعدی رمز جدید را وارد کنید. در آخر تایید نمایید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Two- Factor Authentication (تائید هویت دوعاملی)

با روشن کردن این گزینه برای شما کدی می­فرستد که هنگام ورود به اینستاگرام تشخیص می‌دهد خود شما وارد اینستاگرام شده‌اید یا شخص دیگر (آیا شما مالک این حساب کاربری هستید یا خیر!) این یک روش تعیین هویت دومرحله‌ای است که برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری در این فضای مجازی مفید است.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Posts You’ve Liked (پست­های که پسندیده­اید)

مطابق شکل ۲۳ پست­هایی را نشان می‌دهد که شما لایک کرده­اید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Blocked Users (کاربران مسدود)

افرادی را نشان می­دهد که شما مسدود یا بلاک کرده­اید. ممکن است فردی در دایرکت برای شما مزاحمت ایجاد کند و یا پست­های غیراخلاقی بگذارد. شما می­توانید با ورود به صفحه اصلی به پیج ایشان (با سرچ آی­دی، یا کلیک روی عکس پروفایلش) و کلیک روی سه‌نقطه بالا سمت راست و زدن گزینه دوم یعنی block او را مسدود یا بلاک کنید. در این صورت نه پستی از ایشان خواهید دید نه پیامی دریافت خواهید کرد (شکل ۲۴).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Switch To Business Profile (جابه­جایی نمایه کسب­وکار)

برای ایجاد یک پروفایل بیزینسی یا پروفایل کاری اینستاگرام مراحل این قسمت را باید طی کرد (شکل شماره ۲۵)

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Private Account (حساب خصوصی شود)

همان‌طور که در شکل ۲۶ می­بینید برای شخصی کردن پیجی که فقط فالوورها یا دنبال کنندگان بتوانند پست شما را ببینند این دکمه باید فعال شود. در این­صورت تنها به افرادی که در لیست فالوور هایتان هستند یعنی شما به آن‌ها اجازه داده‌اید که بتوانند پست شما را ببینند استفاده می‌شود.

Settings (تنظیمات)

همان­گونه که در شکل ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ می­بینید این تنظیمات دقیقاً مانند تنظیمات گوشی تلفن شماست؛ و شامل لینک به سایر حساب­ها، مخاطب، زبان، اعلان­ها، اعلان­های ایمیل و پیامک، استفاده از داده تلفن همراه، کامنت­ها، ذخیره عکس­های اصلی، ذخیره عکس­های اصلی، ذخیره عکس‌های پست شده، ذخیره ویدیوها پس از پست کردن، نمایش وضعیت فعالیت است. در زیر به توضیح مفصلی درباره هرکدام می‌پردازم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Linked Accounts (لینک به سایر حساب­ها)

برای لینک دادن اینستاگرام شما به سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود (شکل ۲۷).

Contacts (مخاطبان گوشی)

برای به­روز شدن یا همگام­سازی خودکار مخاطبانی است که شماره آن‌ها را در گوشی خود ذخیره نموده­اید و با آن شماره عضو اینستاگرام شده‌اند این دکمه را روشن کنید (شکل ۲۷).

Language (زبان)

برای تغییر زبان اینستاگرام از این گزینه استفاده کنید (شکل ۲۷).

Push Notifications (اعلان‌ها)

دریافت گزارش هر یک از کارهایی که فالوور یا فالووینگ های شما در مورد پیج یا کامنت­ ها و یا سایر اقدامات شما انجام می­دهند. از این قسمت کنترل می­شود که برای خاموش کردن می­توانید هرکدام را روی OFF قرار دهید (شکل ۲۷).

Email And SMS Notifications (اعلان­های ایمیل و پیامک)

این گزینه برای دریافت اعلان‌های پیامکی و ایمیلی است که با غیرفعال کردن آن، هیچ اعلانی دریافت نمی­کنید (شکل ۲۷).

Cellular Data Use (استفاده از داده تلفن همراه)

برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت می‌توانید از Default آن را به Use Less Data قرار دهید؛ که ممکن است بارگیری عکس یا ویدیو کمی بیشتر طول بکشد (شکل ۲۷).

Comments (کامنت­ ها)

این قسمت برای مدیریت کامنت ­های زیر پست­های شماست؛ که با ورود به این صفحه می­بینید سه حالت به ترتیب بلاک کردن کامنت شخص موردنظر، مخفی کردن نظرات توهین‌آمیز و فیلتر برحسب کلمات کلیدی برای مدیریت کامنت­ها وجود دارد (شکل ۲۷).

Block Comments From (بلاک کردن کامنت)

این گزینه برای بلاک کردن کامنت­ های فردی است که نمی­خواهید دیگران کامنت او را ببینند. وارد این قسمت شوید و آیدی فرد را پیدا کنید و او را در این لیست قرار دهید (شکل (۱)۲۷).

Hide Offensive Comments (مخفی کردن نظرات توهین‌آمیز)

این گزینه به‌صورت خودکار نظرات توهین‌آمیز را فیلتر می­کند (شکل (۱)۲۷).

Enable Keyword Filters (فیلتر کردن کلمات کلیدی)

با فعال کردن این گزینه می­توانید در صفحه زیرین بازشده کلمات کلیدی که می­خواهید فیلتر شوند را تایپ کنید و تائید کنید (شکل (۱)۲۷).

Save Original Photos (ذخیره عکس­های اصلی)

در صورت فعال کردن این گزینه عکس­های اصلی که پست می­کنید در حافظه تلفن شما ذخیره می­شود (شکل ۲۸).

Save Posted Photos (ذخیره عکس‌های پست شده)

در صورت فعال کردن این گزینه عکس و فیلم‌های که شما ارسال کرده‌اید در حافظه تلفنتان ذخیره می­شود (شکل ۲۸).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

 Save Videos After Posting (ذخیره ویدیوها پس از پست کردن)

بعد از فعال کردن این گزینه ویدیوها پس از پست کردن در حافظه تلفنتان ذخیره می­شود (شکل ۲۹).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Show Activity Status (نمایش وضعیت فعالیت)

وقتی این گزینه را روشن کنید به حساب­هایی که دنبال می­کنید و پیام ارسال کرده‌اید اجازه می­دهد در قسمت پیام­ها ببینند آخرین بار چه زمانی فعال بوده­اید (شکل ۳۰).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Clear Search History (پاک کردن تاریخچه جست­جو)

این گزینه برای پاک کردن تاریخچه جست‌جو (search) شماست (شکل ۳۱).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Add Account (افزودن حساب)

برای اضافه کردن یک اکانت یا حساب کاربری دیگر برای شما قابل‌استفاده است (شکل ۳۲).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Log out of… (خروج از حساب شما)

برای خارج شدن از حساب اینستاگرام خود این دکمه را فشار دهید (شکل ۳۲)

 

سایر قسمت­های صفحه اصلی یا پروفایل

توضیحات قلب اینستاگرام تمام شد. حالا یک به عقب بازگردید و دوباره صفحه پروفایلتان را باز کنید (شماره ۵ شکل ۱)
عکس پروفایل شما داخل آن دایره سمت چپ اون بالا هست و با زدن روی + می­توانید استوری بارگزاری کنید (شکل ۳۳).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

تعداد فالوور و فالووینگ و پست­ های شما

این قسمت در سمت راست عکس پروفایلتان قرار دارد (شکل ۳۴).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Following

عدد بالای Following تعداد دنبال شوندگان توسط شما را نمایش می­دهد یعنی کسانی که شما آن‌ها را فالوو می‌کنید.

Followers

عدد بالای Followers تعداد دنبال کنندگان شما را به نمایش می‌گذارد یعنی افرادی که شما آن‌ها را فالوو کرده‌اید.

Posts

عدد بالای Posts تعداد پست­ها را نشان می‌دهد؛ یعنی تعداد عکس و ویدئویی که تابه‌حال منتشر کرده‌اید.

با کلیک روی هرکدام از این سه مورد می­توانید از جزئیات مربوط مطلع شوید.

Edit Profile (ویرایش نمایه)

این گزینه برای ویرایش پروفایلتان استفاده می‌شود؛ که در قسمت گزینه­ها (آیکون سه‌نقطه بالای همین صفحه) جزئیات آن مطابق شکل ۳۵ توضیح داده شد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

 

اسم قابل‌نمایش

این قسمت زیر عکس پروفایل شماست (عکس ۳۶ را مشاهده کنید). در Edit Profile قابل‌تغییر است و اولین گزینه قسمت ذکر­شده می­باشد.

 

بیوگرافی Bio

این قسمت هم زیر اسم شما نمایش داده­ می­شود و در Edit Profile قابل‌تغییر است (تصویر شماره ۳۷ را مشاهده کنید).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

وب‌سایت

مطابق شکل ۳۷ این قسمت هم در سومین بخش از Edit Profile قابل‌تغییر است. از پیشوند سایت به­صورت کامل و با Http/Https استفاده نمایید؛ یعنی دقیقاً لینک کامل را از مرورگر کپی کنید.

Story Highlights (برگزیده­های استوری)

در این قسمت تمام استوری هایی را که بعد از نصب نسخه جدید اینستاگرام آپلود کرده­اید نمایش می‌دهد؛ که می­توانید برگزیده­ها را از بین آن­ها انتخاب کنید تا فالوور هایتان ببینند.

چهار تب میانی و بالای پست­های شما

تب اول

قسمت اول از سمت چپ برای نمایش به‌صورت گالری پست­های شما و سه ستونه قرار گرفتن در هر ردیف استفاده می‌شود (شکل ۳۸).

تب دوم

قسمت دوم سمت چپ در بالای پست های شما برای نمایش به‌صورت ستونی و یا تک ستونه پست­های شما استفاده می­شود.(شکل ۳۹).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

تب سوم

قسمت سوم از سمت چپ مربوط به پست­هایی است که شما در آن توسط افراد دیگر تگ شده­اید (شکل ۴۰).

تب چهارم

مربوط به قسمت کالکشن است و با انتخاب این صفحه پست­هایی را مشاهده می­کنید که قبلاً ذخیره نموده­اید. قبلاً در قسمت تنظیمات توضیح داده شد (شکل ۴۰).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Search (آیکون ذره­بین)

در کنار آیکون خانه در زیر تمامی صفحات یک آیکون ذره­بین می­بینید آیکون (شماره ۲ شکل ۱). فوراً روی آن کلیک کنید تا جزئیات را شرح دهم. این صفحه دارای سه بخش است (شکل ۴۱). در این قسمت که بالای این صفحه است می‌توانید صفحات را با آیدی یا تگ یا لوکیشن جستجو کنید.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

بعد از کلیک روی قسمت بالایی که search (جستجو) نام دارد چهار تب به ترتیب از چپ به راست top (برتر یا بیشترین جستجوی شما) people (جست­جوی افراد با آیدی) tags (برچسب­ها یا جستجوی هشتگ­ها) place (مکان یا جست جو برحسب لوکیشن) وجود دارد که می­توانید عمل جستجو را با توجه به نیاز خود انجام دهید (شکل ۴۲).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

حالا یک بک بدید و برگردید به صفحه جست­و­جو تا قسمت‌های زیر فیلد سرچ را برایتان توضیح دهم.

استوری ­ها

دومین ردیف در این صفحه (شکل ۴۳) زیر فیلد جست­وجو یا شکل ذره­بین تعدادی دایره می­بینید. این قسمت استوری افراد است که شما آن‌ها را دنبال نکرده‌اید و صفحه­ آن­ها عمومی بوده (private در قسمت سه‌نقطه برای آن­ها غیرفعال است) این استوری ها با توجه به میزان بازدید مرتب شده‌اند.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

پست های عمومی

جدای از پست­های فالووینگ­های شما که در خانه قابل‌مشاهده هستند. در این قسمت (شکل ۴۴) پست های افرادی قابل‌مشاهده هستند که شما دنبال نمی­کنید. پیج صاحبان این پست­ها در قسمت آپشن (که توضیح داده شد) شخصی نشده­اند (همانند استوری­ های این صفحه). ضمناً این پست­ها با توجه به الگوریتم­های خاصی از اینستاگرام مرتب شده و قابل‌نمایش هستند.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

بعد از بررسی آیکون ذره­بین باید سراغ آیکون + برویم.

Add post (آیکون +)

پایین و وسط هر صفحه از اینستا (مطابق شماره ۳ شکل ۱) آیکون + وجود دارد. با توجه به این آیکون شما می­توانید یک پست به پست­ های خود اضافه کنید و انتشار دهید؛ که دارای گزینه NEXT و چهار گزینه در وسط و سه گزینه در آخر این صفحه است (شکل ۴۵). تک­تک این گزینه­ها برای شما شرح می­دهیم.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

NEXT در +

بعد از گذاشتن عکس و یک­بار کلیک روی گزینه next وارد یک صفحه جدید می­شویم که می‌توانیم نور و فیلترهای مناسب را انتخاب کنیم با زدن روی Edit هم می­توان برش یا تنظیمات نور و گرمی و سردی را انجام داد (شکل ۴۶).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

با کلیک دوباره روی next می‌توانید برای عکس در اولین ردیف کپشن (متن زیر عکس) نوشت و افراد را روی عکس تگ کرد (شکل ۴۸ و ۴۹) و یا لوکیشن اضافه نمود و در آخر با کلیک روی انتشار یا share آن را انتشار داد (شکل ۴۷)

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

۴ گزینه وسطی در +

اولین گزینه از سمت چپ مربوط به نشان دادن اندازه واقعی عکس و زوم اوت (دور شدن از عکس) است (شکل ۴۵).

دومین گزینه برای تکرار یا یک حالت خاص از انتشار عکس است که می‌توانید دانلود و سپس چک کنید (شکل ۴۵)

سومین گزینه ایجاد حالت­های خاصی از کنار هم گذاشتن عکس­ها است (ویرایش و کنار هم قرار دادن عکس­ها)؛ که نیاز به دانلود دارد (شکل ۴۵)

چهارمین گزینه برای گذاشتن چند عکس یا ویدیو در یک پست است که می­توانید ترتیب نمایش را هم مشخص کنید. بعد از کلیک کردن روی این گزینه وارد آلبوم شده و چند عکس را انتخاب کنید که شماره هایی که به هر عکس نسبت می­دهد مربوط به ترتیب قرارگیری عکس است (شکل ۴۵)

 

سه گزینه آخر صفحه +

 Gallery (گالری)

مربوط به عکس­ها و فیلم‌های گالری گوشی شما می­باشد؛ که برای اشتراک می­توانید انتخاب کنید (شکل ۵۰).

Photo (عکس)

با کلیک روی این قسمت دوربین برای گرفتن عکس باز می‌شود (شکل ۵۰).

Video (ویدیو)

بعد از لمس این قسمت برای گرفتن ویدیو باز می‌شود (شکل ۵۰).

بعد از بررسی آیکون + نوبت به بررسی آیکون قلب که در زیر همه صفحات مشاهده می‌کنید می­رسد.

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

Like (آیکون قلب)

این علامت دومین گزینه از سمت راست و در پایین صفحه (آیکون شماره ۳ شکل ۱) است. با کلیک روی آن یک صفحه باز می‌شود که دو تب به نام you و following دارد (شکل ۵۱).

معرفی گزینه ‌های اینستاگرام

You در آیکون قلب

در این قسمت فعالیت­های مربوط به شما، فالوورها (افرادی که شما را دنبال می‌کنند) یا فالووینگ­ ها (افرادی که شما آن‌ها را دنبال کرده‌اید) در رابطه به شما مانند لایک یا نظرات دیگران در مورد پست­ها و یا سایر کارهای شما مانند فالوو فرد یا قبول درخواست یک فالوور و موارد دیگر نشان داده می‌شود (شکل ۵۱).

اما در بالاتر از این گزارش‌ها اگر پیج شما private شده باشد. لیستی از  Request (درخواست­ افراد برای دنبال کردن یا فالوو کردن شما) موجود است؛ که با انتخاب (confirm) درخواست را قبول و با انتخاب (delete درخواست حذف می­شود (شکل ۵۱).

 Followingدر آیکون قلب

در این قسمت لیستی از کارهای کسانی که دنبالشان می‌کنید (فالووینگ ­ها) در مورد پست های عمومی دیگران نشان داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی اینستاگرام میتونید مراجعه نمایید.

پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با افزایش فالوور اینستاگرام کلیک کنید

 

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۶ ۰۶:۵۳:۲۱ +۰۳:۳۰ فروردین ۱۵ام, ۱۳۹۷|اینستاگرام|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید