لوکال سئو با افزونه Yoast Local SEO

/, مقالات/لوکال سئو با افزونه Yoast Local SEO

لوکال سئو با افزونه Yoast Local SEO

سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) به معنی بهینه‌سازی سایت برای یک منطقه محلی است. این روش یکی از جذابیت‌های سئو وب‌سایت برای کاربران است زیرا کاربر پس از جستجو کالا، خدمات و یا مکان موردنیاز خود، گوگل نزدیک‌ترین مکان به آن شخص را مشخص می‌کند. تشخیص دادن مکان کاربر از روی آی پی وی مشخص است، اما مکان سایت شمارا چطور پیدا می‌شود؟ اینجاست که موضوع لوکال سئو مطرح می‌شود. خوشبختانه وردپرس و تیم Yoast نیز برای این کار فکر کرده و افزونه قدرتمند Yoast Local SEO را طراحی و تولید نموده است.

سئو لوکال چیست؟

بارها دیده‌اید که در بعضی کوئری ها و عباراتی که در گوگل جستجو می‌کنید، بعد از رتبه‌بندی‌ها یک نقشه به شما نمایش داده می‌شود. این نقشه مربوط به مکان ، کالا و یا خدماتی است که شما در گوگل جستجو کرده این و رباط‌های این موتور جستجو نزدیک‌ترین مکان را روی نقشه نمایش می‌دهد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کند ما دانشگاه صنعتی اصفهان را جستجو کرده‌ایم و گوگل نقشه‌ای مانند تصویر را ما به نمایش گذاشته است.

لوکال سئو دانشگاه صنعنی اصفهان

لوکال سئو دانشگاه صنعنی اصفهان

در این بخش از نمایش گوگل شما می‌توانید اطلاعاتی از دانشگاه صنعتی اصفهان اعم از آدرس، تلفن تماس، تعداد دانشجویان و… را دریافت کنید.

حال اگر در گوگل عبارت دندانپزشکی را جستجو کنید و نام منحصربه‌فرد آن دندانپزشکی را ننویسید، گوگل فهرستی از نزدیک‌ترین دندانپزشکی‌ها به شما نمایش می‌دهد. همچنین با کلیک بر روی عبارت More places مکان‌های بیشتری به نمایش درمی‌آید.

لوکال سئو دندانپزشکی

لوکال سئو دندانپزشکی

تمامی این فعالیت‌ها را لوکال سئو یا سئو محلی گفته می‌شود که در مقاله امروز قصد داریم شمارا با افزونه قدرتمند Yoast Local SEO آشنا کنید. با رستا آی تی همراه باشد …

چرا Yoast Local SEO ؟

مزایای افزونه Yoast Local SEO باعث شده که تقریباً تمام سایت‌های وردپرسی به استفاده از آن روی بیاورند. با بهره‌گیری از این افزونه می‌توانید سایت خود را به نزدیک‌ترین مخاطبان معرفی کنید و به‌اصطلاح لوکال سئو و یا سئو محلی انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید نقشه گوگل، ساعات کاری، اطلاعات تماس و موقعیت مکانی را اضافی کنید، امکان بهبود قابلیت استفاده از صفحه تماس با ما را دارد و…

Yoast Local SEO

Yoast Local SEO

افزونه Yoast Local SEO چگونه کار می‌کند؟

کارکرد افزونه Yoast Local SEO  به‌گونه‌ای است که موتورهای جستجو و ازجمله گوگل، وب‌سایت شمارا به‌صورت محلی شناسایی و به کاربران محلی نمایش می‌دهند. با مشخص کردن آدرس و مشخصات شرکت خود در صفحه تنظیمات افزونه می‌توانید به افزونه کمک کنید. افزونه لوکال سئو، آدرس دریافتی شمارا به‌صورت فرم مشخص‌شده‌ای درمی‌آورد که موتورهای جستجو با نشانه‌گذاری‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد، موقعیت مکانی شمارا متوجه می‌شوند. حال کاربر پس از جستجو شرکت شما ( کالا ، خدمات و..) گوگل نتیجه‌ای مانند تصاویر فوق به نمایش می‌گزارد.

نصب و فعال‌سازی لوکال سئو

ابتدا باید افزونه‌ی Yoast SEO  را به‌صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود و نصب نمایید. هیچ فرقی ندارد که از نسخه رایگان استفاده کنید و یا از نسخه پرمیوم، اما پیشنهاد تیم رستا آی تی استفاده از نسخه پرمیوم این افزونه هست.

پس از نصب و فعال‌سازی افزونه اصلی؛ حال با مراجعه به وب‌سایت رسمی یواست می‌توانید افزونه لوکال سئو را خرید و دانلود نمایید. برخی از وب‌سایت‌های ایرانی نیز این نسخه از افزونه را به فروش گذاشته‌اند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

اکنون در پیشخوان وردپرسی خود وارد منو افزونه‌ها و زیرشاخه افزودن شوید. سپس افزونه دانلود شده را بارگذاری و فعال کنید.

تنظیمات افزونه لوکال سئو

پس از فعال‌سازی افزونه، بخشی به منوی سئو اصلی یواست اضافه می‌شود.

منو لوکال سئو

منو لوکال سئو

پس از کلیک بر روی Local SEO وارد تنظیمات پیشرفته این افزونه می‌شود.

تنظیمات Yoast Local SEO

تنظیمات Yoast Local SEO

در تب API می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های موجود در این تب دو API را گوگل مپ بگیرد و وارد فیلدهای مربوطه کنید. این بخش زیاد اهمیت ندارد و از طرفی به علت تحریم‌ها برای آی پی ایران مسدود است.

اما تنظیمات اصلی در تب تنظیمت عمومی می‌باشد. در بخش فیلدهای بسیاری وجود دارد که باید متناسب با کسب‌وکار خود آن‌ها را تکمیل نمایید.

نام تجارت 

در این فیلد باید نام کسب‌وکار خود را وارد کنید و توجه داشته باشید که این نام نباید به‌صورت عام باشد. به‌عنوان‌مثال واردکردن نام موشن گرافیک برای این فیلد مناسب نیست ولی کلمه رستا آی تی به صورت عام است.

نوع تجارت 

در این فیلد باید از لیست موجود نوع کسب کار خود را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال یک ارگان دولتی یا آموزشی و یا خدمات دیگر، اگر نوع تجارت شما در لیس وجود نداشت با کلیک بر روی لینک آبی‌رنگ زیر فیلد می‌توانید نوع تجارت خود را وارد نمایید.

نشانی، شهر، کد پستی، کشور، تلفن و.. تجارت خود را در فیلدهای بعدی وارد کنید. توجه داشته باشید که بهتر است این فیلدها به‌صورت انگلیسی وارد شود. در فیلد تلفن توجه داشته باشید که از کد کشو (+۹۸)  در ابتدا استفاده نماید.

عرض و طول جغرافیایی 

در این فیلد برای نمایش دادن نقشه گوگل باید عرض و طول جغرافیایی خود را وارد کنید. بدین منظور وارد گوگل مپ شوید و مکان کسب‌وکار خود را روی نقشه بیاورید. سپس راست کلیک کرده و گزینه What’s here? را انتخاب کنید. اکنون یک فیلد مربعی برای شما نمایش داده می‌شود که عرض و طول جغرافیای آن مکان مشخص است( در تصویر زیر ما کاخ چهل‌ستون اصفهان را انتخاب کرده‌ایم ).

طول و عرض جغرافیایی

طول و عرض جغرافیایی

تصویر شرکت 

در این فیلد یک عکس انتخاب کنید که کنار نقشه قرار می‌گیرد. اگر بالاتر را دقت کرده باشید زمانی که دانشگاه صنعتی اصفهان را جستجو کردیم در کنار نقشه لوگوی دانشگاه نیز مشخص بود. این بخش شما می‌توانید لوگو  یا حتی نمایی کلی از مکان کسب و کار خود آپلود کنید.

ساعات کاری

در این فیلد باید ساعات کاری کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. چون در کشورهای خارجی آغاز هفته از دوشنبه است، در این قسمت از تنظیمات شروع از دوشنبه مشخص‌شده است که جلوی هرروز می‌توان ساعات مشخص را وارد نمود.

تنظیمات پیشرفته 

این بخش مربوط به بقیه تنظیمات می‌باشد که از بخش‌های مختلف تشکیل‌شده است.

معیار واحد

در این فیلد باید واحد طول را مشخص کنید تا کاربر بتواند فاصله خود تا محل کسب‌وکار شمارا اندازه‌گیری کند . این فیلد بهتر است همان متر باشد.

حالت نقشه پیش‌فرض

نوع و حالت نقشه خود را مشخص کنید .مثلاً ماهواره‌ای و یا زمینی و…

ساختار نشانی

این فیلد مربوط به نحوه نمایش آدرس شما می‌باشد. به‌صورت دلخواه یک گزینه را انتخاب نمایید.

کشور پیش‌فرض

مسلماً باید ایران را انتخاب نمایید.

برچسب نمایش مسیر

این بخش در تلفن همراه قابل‌استفاده است که کاربر می‌تواند با کلیک بر روی دکمه راه را مسیریابی کند. در این فیلد نامی دلخواه برای آن دکمه وارد کنید.

مارکر شخصی شده

در این فیلد می‌توانید تصویر دلخواه با ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ پیکسل را انتخاب و بارگذاری کنید که به‌جای نشانگر مکان در نقشه از آن استفاده شود.

حال بر روی ذخیره تنظیمات کلیک نمایید.

افزون چند مکان برای تجارت خود

اگر کسب کار شما دارای چند شعبه و در چند شهر باشید، می‌توانید آدرس و مشخصات تک‌تک آن‌ها را وارد نمایید. بدین منظور از صفحه تنظیمات تیک گزینه استفاده از چندین موقعیت را بزنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

چند موقعیت مکانی

چند موقعیت مکانی

پس از ذخیره تنظیمات منو جدیدی به پیشخوان وردپرسی شما اضافه می‌شود.

منو چندین موقعیت

منو چندین موقعیت

از این منو روی گزینه جدید کلیک کنید

افزودن موقعیت جدید

افزودن موقعیت جدید

عنوان را اینجا وارد کنید 

نام کسب‌وکار خود را در این فیلد وارد نمایید. با توجه به اینکه باید نامی خاصی انتخاب کنید.

در فیلد مربوط به نوشتن توضیحات، چند خط درباره این مکان کسب‌وکار و توضیحات تکمیلی از این شعبه خود را وارد کنید.

 جزئیات نشانی تجارت

جزئیات نشانی تجارت

جزئیات نشانی تجارت

در این قسمت باید تمامی فیلدها را مانند بخش تنظیمات تکمیل کنید، فقط توجه داشته باشید آن فیلدها مربوط به شعبه دوم شما می‌باشد.

در بخش دسته‌ها نیز دسته مربوط و خوب ایجاد و انتخاب کنید. و در پایان آن را انتشار دهید.

جمع‌بندی

امروزه لوکال سئو یکی از راه‌های مؤثر برای رشد کسب کارها است. به‌عبارت‌دیگر با لوکال سئو شما می‌توانید محصولات و خدمات کسب‌وکار خود ( به‌عنوان‌مثال خدمات طراحی موشن گرافیک رستا آی تی )  را به‌صورت محلی، تبلیغ کنید و کاربر ران بیشتری جذب نمایید. وردپرس نیز با افزونه‌ی قدرتمند Yoast Local SEO این امکان را فراهم کرده است که در مقاله امروز به آموزش آن پرداختیم. در مقالات بعدی با رستا آی تی همراه باشد.

خرید و دانلود افزونه لوکال سئو از سایت رسمی Yoast: خرید و دانلود

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۶ ۱۰:۳۹:۴۰ +۰۳:۳۰ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۷|سئو, مقالات|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

سلام. امیرطاهری هستم. چند سالی هست روی وب فعالیت می کنم. 19 سالمه و شغلم هم طراحی وب، تدریس طراحی وتولید محتوا هست. @amir_taheri051

دیدگاه خود را بنویسید

شش − سه =