شناخت رنگ در موشن گرافیک

/, مقالات, موشن گرافیک/شناخت رنگ در موشن گرافیک

شناخت رنگ در موشن گرافیک

شناخت رنگ در موشن گرافیک

طراحی گرافیک حرکت به‌شدت بر رنگ متکی است. رنگ‌هایی که در یک پروژه استفاده می‌شوند، پاسخ‌های عاطفی را در بینندگان ایجاد می‌کنند. درک پایه‌ای از نظریه رنگ و شناخت رنگ در موشن گرافیک می‌تواند به شما در تنظیم خلق یک پروژه کمک کند. امروز ما قصد داریم شناخت رنگ در موشن گرافیک و چگونگی انتخاب یک طرح رنگی دلخواه را یاد بگیریم. هدف این مقاله ارائه توضیحات عملی و مختصر از اصول طراحی برای کسانی است که تجربه طراحی کمی دارند. قبل از اینکه ما شروع کنیم، از طریق الگوهای موشن نگاهی به نمونه کارها در سایت ما بیندازید، اگر شما نیاز به یک تم حرفه‌ای برای پروژه بعدی دارید. همچنین تعدادی نمونه عالی از تم‌های رنگ در افتر افکتس نیز وجود دارد.

شناخت رنگ در موشن گرافیک

چندین نامزد برای اهداف:

یک برنامه‌نویس به دنبال مشاوره برای کمک به آن‌ها برای ایجاد نمونه اولیه بصری جذاب است.

یک طراح مشتاق که می‌خواهد زیباترین اثر را خلق کند.

یک بازاریاب دنبال جذب مخاطب با گرافیک و یک تیزر با مشخصه شناخت رنگ در موشن گرافیک و جذابیت است.

به‌طور خلاصه، نظریه رنگ چیست؟

تئوری شناخت رنگ در موشن گرافیک درواقع چندین چیز را پوشش می‌دهد، اما در ابتدای سطح، تعامل رنگ‌ها در طراحی از طریق تکمیل، کنتراست و لرزش است.

تکمیل شناخت رنگ در موشن گرافیک

تکمیل به شیوه‌ای که رنگ‌ها را ازنظر روابط خود بارنگ‌های دیگر می‌بینیم، اشاره دارد. هنگامی‌که رنگ‌ها مکملی از طیف رنگی‌اش را جذب می‌کنند، آن‌ها با توجه به ایجاد محیطی شاد که چشم می‌تواند در آنجا قرار بگیرد، مردم را در نظر می‌گیرند که جذب طرح رنگی شوند. به‌جای اینکه برای یک منطقه خاص از طیف رنگی جابه‌جا شود، برای چشم یک تعادل ارائه می‌شود. دو مورداستفاده مشترک از مکمل وجود دارد: طرح رنگ سه‌بعدی و ترکیب که ما بعداً بحث خواهیم کرد. تکمیل می‌تواند شمارا به ارتفاعات جدیدی از پیچیدگی طراحی هدایت کند، زمانی که می‌توانید شروع به پیچیدگی‌های ترکیب رنگ کنید.

تضاد

کنتراست جلوه‌ای از چشم را کاهش می‌دهد و توجه کاربران را به‌وضوح تقسیم عناصر در یک صفحه متمرکز می‌کند. مثال ظاهری کنتراست انتخاب مؤثر شناخت رنگ در موشن گرافیک برای پس‌زمینه و متن است، همان‌طور که در مثال‌های ما در سایت نشان داده‌شده است.

تئوری رنگ برای شناخت رنگ در موشن گرافیک

اگر شما همیشه شک داشته باشید، بهترین شیوه معمولاً انتخاب یکرنگ بسیار نازک برای پس‌زمینه است و رنگ بسیار تیره برای متن است، یا برعکس. این‌یک منطقه است که تئوری رنگ برای قابلیت استفاده از موشن بسیار مهم است. در اکثر پروژه‌ها، مناطق متن بسیار متنوعی نیستند تا بتوانند واقعاً خلاق باشند – بنابراین متن باید ساده و قابل‌خواندن باشد.

ویبرانسی

رنگ‌های روشن ترد برای شناخت رنگ در موشن گرافیک، باعث می‌شود که کاربر به‌عنوان یک نتیجه از طراحی شما انرژی بیشتری داشته باشد، به‌ویژه هنگامی‌که شما در حال تلاش برای تبلیغ یک محصول هستید و یا از پاسخ احساسی استفاده می‌کنید، بسیار مؤثر است. سایه‌های تیره‌تر کاربر را آرام می‌کند، اجازه می‌دهد ذهن خود را روی چیزهای دیگر تمرکز کنند.

چرخ رنگ

شناخت رنگ در موشن گرافیک: چرخ رنگ

چرخ رنگ (رنگ دایره) رنگ‌ها را بر روی یک نقشه دور مرتفع می‌کند تا ارتباط بین رنگ‌های اولیه، رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های سه‌بعدی را نشان دهد. بر اساس موقعیت رنگ روی چرخ رنگ، می‌توانید بلافاصله رنگ‌های تکمیلی را تعیین کنید. موقعیت رنگ در چرخ رنگی RGB بر اساس طول‌موج نور است، قرمز طولانی‌ترین طول‌موج دارد و آبی یکی از کوتاه‌ترین‌هاست.

شناخت رنگ در موشن گرافیک: طول‌موج رنگ

شناخت رنگ در موشن گرافیک: RGB، RYB، CMYK

سه نوع اصلی از چرخ‌های رنگ وجود دارد که هرکدام پس از رنگ اصلی آن‌ها نام‌گذاری می‌شوند. هنرمندان دیجیتال، عکاسان و طراحان وب از چرخ رنگی RGB استفاده می‌کنند که از رنگ‌های اصلی قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کند. این‌زمانی که برای کار با نور می‌آید، رنگ اصلی است، به همین دلیل استاندارد ویدئو و عکس فرآیند گرفتن نور است. نقاشان اغلب از یک چرخ رنگ RYB استفاده می‌کنند که از رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی تشکیل‌شده است. چاپگرها و مجلات از چرخ رنگی CMYK استفاده می‌کنند که دارای رنگ‌های اصلی سایه، قرمز و زرد است – K برای کلید ‘key’ در این مورد سیاه است. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید پرینتر رنگی برای پرینترهای رنگی، قرمز و زرد دارید.

رنگ‌های ابتدایی، ثانویه و ترتیب

شناخت رنگ در موشن گرافیک: مثلث چرخ رنگی RGB

همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، رنگ‌های اصلی سه رنگ اصلی هستند که پایه و اساس چرخ رنگ را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که در مورد شناخت رنگ در موشن گرافیک برای پروژه‌های پویانمایی و ویدئو صحبت می‌کنیم، ما روی چرخ رنگی RGB ازاینجا تمرکز می‌کنیم. اگر به یک چرخ رنگی RGB نگاه کنید، خواهید دید که رنگ قرمز، سبز و آبی همگی از یکدیگر فاصله‌دارند یا سه زاویه. بین این رنگ‌ها می‌توانید یک مثلث هم‌سطح را تنظیم کنید. رنگ‌های ثانویه ترکیبی از دورنگ اولیه هستند. قرمز و سبز زرد، سبز و آبی را به رنگ فیروزه‌ای، قرمز و آبی‌رنگ سرخابی می‌کنند. رنگ‌های ثانویه نیز سه‌بعدی هستند. رنگ‌های ترجیحی زمانی ایجاد می‌شوند که یکرنگ اولیه و ثانویه ترکیب شوند. آن‌ها بقیه رنگ‌ها را روی چرخ تشکیل می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، در چرخ رنگی RGB، قرمز و زردرنگ نارنجی.

به‌عنوان یک بررسی، در اینجا یک شکست RGB رنگ است:

اولیه: قرمز، سبز، آبی

ثانویه: بنفش، نیلی، زرد

رنگ‌های تکمیلی

شناخت رنگ در موشن گرافیک: رنگ‌های مناسب

رنگ‌های مخالف یکدیگر در چرخ رنگ، رنگ مکمل هستند. این رنگ‌ها در طراحی و شناخت رنگ در موشن گرافیک به‌خوبی کار می‌کنند. آن‌ها بسیار بصری و جذاب هستند. در بالا، می‌توانید رنگ مکمل آبی و زرد را مشاهده کنید. رنگ مکمل تقسیم‌شده از یکرنگ پایه و دورنگ در کنار رنگ مکمل آن ساخته‌شده است. به‌عنوان‌مثال، آبی و زرد مکمل هستند. برای دانستن رنگ مکمل تقسیم آبی، شما دورنگ در کنار زرد را خواهید گرفت؛ بنابراین، رنگ‌های مکمل رنگ آبی، قرمز-زرد (نارنجی) و سبز-زرد (سبز روشن) هستند.

مکمل شناخت رنگ در موشن گرافیک

دو مکمل از دو جفت مجاور دورنگ مکمل تشکیل‌شده است. در همان مثال بالا، آبی و زرد، رنگ پایه مکمل هستند. سپس دورنگ در کنار آبی‌رنگ و دورنگ در کنار زرد قرار دهید تا رنگ‌های مکمل دوگانه را تعیین کنید. چهار رنگ مکمل آبی-سای (آبی روشن)، آبی بنفش (بنفش)، قرمز-زرد (نارنجی) و سبز-زرد (سبز روشن) است.

رنگ

شناخت رنگ در موشن گرافیک: رنگ

رنگ اساساً یکرنگ مشخص و ثابت است؛ که رنگ واقعی یا سایه را تعریف می‌کند. این ویژگی است که بر اساس طول‌موج نوررنگ است. رنگ‌های اولیه، ثانویه و ثانویه شامل دوازده رنگ مشخص‌شده – ازجمله قرمز، سبز، آبی، زرد، نارنجی و بنفش است. با ترکیب هر یک از دوازده رنگ، شما می‌توانید هر رنگ دیگر را ایجاد کنید.

اشباع

شناخت رنگ در موشن گرافیک: اشباع

اشباع، شدت رنگ، روشنایی یا تاریکی آن را تعریف می‌کند. تعریف رسمی به این معنی است که درجه رنگ سفید متفاوت است. اشباع در شناخت رنگ در موشن گرافیک ارزش نورسنجی یا تاریکی یکرنگ را اندازه‌گیری می‌کند. این رنگ، سایه و تن رنگ را در نظر می‌گیرد.

رنگ کردن

شناخت رنگ در موشن گرافیک: رنگ

رنگ، سبکی را افزایش می‌دهد. این معادل تنظیم رنگ با اضافه کردن سفید بیشتر است. در دنیای رنگ، ممکن است اصطلاحات پاستیل را بشنوید. رنگ‌ها یک احساس نرم و آرام‌بخش را اضافه می‌کنند. در دنیای بازاریابی و تبلیغاتی، پاستیل و رنگ بیشتری را در جذب زنان خواهید دید.

سایه

شناخت رنگ در موشن گرافیک: سایه

سایه مخالف رنگ است؛ آن را سبک می‌کند. سایه برابر است با تنظیم رنگ با اضافه کردن سیاه‌وسفید. سایه خلق‌وخوی عمیق و قدرتمند را ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند مرموز باشد. آن‌ها اغلب برای تکان دادن محصولات یا استفاده در مبارزات انتخاباتی برای مردان استفاده می‌شوند.

تن

شناخت رنگ در موشن گرافیک: تن

Tone یک مقدار رنگ را با اضافه کردن خاکستری به یکرنگ تنظیم می‌کند. تن اغلب بر روی سایه ترجیح داده می‌شود، زیرا هنوز خواص رنگ بیشتری نسبت به سایه‌های سیاه اضافه می‌کند.

تک‌رنگ

شناخت رنگ در موشن گرافیک: تک‌رنگ

تک‌رنگ به طیف کامل یکرنگ اشاره دارد. تمام ترکیبات یکرنگ تنها بارنگ‌های مختلف، سایه‌ها ویا رنگ تنها در نظر گرفته می‌شود. این تجزیه بسیار اساسی تئوری رنگ بود. برای بعضی از تئوری‌های پیشرفته‌تر، این اثر بزرگ اما کوتاه – اثر رنگ از PBS را بررسی کنید. این قطعه بر پاسخ‌های روان‌شناختی تنظیمات رنگ و رنگ در طول تاریخ متمرکز است. امیدوارم این شکست تئوری رنگ کمک کند تا برخی از سوا لاتی که ممکن است در مورد شناخت رنگ در موشن گرافیک پیش بیاید. روشن شود.

در آخر

یکی از سایت‌های فوق‌العاده برای به دست آوردن کدهای رنگی در حیطه کارهای تخصصی موشن گرافیک سایت http://thecolorsofmotion.com/films/up است. که با کلیک روی فاکتورهای رنگی موردنظر کد رنگی مناسب را به دست خواهید آورد.

توسط | ۱۳۹۷-۸-۱۵ ۱۴:۱۶:۵۳ +۰۳:۳۰ بهمن ۲۹ام, ۱۳۹۶|خدمات, مقالات, موشن گرافیک|بدون دیدگاه

درباره نویسنده:

دیدگاه خود را بنویسید